• Anonym

Mycket luft i magen... Finns det medicin mot fisar?

Hej.
    Kan inte reglerna utantill om att vara eller inte vara anonym, men jag kryssar i rutan för jag tycker denna fråga är rätt pinsam faktiskt...

Det känns som jag behöver fisa hela tiden.... Jag har så mycket luft i magen som behöver komma ut. Så det känns som jag behöver gå på toa hela tiden för att få ut luften (inte bajsa).

Vet någon om det finns någon medicin man kan ta?
    Jag dricker inte mycket kolsyrat så de tär inte därför. Snälla ge mig tips!
    Det är ju lite jobbigt att gå runt och vara rädd att man skla fisa hela tiden... Speciellt när man har sex

• Svar på tråden Mycket luft i magen... Finns det medicin mot fisar?
  • Makaroner

Har du lagt om kosten och helt plötsligt äter mycket fibrer eller nån grönsak el nåt som gör att det bildas gaser? Tex lök, blomkål eller bönor?

• Anne Yone

Jag har sett receptfria tabletter mot gaser i mag och tarmkanalen på apoteket! Om dom funkar har jag ingen aning om men det finns iaf! =)

• Anonym

Visst försöker jag äta mer nyttigt börd nu än jag gjort tidigare... Men det handlar om 1 smörgås om dagen, borde inte spela så stor roll.... Äter "normal" mat, alltså inte en massa kryddor och sånt "gasigt"... inte böner och blomkål heller (lök äter jag iof ibland... men då i mat, inte rå.)... Får fundera om det är något speciellt jag äter som kan bilda gaserna...

Ska kolla på apoteket, tack!!

• mysig10

Jepp, receptfritt och heter Dimetikon. lycka till

• Southern Belle

Minifom heter tabletterna och de slar sonder luftbubblorna i magen sa man inte behover fisa sa mycket!

Hoppas de hjalper dej!

• Makaroner

Är du gravid? Man kan bli lite "uppblåst" och gasa då

• mysig10

miniform och dimetikon är samma sak

• Anonym

Nej jag är inte gravid... Ja annars kunde det varit en bidragande orsak..

Jag ska absolut testa på apoteket (det är väldigt jobbigt)

Tack alla!

• Jii

Ta en samarin o massera magen o fis på! Luften behöver komma ut!

• Lillis1

Det kan hjälpa att dra ned på sockret i kosten, för mkt socker kan göra att det växer till "svampar" i tarmsystemet, candida! Candida ger bullrig, orolig o gasig mage. Du blir då ofta sötsugen också, och kan känna dig trött o ha ont i huvudet ofta....ett tips!

Svar på tråden Mycket luft i magen... Finns det medicin mot fisar?