• Lillinha

Någon i engelskspråkigt land som kan hjälpa mig?

Min engelska är totalrostig och jag känner verkligen att detta är ett handikapp i många sammanhang. Jag ser bara en lösning och det är att jag tillbringar ett par månader i ett engelskspråkigt land.
    Problemet är att jag har en 7 mån bebis och har inte de bästa ekonomiska förutsättningarna.
    Någon som har någon idé? Jag är flexibel annars eftersom jag är ensamstående mammma och inte hunnit börja arbeta efter min utbildning.
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Någon i engelskspråkigt land som kan hjälpa mig?
  • ladylovelylocks

hmmm ja har i irland ar barnomsorg jattedyr, och bara 6 manaders mammaledighet. maste springa tillbaka till jobbet nu, men ar tillbaka efter 9 ikvall!!!

• ladylovelylocks

ja e tillbaks!!! det är bara att fråga på nu om det är nåt du undrar över gällande gröna ön!

• herilane

I England är barnomsorg också dyrt. Men till skillnad från en del länder så FINNS det barnomsorg även för små barn, under året. Småbarnsdagis, dagmammor etc.

Dina möjligheter beror väl mest på vad du har för utbildning och kan tänka dig att jobba med - är det ett yrke där det finns jobb?

Vill du börja planera en Englandsvistelse, håll dig borta från London. Det är en jätterolig stad att bo i, men inte om man har små barn. Dels är det inte vidare barnvänligt, och dels är allting (inkl. barnomsorg) extra dyrt i London pga av att det bor en massa riktigt välavlönade personer där. Välj en mindre stad.

• Tant Green

Jag antar att du är föräldraledig ett tag till så du inte behöver ha ett jobb utan mer kan åka som på en lång semester? Fast billig? Jag funderade på om du kunde byta bostad med någon i ett engelskspråkigt land. Vi har bara gjort det på semestern i 14 dagar, men det kanske är någon som vill byta en längre tid? Kolla t.ex. www.intervac.com.

Svar på tråden Någon i engelskspråkigt land som kan hjälpa mig?