• Hannnas

4 mf

Jag fick oxå 4 missfall på raken... Nu har vi en liten Måns här!!

Så ge inte upp!! Vi gjorde oxå utredningar som inte visade några som helst fel, snarare tvärtom, då vi ansågs extremt kompatibla för varandra jag och min make

Jag fick en liten mängd trombyl under min lyckade och 5:e graviditet och nu är han snart 3 månader

Så ge inte upp, stå på dig och fråga efter trombyl (75g/dag varken mer el mindre)

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    S80 skrev 2007-11-12 16:01:24 följande:
    Hannnnah : skönt att höra att det kan gå bra eftre 4 mf. Jag ska till en läkare i stockholm där dom gör mf utredning. Jag har bara tagit 2 prover nu för min läkare tror inte att detbehöver vara nåt fel. utan att vi bara haft otur. Men jag tror att det är nåt som inte stämmer.. Trombyl är väl blodförtunnande eller? Kollar dom inte om det behövs när dom gör utredning eller?
    Nej, det går inte kolla innan... länkar till en artikel från BT idag... http://www.bt.se/edrum.jsp?article=277646
  • Hannnas
    S80 skrev 2007-11-12 17:54:25 följande:
    Hannnnah ok .. så dom kollar det när man är gravid då? När började du äta det?
    Alltså, det går inte kolla om man har dessa "proppar" i moderkakan förrän efter en förlossning innan denna 5:e graviditet gjorde jag en missfallsutredning som visade att allt var normalt, kollade även blodets "proppbenägenhet" och jag hade ingen sådan, inte när jag inte är gravid och inte i mina normala kärl iaf.

Jag var med i en pilotstudie, och efter förlossningen undersöktes min moderkaka som visade en massa proppar i de små kärlen, utan trombyl som jag åt mellan v 5-37 så hade dessa formodligen varit fler och gjort att även denna graviditet slutat i missfall.

Denna studie har uppmärksammats väldigt i media nu, så kontakta ditt sjukhus, de vet säkert något om detta
  • Hannnas
    S80 skrev 2007-11-13 14:19:05 följande:
    Hannnnah : ok. jag jag har pratat med min läkare och hon sa att det kan va så , men jag ska göre en ordentlig utredning så får vi se vad den visar.
    mm det är bra jag gjorde ju en sån o man måste ju kunna utesluta en massa innan man "testar" nåt oxå, bra att de är grundliga... Hoppas du får svar och att det går bra för er!

Jag är iaf övertygad om att det kommer sluta lyckligt för er!

Lycka till med allt!!

Kram
Svar på tråden 4 mf