snälla! vad är detta? ny utvecklingsfas??
har en tös på 5 månader, som sedan hon var tre månader ätit två ggr per natt och sista tre veckorna har vi kämpat för att hon bara ska äta en gång per natt (jag ammar) pga att hon bara "fjantar" vid andra målet och inte är hungrig utan mest vill ha uppmärksamhet.
de första två veckorna funkade det okej.. hon åt bara en gång per natt, pappan nattade om den andra gången hon vaknade..
men så åkte pappan iväg en vecka på tjänsteresa och allt föll.. så klart... suck!
hon började vakna o vilja ha mat 3-4 ggr per natt igen..
när han var borta orkade jag så klart inte ta tag i detta då jag var rätt slut och då blir den enda möjligheten till liite sömn att amma henne så man fick sova lite..
nu har vi försökt börja om nu när pappan är hemma igen..
men hon bara skriker och är jättearg!!!!!
i natt har jag sovit sammanlagt två timmar, från 22 till 06.. zzzz
vad kan det vara nu då?
NY utvecklingsfas?? (hon hade en runt tre månaders ålder då hon tydligen behövde mer mat)
är helt slut ju.. fan fan fan.. jag trodde att det började funka med våra nätter.. nu vet jag varken ut eller in...
det känns som om alla andra mammor med småbarn får sova hela nätterna nu.. deras barn är "så duktiga"..
när blir det ändring???????????
snälla, är så trött..
(och idag lär det inte bli nåt sova på dagen, med både sjukgymnastikstid OCH bilbesiktning på samma dag)