• Anonym (arbetslös)

Kallad på intervju genom af, men vill absolut inte få jobbet.

Är kallad på information med efterföljande intervjuer idag på arbetsförmedlingen.
    Jag har varit arbetslös ganska länge och behöver ju ett jobb, men jag vill verkligen inte ha detta jobb
    Skulle jag få det så skulle det innebära att jag knappt får se mina barn på hela veckan. Arbetstiderna är 13-21:30. Jag har med andra  ord åkt till jobbet när de slutar skolan och de sover när jag kommer hem

Hur ska jag kunna klä upp mig och peppa mig för att försöka få ett jobb som jag innerst inne absolut inte vill ha?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-06 16:07:45:
    Tack till er alla goa som har peppat mig idag!

Och till er som har skällt och klagat på mig...JAG VET, det var därför jag skrev anonymt, för jag vet att man inte ska tänka så här när man är arbetslös och får akassa. Men jag kunde inte hjälpa det.

• Svar på tråden Kallad på intervju genom af, men vill absolut inte få jobbet.
  • Bluescreen

För att självständighet vinner i längden, och det är lättare att få ett annat jobb om du redan har ett.

• Anonym

Tja, då ska du ju heller inte ha Akassa.
    Men jag förstår hur det känns. Men om du skulle få det, se det som en möjlighet att göra något nytt. Och som Bluescreen säger så är det lättare att få jobb om man redan har ett

• Runguska

Om du nu får jobbet så ta det och sök sedan alla tänkbara jobb under tiden och byt om du får möjlighet.

• MrsMia

Vad jobbigt för dig! Kanske du kan ge det, säg, en månad och prova på. Sen är det ju inte ens säkert att jobbet går till dig.
    Jag håller nog med de som skriver att det är lättare att söka annat jobb om man redan har ett.

• Anonym (*-*)

Tja.. Den arbets situationen är många föräldrar i. Att man jobbar när barnen kommer hem och de sover när man själv kommer hem.
    Jag är en av dom.
    Så har jag haft det sedan mitt barn var 1½ år och barnet är snart 10 år nu.
    Men vad gör man inte för att få en inkomst så man kan försörja sitt barn??
    /ensamstående

• Juniphé
    Anonym (arbetslös) skrev 2007-11-06 08:10:12 följande:
    Är kallad på information med efterföljande intervjuer idag på arbetsförmedlingen. Jag har varit arbetslös ganska länge och behöver ju ett jobb, men jag vill verkligen inte ha detta jobb Skulle jag få det så skulle det innebära att jag knappt får se mina barn på hela veckan. Arbetstiderna är 13-21:30. Jag har med andra  ord åkt till jobbet när de slutar skolan och de sover när jag kommer hem Hur ska jag kunna klä upp mig och peppa mig för att försöka få ett jobb som jag innerst inne absolut inte vill ha?

Du får väl se det som ett kortsiktigt jobb. Tänk att du kanske jobbar där 6 mån eller nått. Under tiden du jobbar där så söker du aktivt andra jobb - av nån sjuk jäkla anledning så är det lättare att få jobb om man redan har ett jobb. Man är mer attraktiv på arbetsmarknaden då. Och ärligt alltså... du har väl lediga helger? Iaf lediga dagar ibland? Det kommer bli en tuff tid, men se det som att du faktiskt tjänar egna pengar och slipper den där skit a-kassan eller socialen som ändå bara gör livet surt för dig.

Var inte så negativ nu... gå dit med huvudet högt och se till att du får jobbet. Se det bara som positivt att du vann fajten om jobbet om du nu får det i slutändan. Bara det är ju en självförtroendeboost som heter duga.

Och du... om du får jobbet så finns det dom som har det värre än dig. Det finns dom som jobbar heltid och pendlar flera timmar både morgon och kväll. Du får ju ha dom på morgnarna ju. Det är väl inte fy skam?

• Anonym (likadan)

Som de två tidigare svaren varit: att det är lättare att få ett jobb när du redan har ett. Och det stämmer verkligen. Det vet jag av egen erfarenhet. Har själv stått ut på ett jobb nu i några månader, det ligger långt bort och är kassa arbetstider. Och nu sen jag började jobba där så har mina arbetserbjudanden börjat komma så smått och det verkar som om jag ganska omgående kan byta till ett bättre jobb.
    Lycka till!

• Anonym (arbetslös)

Det är alltså lättare att få jobb om jag redan har ett...(även om det är som odräglig telefonförsäljare med provisionlön )
    Det oroar mig ju också, att jag kommer bli utan lön pga att jag inte kan sälja, men jag måste ju ge sken av det för jag måste ju försöka få jobbet...

*lättare att få jobb om jag redan har ett.

Lista gärna fler postiva saker, behöver få upp humöret och lusten framför allt

• Anonym (arbetslös)

*Lättare få jobb om jag redan har ett.
    *Lediga fredagar och helger.
    *Slipper A-kassan som ändå bara bråkar.

*Lön.

(men det kommer bli tufft att få ekonomin att gå runt om jag bara får garantilönen)

• Anonym (arbetslös)
    Anonym (likadan) skrev 2007-11-06 08:18:21 följande:
    Som de två tidigare svaren varit: att det är lättare att få ett jobb när du redan har ett. Och det stämmer verkligen. Det vet jag av egen erfarenhet. Har själv stått ut på ett jobb nu i några månader, det ligger långt bort och är kassa arbetstider. Och nu sen jag började jobba där så har mina arbetserbjudanden börjat komma så smått och det verkar som om jag ganska omgående kan byta till ett bättre jobb.Lycka till!

Jaså

Humöret stiger

Svar på tråden Kallad på intervju genom af, men vill absolut inte få jobbet.