• Flutterby

Är det hopplöst ute med "våfflat" hår?

Det var ju inne igen för 3-4 år sedan, men då hittade jag inte min våffeltång, nu har jag hittat den, men blir jag utskrattad om jag våfflar håret nu? Jag tänker ju inte ta hela, men några slingor/partier här och där. Testade häromdagen och tyckte själv jag blev jättesnygg!

• Svar på tråden Är det hopplöst ute med "våfflat" hår?
  • Alexiaa

Det är tyvärr fruktansvärt ute, klart det kommer tillbaka men idag är det verkligen inte trendigt.

• kim mi
    Flutterby skrev 2007-11-06 10:19:41 följande:
    Det var ju inne igen för 3-4 år sedan, men då hittade jag inte min våffeltång, nu har jag hittat den, men blir jag utskrattad om jag våfflar håret nu? Jag tänker ju inte ta hela, men några slingor/partier här och där. Testade häromdagen och tyckte själv jag blev jättesnygg!
    Ähh skit i vad som är inne och vad som är ute. Så länge man tycker att något är snyggt så ska man ha det! Så tänker iallafall jag.

När det kommer nya modernigheter så tycker jag oftast att det är skitfult och skulle aldrig kunna tänka mig det men sen, typ nåt år efter då kan jag genast tycka att det är snyggt och bär det och skiter fullständigt i vad andra tycker.
  • Flutterby
    Alexiaa skrev 2007-11-06 10:20:49 följande:
    Det är tyvärr fruktansvärt ute, klart det kommer tillbaka men idag är det verkligen inte trendigt.
    Nej, det var väl det jag misstänkte!
  • Flutterby

kim mi skrev 2007-11-06 10:22:41 följande:

Ähh skit i vad som är inne och vad som är ute. Så länge man tycker att något är snyggt så ska man ha det! Så tänker iallafall jag.När det kommer nya modernigheter så tycker jag oftast att det är skitfult och skulle aldrig kunna tänka mig det men sen, typ nåt år efter då kan jag genast tycka att det är snyggt och bär det och skiter fullständigt i vad andra tycker.
    Ja, det har du såklart rätt i!
  • Lilli74

Men jag läste någonstans (nån modetidning) att det var väldigt mycket våfflat på visningarna nu... har svårt att tänka mig att det blir en jättehit men en liten trend kanske i vår...?

Våfflade håret nyligen inför en 80-tals-maskerad och oj vilken volym man fick! Och håret kändes nytvättat i 2 dagar!

• Emsicaela

Ja det är nog tyvärr verkligen ute. Förstår dig, tycker själv att det är rätt så snyggt, men trendigt är det inte.
    Men måste man vara så himla trendig då, tycker du att det är snyggt så är det ju snyggt

• Alexiaa

Jo, man kan alltid göra som man vill...det är ju lite så kändisar skapar trender också!

Men i frågan om våfflat hår är ute eller inne så är det välidgt ute idag!
    Men klart som sagt det kommer tillbaka igen! Men man ska ju göra som man själv vill men får vara beredd på att verkligen ingen annan har lika!

• Smultron ett

är ju reklam för våffeltång på tv, så det blir nog inne om en vecka eller 2..

• Alexiaa

Lilli74- Jasså, det kanske var någon visning för något mer exprimentiellt märke då!
    För de stora modehusen har jag inte märkt haft våfflat hår på sina visningar faktiskt, men kan ju hända att vissa haft det i sin "show" men inte tänkt som mode.

• Eva och Nadjas mamma

Jag vill hellre att folk tänker: Åh vilken snygg tjej när de ser mig än: Åh vilken trendig tjej...
    Men det är ju olika...

Svar på tråden Är det hopplöst ute med "våfflat" hår?