• Flutterby

Är det hopplöst ute med "våfflat" hår?

Det var ju inne igen för 3-4 år sedan, men då hittade jag inte min våffeltång, nu har jag hittat den, men blir jag utskrattad om jag våfflar håret nu? Jag tänker ju inte ta hela, men några slingor/partier här och där. Testade häromdagen och tyckte själv jag blev jättesnygg!

• Svar på tråden Är det hopplöst ute med "våfflat" hår?
  • Flutterby

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-11-06 10:26:54 följande:

Jag vill hellre att folk tänker: Åh vilken snygg tjej när de ser mig än: Åh vilken trendig tjej...Men det är ju olika...
    Ja, jag strävar inte efter att vara trendig annars, tro mig! Ville bara höra hur det låg till eftersom jag råkade hitta tången nu!
  • Flutterby

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-11-06 10:26:54 följande:

Jag vill hellre att folk tänker: Åh vilken snygg tjej när de ser mig än: Åh vilken trendig tjej...Men det är ju olika...
    Ja, jag strävar inte efter att vara trendig annars, tro mig! Ville bara höra hur det låg till eftersom jag råkade hitta tången nu!
  • ThillaMilla

jag våfflade mitt hår förra veckan.. hade inte gjort det på flera år.. saker är den att det e på väg tillbaka :D Min kusin jobbar innom mode så jag råd frågade henne lite :-P in det inte riktigt ännu har börjat där du bor så kanju alltid du stara trenden igen det försöker jag med iaf.

• Alexiaa

ThillaMilla- De stora modehusen har nog inte kommit igång med det ännu, att lansera det stort via deras modeller.
    Men såklart att börjar någon kändis använda det kan det bli trendigt, men inga stora tendenser till det har setts ännu...men vem vet om nån månad.

• Smultron ett

ingen som är medveten om att reklamen gått på tv??

• Flutterby

Smultron ett skrev 2007-11-06 10:33:58 följande:

ingen som är medveten om att reklamen gått på tv??
    Nej, det har jag inte sett, men då finns det kanske en chans ändå?
  • Flutterby
    ThillaMilla skrev 2007-11-06 10:31:39 följande:
    jag våfflade mitt hår förra veckan.. hade inte gjort det på flera år.. saker är den att det e på väg tillbaka :D Min kusin jobbar innom mode så jag råd frågade henne lite :-P in det inte riktigt ännu har börjat där du bor så kanju alltid du stara trenden igen det försöker jag med iaf.
    Haha, jag kan bli byns trendsetter!
  • Lilla Frögurkan

Men är det inte en volymtång som det sänds reklam om på tv? Man våfflar rötterna för att håret skall få meeeera volym?

Spider pig, spider pig, does whatever a spiderpig does..
  • Smultron ett
    Flutterby skrev 2007-11-06 10:39:19 följande:
    Smultron ett skrev 2007-11-06 10:33:58 följande:Nej, det har jag inte sett, men då finns det kanske en chans ändå?
    Jag menar att det kommer undermedvetet.
    man "upptäcker" att det kunde vara kul med våfflat.

• Smultron ett

Lilla Frögurkan skrev 2007-11-06 10:41:57 följande:

Men är det inte en volymtång som det sänds reklam om på tv? Man våfflar rötterna för att håret skall få meeeera volym?
    Ja men likväl en våffeltång..
  • Lilli74

Jag kommer tyvärr inte ihåg var jag läste det...
    Tycker själv att det var snyggt när man för några år sedan våfflade små partier av håret! Hoppas den trenden kommer tillbaka någongång!

• Odessa

Jag är nyfiken på våffeltång! Men, HUR får man till det? Jag och väninnan våfflade håret på 80-talet, men snyggt var det ju inte. Man såg ut som ett galet troll ju! (Våfflade hela håret.) Han den här Rulle (Hej, jag heter Rulle. Full Rulle!).

Jag har, då och då, sett att vissa våfflar ett litet parti bara. Jättesnyggt på dem, men jag är lite tveksam om det blir lika snyggt på mig.. Jag har väldigt tunt och följsamt hår, riktigt babyhår. Sätter jag upp håret måste jag ha det uppsatt hela dagen, för man ser märkena efter snodden/hårklämman jättetydligt. Så, om jag våfflar blir det _extremt fluffigt_ och står upp som sockervadd just där.. (Samma om jag haft en liten fläta, blir galet krusigt.)

Jag kanske har sånt hår som man _inte_ ska våffla? Bara att inse att 80-talets fluff är ute, och gå vidare?

• ThillaMilla

hahahaa!! japp go for it!!

Flutterby skrev 2007-11-06 10:39:40 följande:
    Haha, jag kan bli byns trendsetter!
  • Tyshaa

nja darimot nar man vagtangar haret med sanna stora vagor!

• Emsicaela

Måste bara berätta att jag just pratade med min extremt modemedvetna 18-åring nu om just detta. Hon tänker t om bli designer, varit i Paris, ja hon har verkligen koll.
    Det ÄR trendigt just nu med våfflat hår. Antagligen bara för en kort period, men inne är det just nu
    Som hon sa, beror även lite på vart du är, vi bor i Stockholm, ska du ut en krogkväll här så passar det utmärkt.

• Indianica

Såg ett gäng tonåringar häromdagen som såg ut som rena rama 89-talskvarlevorna, inklusive våfflat hår, vi trodde de var på väg till maskerad, men det kanske de alltså inte var?

Jga har läst att man kan väffla bara underhåret bak i nacken för att få volym på håret och det låter väl troligt.

Att våffla någon slinga här och där tycker jag är fint, men inte helvåfflat hår. Möjligtvis på småflickor under 15, men inte annars.

• Rosana

kanske det inte är helt "inne" med våfflat hår just nu - men om du känner för att våffla, och känner dig fin i det, så tycker jag att du ska göra det! Kanske bidrar du till att det blir mer våfflat igen? Själv tycker jag att om man känner sig snygg och fin, så utstrålar man även det, oavsett om det man har på sig eller frillan är ute eller inne.

Svar på tråden Är det hopplöst ute med "våfflat" hår?