• Linsen

Risk i % för tre missfall i följd?

Min läkare sade dessa siffror efter mitt andra mf...
    (gäller mf i rad)
    1 mf = 33%
    2 mf = 20%
    3 mf = 1-3%

Egentligen är det väl alltid 33% risk men statistiken för mf i rad är som ovan.

Det är därför de inte utreder förrän efter tredje mf för det är så pass vanligt att ha två på raken.

Jag lyckades på mitt tredje försök

Lycka till nu!

• Linsen

MulleNuh: Klart du kommer fixa det, men jag förstår att ångesten och misstron ligger högt för det mesta. Det enda som funkade för mig var att göra upprepade vul/ul under hela graviditeten.

• Linsen

Jag tror att eftersom man söker efter information och likasinnade när man går igenom en sådan här sorg så samlas man på sådana här forum och då känns det vanligare än vad det är med flera i följd. Det är ju samma med symptom, ju sämre man mår i en graviditet ju mer hörs man och massor av gravida går igenom en tid utan att må det minsta dåligt.

• Linsen

Ja det ska du få! Att du kan bli gravid så lätt är oerhört positivt. Det är bättre att kunna bli gravid och få mf än att inte kunna bli gravid alls. För kan du bli gravid så brukar det oftast till slut resultera i ett barn enligt en gynläkare jag hade. När man är mitt uppe i sina missfall så ser framtiden så mörk ut och man kan lätt tro att det är något fel på sin kropp men sannolikt så har man helt enkelt haft oturen att få "fel" ägg befruktat. Men nånstans där så finns guldägget så fortsätt kämpa.

Svar på tråden Risk i % för tre missfall i följd?