• Anonym (orolig)

Risk i % för tre missfall i följd?

Hej!

Jag är i början på min tredje graviditet...

De första två har slutat med Mf

Nu är jag såklart väldigt orolig för ytterligare ett Mf.

Nu till min fråga?

E det någon som vet någon statistik på hur vanligt det är att drabbas av 3 Mf i följd?

• Svar på tråden Risk i % för tre missfall i följd?
  • Anonym (orolig)
    MulleNuh skrev 2007-11-06 16:19:53 följande:
    Det kommer gå vägen!! Hur långt har du kommit??Anonym (orolig) skrev 2007-11-06 15:25:03 följande:
    Jag plussade i helgen och är bara i vecka 5 så det är en nervös tid framöver.....men vi hoppas, hoppas, hoppas!!!!
  • Thindra07

har själv fått 1mf 1ma och nu 1mf inom loppet av 7 månader, så att vara en av dessa 1-2% som får 3 missfall på raden känns inte speciellt bra Är ung och frisk...så jag hoppas på 4:e gången gillt!!

Lycka till! hoppas det går vägen denna gång för dig

• dorsia

Här är en till med 2 mf bakom sig på mindre än 6 månader. Hoppas på en tredje graviditet nu. har BIM i nästa vecka. ska bli spännande och se fall det har tagit sig denna gången. Hoppas så innerligt att det gjort det, och att det går vägen såfall.

• Me o Mike

Mmm ok.. Men jag vet hur det är iaf! Konstant oro! Men hade du bett om vul?? Inte NU kanske men ca i vecka 8-9?

Anonym (orolig) skrev 2007-11-06 18:49:57 följande:

Jag plussade i helgen och är bara i vecka 5 så det är en nervös tid framöver.....men vi hoppas, hoppas, hoppas!!!!
  • Anonym (orolig)
    MulleNuh skrev 2007-11-06 19:48:00 följande:
    Mmm ok.. Men jag vet hur det är iaf! Konstant oro! Men hade du bett om vul?? Inte NU kanske men ca i vecka 8-9?Anonym (orolig) skrev 2007-11-06 18:49:57 följande:
    Jag har inte skrivit in mig än, tänker vänta till vecka 7 för det. Men då kommer jag begära VUL snarast möjligt....
  • Me o Mike

Men du behöver inte vara inskriven för ett vul! Det kan du göra på vilken privat klinik/gyn som helst!

Anonym (orolig) skrev 2007-11-07 09:37:33 följande:

Jag har inte skrivit in mig än, tänker vänta till vecka 7 för det. Men då kommer jag begära VUL snarast möjligt....
  • jassy
    Alltså ju fler missfall ju större ökar risken för att det ska bli ytteliggare ett mf..
    Men du har haft två.. Risken är inte så stor att du får ett till. Det är ganska ovanligt om det inte är något fel på dig, inne i själva kroppen så att säga.
  • Anonym (Orolig!)

Jag har 3mf varav 1ma i bagaget.. Så jag är orolig att det ALDRIG ska stanna kvar.. :( ..
    Jag har faktiskt läst om MÅNGA som fått 3 mf på raken oh även mer.. Så det är ganska ovanligt!
    Förlåt om jag låter så negativ men jag har knappt nåt hopp kvar! ..
    Men jag önskar DIG all lycka TS!!!!

• Anonym (Orolig!)

skulle stå vanligt inte ovanligt!! Det är ju vanligare än man tror med missfall..

• Linsen

Jag tror att eftersom man söker efter information och likasinnade när man går igenom en sådan här sorg så samlas man på sådana här forum och då känns det vanligare än vad det är med flera i följd. Det är ju samma med symptom, ju sämre man mår i en graviditet ju mer hörs man och massor av gravida går igenom en tid utan att må det minsta dåligt.

Svar på tråden Risk i % för tre missfall i följd?