• Förhoppningar

Hur lång tid tar det för huden att dra ihop sig efter viktminskning?

Jag vet att det är olika från människa till människa och beroende på hur mk man gåt ner. Men vill ställa frågan ändå.
    Jag har gått ner 32 kg - 16 gravkg och lika många "vanliga" kg. Så nu är huden slapp. Så hur länge ska jag nu ha tålamod innan kroppen börjar se någorlunda smidig ut igen?

Tips?
    Råd?
    Förslag?

• Svar på tråden Hur lång tid tar det för huden att dra ihop sig efter viktminskning?
  • jennie ellie

Den drar inte ihop sig och blir normal igen på alla tyvärr.

• Förhoppningar

Jaha, det låter ju inte så kul. Ska man behöva asa runt på flera kg överflödig hud nu för resten av livet!

Men min svägerska är 30 kg lättare ni än när hon var gravid. Och inte bär hon runt på massa överflödig hud. Hon är trådsmal!

• Maraschino

Huden drar ihop sig men väldigt långsamt, har för mig att det tar lika lång tid för huden att dra ihop sig som en graviditet är!! Sen bär vi alla på olika anlag vilket kan göra det lättare/svårare för kroppen att återhämta sig efter en graviditet.. tänk oxå på att ju fortare du går ner i vikt ju mindre hinner huden med!! En långsam viktminskning är det bästa för kroppen pga att hela kroppen hinner med!

Själv fick jag massor av bristningar med både första och andra barnet vilket gör att min hud inte kommer kunna dra ihop sig igen... Tyvärr känns det ganska trist eftersom när jag lyckats gå ner i vikt fortfarande känner mig stor och klumpig, vilket gör att jag faller tillbaka i dåliga vanor igen för det känns som att ingenting spelar roll!!

• jennie ellie

Ja det är orättvist, min smala kompis såg ut som innan grav två dagar efter förlossningen...jag hade magen kvar efter 7 år och skar bort den i somras.

• Förhoppningar

Åh, suck. Då får jag ha STORT tålamod då.
    Jag har gått ner mina 32 kg på 13 mån. Så det är ju rätt fort.
    Jag har nästan inga bristnigar från graviditeten dock. Det är ju trevligt.
    Men det är så trist med all lös hud. Jag vill t ex inte gå ärmlös pga allt häng under överarmarna.

Men, men.... det är väl bara att se tiden an. Och hoppas på det bästa!

jennie ellie; får jag fråga hur du fick gjort din operation? Var det privat eller via landstinget? Vad kostade det?
    Du svarar så klart bara om du själv vill.

• jennie ellie

Privat och det kostade 100.000 för de gjorde ett bodylift med dvs gick runt kroppen och skar bort hud och fett.

• Maraschino
    Förhoppningar skrev 2007-11-06 16:51:48 följande:
    Åh, suck. Då får jag ha STORT tålamod då.Jag har gått ner mina 32 kg på 13 mån. Så det är ju rätt fort.Jag har nästan inga bristnigar från graviditeten dock. Det är ju trevligt. Men det är så trist med all lös hud. Jag vill t ex inte gå ärmlös pga allt häng under överarmarna.Men, men.... det är väl bara att se tiden an. Och hoppas på det bästa!jennie ellie; får jag fråga hur du fick gjort din operation? Var det privat eller via landstinget? Vad kostade det? Du svarar så klart bara om du själv vill.
    Har du testat med styrke träning?? För att bygga upp musklerna ordentligt! Om inte annat får du vänta ett tag och se om huden drar ihop sig igen, har du inga bristningar bör den dra ihop sig lite till iaf!!
  • annie29

Lider av samma problem,har gått ner 30kilo på 8 månader, och de mesta av min övervikt har ju suttit på magen,så den ser hemsk ut nu!!!

Har faktiskt funderingar på att ta bort det, med en operation,men är rädd för att de kostar MYCKET!!!

Är det nån som vet vad en op. kostar? bara för magen?

• Förhoppningar
    Maraschino skrev 2007-11-06 17:10:51 följande:
    Har du testat med styrke träning?? För att bygga upp musklerna ordentligt! Om inte annat får du vänta ett tag och se om huden drar ihop sig igen, har du inga bristningar bör den dra ihop sig lite till iaf!!
    He he. Nej, jag är skitkass på att träna. Jag tar mina promenader. Men styrketräning det finns inte i min värld. Det är ju såååå trist. Men jag får kanske tänka att det är ännu tråkigare med överföldig hud och börja träna!
  • jennie ellie

Allt mellan 40-65.000 beroende på klinik i sverige

annie29 skrev 2007-11-06 17:16:04 följande:
    Lider av samma problem,har gått ner 30kilo på 8 månader, och de mesta av min övervikt har ju suttit på magen,så den ser hemsk ut nu!!!Har faktiskt funderingar på att ta bort det, med en operation,men är rädd för att de kostar MYCKET!!!Är det nån som vet vad en op. kostar? bara för magen?
Svar på tråden Hur lång tid tar det för huden att dra ihop sig efter viktminskning?