• Anonym

fråga ang. pevaryl kräm

Jag har en tid haft problem med klåda i underlivet. Har aldrig haft diagnpstiserad svamp men är 99% säker på att det är svamp det är. Gick till apoteket idag och köpte pevaryl kräm, han på apoteket sa att det var till underlivet. På tuben står det dock att det är mot fotsvamp. Vågar jag använda den i underlivet? Det är pevaryl kräm 1%.

Tacksam för svar omgående.

• Svar på tråden fråga ang. pevaryl kräm
  • Anonym (Apoteket)

VAD ÄR PEVARYL OCH VAD ANVÄNDS DET FÖR?
    Vad används PEVARYL för?
    Pevaryl används vid behandling av svampinfektioner i huden.
    Pevaryl kräm är lämplig för behandling av samtliga svampinfektioner i huden, oavsett typ eller plats.
    Pevaryl kutan emulsion är lämplig för fuktiga och vätskande infektioner.
    Spraylösning är speciellt lämpad för behandling av hårbevuxna partier samt för stora ytor.
    Puder är ett alternativ till de andra läkemedelsformerna och är lätt att använda vid
    t ex fotsvamp. Pudret kan användas inuti strumpor och skor.

Pevaryl färgar inte kläder och hud och kan tvättas av med tvål och vatten.
    Välj kräm, kutan emulsion eller puder vid infektioner på särskilt känsliga hudområden.
    Vid behandling av fotsvamp får Pevaryl om högst 15 g, 30 g eller 30 ml säljas.
    Preparaten kan även ordineras av läkare för annan användning.

Läs mer på http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=3172&ProductSKU=54418&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

• Legolina

Det är samma innehåll i dem. oroa dig inte!

• Anonym

Tack för svaren. Blev lite nojig om krämen skulle vara för stark för de känsliga slemhinnorna i underlivet.

• ich

För att vara säker på att bli av med underlivssvampen, bör man även kombinera med en vagiator.
    Det finns en färdig förpackning för just underlivssvamp, med en vagiator och en tub med salva, att köpa på apokteket.

• Anonym (Apoteket)
    ich skrev 2007-11-06 11:43:12 följande:
    För att vara säker på att bli av med underlivssvampen, bör man även kombinera med en vagiator.Det finns en färdig förpackning för just underlivssvamp, med en vagiator och en tub med salva, att köpa på apokteket.
    ...som jag länkade till ja
  • ich

Sorry! Missade det!

Anonym (Apoteket) skrev 2007-11-06 11:44:09 följande:

...som jag länkade till ja
  • Anonym

Nu har jag redan köpt krämen, så kör med den. Kommer det tillbaks köper jag vagiator också.

Tack för tipset ändå!

• Anonym

En till fråga som någon kanske vet svaret på: Hur lång tid tar det innan man märker en förbättring med pevaryl?

• Anonym (me)

Jag har använt pevaryl. Det tar väll ca 3 dagar tror jag. Om jag inte minns fel. ska väll va borta helt innom en vecka.

Svar på tråden fråga ang. pevaryl kräm