• versan

Vita hem del 6

Men milda marnger vad ni skriver!
    Tog 1 timme att läsa igenom allt.
    Karln & dottern har gått och lagt sig och endast jag är vaken.
    Mååååste ju bara läsa ikapp.

• versan
    MichaelaW skrev 2007-11-06 23:35:53 följande:
    Få se om det fungerar....Men bilden är jätte suddig *skäms*Hi hi... Elias kom också med på bild.
    Ohhh så fint!

Och till alla som jag ej skrivit till så ojj vad mycket fin ni visat.
    Hyllor lampor granriskransar hus m,m...
    Mega Vackert.
  • versan
    malins79 skrev 2007-11-07 10:20:43 följande:
    Igår på Äntligen Hemma gjorde Lulu om ett sovrum. I taket satte hon upp stukaturlister av frigolit (?). Någon som vet vad såna kostar, skulle nog passa i vårt storarum som inte har några lister och väggarna består av målad betong. Inte så lätt och börja snickra upp vanliga lister. Dessa limmade man upp.
    Vi satte frigolitlister i vår gamla lägenhet & Det var så smidigt att vi ska sätta det i huset med.
    Enkla Frigolitlister kostar från 59:-/metern och beroende hur mycket lull lull det är på så kan det skena iväg upp till 200-300:- /per förpackning.

Vi använde Maxibond Lim som suger fast listen på 3 röda sekunder.
    Lätt smidigt & framför allt snyggt.
    Finns bilder i mitt galleri på dessa lister. ;-D om du är nyfiken.
  • versan
    MildaMaränger skrev 2007-11-07 17:58:40 följande:
    Jag vill "tacka" personen som håller på att anmäla mig hit och dit.Starkt av dig att inte kunna säga det till mig istället för att anmäla mig!
    Anmäla dig för vadå???? Förvånad
  • versan
    malins79 skrev 2007-11-07 18:27:18 följande:
    VSM, Versan, behöver man måla stukaturlisterna innan man sätter upp dem?
    Jag målade dom innan det var lättare eftersom jag inte ville hålla på att tejpa väggar och tak för att sedan måla!
    Så jag rekomenderar att måla först -fästa sedan.
  • versan
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-07 18:42:56 följande: Det tog mig ca 30 min att måla 20m lister till sovrummet. Tror inte det funkar med varmluftspistol.
    Jag rollade mina lister med en mjuk skumgummiroller Så fint och snabbt lätt & inge kladd.
  • versan
    malins79 skrev 2007-11-07 18:49:32 följande:
    Det gick snabbt. Jag tyckte också det verkade konstigt men min make vill gärna vara den som har rätt, men jag ska säga till honom att på Vita hem så säger dom att det INTE går. Jag brukar köra den taktiken och då ger han oftast med sig för han vill ju inte att jag ska skriva neg saker om honom. Värsta Supermamman skrev 2007-11-07 18:42:56 följande:
    Hahaha...
    Ska ni använda trälister och varmlimspistol så be en bön att ni har raka väggar.
    annars går det förmodligen åt pipsvängen.
    För trä är så omedgörlig när det kommer till lister.
  • versan
    malins79 skrev 2007-11-07 20:21:13 följande:
    Det jag menade var om dom behövde målas eller inte men VSM svarde innan att det behövdes. Även om jag är blond så hade jag inte målat dem efter uppsättning utan före
    Hahaha....
    Nä det behövs inte men det ser mer ut som riktiga lister om dom är målade och så är dom avtorkningsbara.   
  • versan
    mimmi006 skrev 2007-11-07 20:23:55 följande:
    versan- hur tåliga är de? Är de jättekänsliga för stötar?
    Ja du ska ju inte ha dom som golvlister om jag säger så.
    Och när man trycker fast dom så måste man vara försiktig och trycka fast med handflatan ej fingertopparna för då kan det bli små inbuktade bulor.
    Men det fäster superbra och man behöver INTE vålda för att få fast dom.
Svar på tråden Vita hem del 6