• Eddan

Vita hem del 6

Hjorthan: jag röstar fortfarande på Rasmus You Know!

• Eddan

Nu funderar jag allvarligt på att skaffa en voodoodocka och se till att ni alla här inne får skrivkramp. Jag läser så ögona blöder men hinner inte i kapp - när 17 hinner ni pyssla med inredning?!
    Får göra en liten kollektiv kommentar för att hänga med:
    kul med alla fina bilder. Spännande med Gemellis lilla Vide som väl har anlänt vid det här laget  antar jag. Skickar några stödjande tankar till er som hade det lite trist, lillafruluva t ex. Sedan var det ju någon (VeroniQua) som tagit körkort! Grattis - vilken frihetskänsla va? och nu har jag tappat tråden alldeles Fundersam

Måste säga att jul- och pyssel- inspirationen är på topp men längre än så kommer jag inte. Har tagit på mig extrajobb denna vecka (och ev nästa) förutom mitt vanliga heltidsjobb. Men sedan dj.klar så måste jag sätta fart. Det är ju inte långt till första advent nu!!

• Eddan

Anton2005: OMG, vilken tur du har! Du sitter ju på hårdvaluta nu!! Penga mun

• Eddan

juliah: please, får jag också kika in!  *mutar med en blomma och något ammarvänligt att dricka *

• Eddan

Milda Maränger: Årechokladen är jättegod. En av tjejerna som startade fabriken kommer härifrån min hemby och hon gick året över mig i skolan så man känner sig ju nästan lite "stolt" över att det går så bra för dem.

• Eddan

Ante4ever (tror jag det var Fundersam). Du frågade efter en ljusstake för flera sidor sedan. Jag har en vit 4-armad som heter "Nusnäs". Den finns bl a på Coop, Jotex samt hos en del fackhandlare. Såg en på byggmarknaden här i byn igår (men de hade inte den vita tyvärr)så jag antar att den går att få tag på lite här och var. Jag är jättenöjd med min och ångrar att jag inte beställde flera. Ska se om jag hittar flera exemplar när jag ska besöka Sundsvall nästa helg.

• Eddan
    mimmamum skrev 2007-11-29 13:34:16 följande:
    Lantlifs Anette var med i Lantliv!
    Åh vad kul, måste skaffa den och kika. Antar att den inte kommit ut i butik än, det är väl bara prenumeranterna som fått den idag misstänker jag .
  • Eddan

Camilla R: såg att du hade Leilas kokböcker. Får man vara fräck och fråga om de finns med ett salladsrecept med blodapelsin och rostade valnötter där? Jag ska göra en sallad till ett knytis på lördag och tyckte att det lät gott. Leila nämnde den salladen i någon artikel häromdagen men har inte lyckats hitta något recept!

• Eddan

Camilla R: jättegulligt om du har tid och lust att kolla upp det!

• Eddan

Trevlig 1:a advent allihopa!

I och för sig så är det väl snart slut på 1:a advent men så här ser min verson av advents"stake" ut. Det är fyra vanliga terracottakrukor som jag målat vita och klistrat på
    silverstjärnor. I krukan har jag grovsalt och kanelstänger. Det är fjärde året dessa "provisoriska" krukor är med här hemma. Siffrorna och snöret har jag hittas hos allas vår nublu.
    God natt!
  • Eddan

Beatrize 74: du har möjligtvis inte katt? Annars kan jag rekommendera en lagomt nyfiken katt samt ett rangligt bord!  Skämt åsido, det är ju tanken som räknas och de hade säkert jätteroligt när de gjorde huset! Tänk goda tankar och håll ut (annars får du väl käka upp huset och säga att du inte kunde hålla dig eftersom det såg så inbjudande ut ). Fast tomtarna kan ju bli svårare att få i sig

• Eddan

Birks och Kalles mamma: jag kunde inte se den eftersom jag sitter på jobbet och man inte kan se på video på den här datorn. Tänkte dock kolla upp den ikväll hemma.

• Eddan

MildaMaränger: jättefin, en sådan (fast vit med ett bokmärke fastklistrad vid huvudänden) sov jag i när jag var liten på 60-talet!!

• Eddan

VSM: åååh, vilket fint skåp du hittat i Sundsvall!! Jag har ju "bara" 34 mil dit Fundersam. Synd bara att plånboken är ekande tom för tillfället .

• Eddan

Såg på Vakre Hjems hemsida att nya numret kommer i butik imorgon! Har ni som prenumererar fått er tidning? Jag är osäker på när min prenumeration går ut nämligen och jag har INTE sett till någon tidning än tyvärr Fundersam. Måste nog kolla upp om det är dags att betala igen.

• Eddan

LinaoMatilda: vad "bra" att du inte heller har fått Vakre Hjem & interör. Då är den kanske bara försenad kan man ju hoppas. Måste nog försöka kolla upp ändå om det snart är dags att förnya, vill ju inte missa något nummer av den.

• Eddan

korall: Hoppas att det bara är bra med din make. Var det en planerad operation eller har han råkat illa ut? (Du behöver förstås inte svara om du inte vill).
    Härligt med USA i alla fall. Nu var det ju evigheter sedan jag var där men vilket shoppingparadis det är - och nu är dollarkursen skaplig också har jag för mig. Det finns massor av härliga inredningstidningar att köpa om inte annat. Pottery Barn
    http://www.potterybarn.com/ är väl rätt intressant. Crate&Barrel kanske också http://www.crateandbarrel.com/ . Hmm vad 17 heter alla bra ställen nu då?Fundersam

• Eddan
    http://www.blocket.se/vi/14960685.htm?ca=3_s Det här skåpet är jag sugen på, tror det kan bli hur fint som helst. Dock står det ju inget pris på skåpet. En annan nackdel är att jag tyvärr inte har plats för det i nuläget - då måste jag kasta ut någon annan möbel Ledsen
Svar på tråden Vita hem del 6