• HelenS

Vita hem del 6

Hej på er!
    Jag läser här ganska ofta för att få lite inspiration, även om mitt hem inte är ett riktigt "vitt" hem! Men jag gillar fina saker

Tänkte fråga er om lite råd, i en av våra trappor hänger två stycken konstiga krokar (bott här i drygt ett halvår) och innan vi har bestämt ifall vi skall sätta upp belysning vill jag hänga upp någon slags ljuslykta men jag får inte till det...

Vad hänga på kroken?
    Hur kan man egentligen hänga något på denna, den sticker kanske ut 2 cm. En ljuslykta av det här slaget hänger bara snett och konstigt.
    Nymålad hall
    Finns det några andra sorters krokar man kan sätta upp för att lättare hänga upp något fint?

Hoppas någon vänlig själ har lust att komma med lite ideér!

• HelenS
    Karamellfabriken skrev 2007-11-08 11:52:00 följande:
    HelenDet har säkert suttit en hylla på krokarna. Det är vanligt att man borrar hål i hyllplanet och helt enkel "trär" på det på krokarna.Du kan väl bara gänga ur dem, ser ut som om det är pluggat, och gänga i en vanlig skruv istället. Häng upp två fina tavlor istället !

Tack för sitt svar! Jag funderar på att gänga ut dem, men jag vill hänga upp någon annan slags krok så jag kan få lite levande ljus i trappen som är ganska mörk. En lång träpinne som man kan hänga på... finns det?

Tavlor och bilder är fint och det skall jag hänga upp en massa i andra trappen, när jag har målat alla gamla ramar...

• HelenS
    mimmamum skrev 2007-11-16 13:11:07 följande:
    Ska snart läsa vad ni skrivit, men först: Nytt inlägg! Välkomna!
    Mimmamum, får jag hälsa på hos dig, har en fråga angående dina fina änglapållar!
  • HelenS

Måste bara fråga er om ektorp sofforna, blir de nedsuttna snabbt? Såg en bild på blocket och tyckte då att den såg lite ihopsjuken ut...

Svar på tråden Vita hem del 6