Inlägg från: MichaelaW |Visa alla inlägg
  • MichaelaW

Vita hem del 6

Hej på er! Det var länge sen jag var inne här, jag har fortfarande en liten paus från datorn men jag måste erkänna att jag är inne och tjuvläser ibland.

Jag tänkte fråga om det är någon som vet vart man kan köpa den fina ljusslingan som finns hos Uthuset http://uthuset.com/inspiration.php den är ju så fin och jag skulle verkligen vilja ha en. Jag har för mig att jag har sett ljusslingan i någons blogg, vart har ni köpt den, hi hi... Finns den att köpa på Internet?

• MichaelaW
    Himmelbit: Ja den är också fin. Kanske får beställa en sån i stället om jag inte hittar den som finns hos Uthuset. Det är mysigt med en ljusslinga, det blir ett sånt mysigt ljus. En slinga skulle passa perfekt i min mörka hall.

Hi hi... många som läser nya nr av Lantliv? Hela tidningen var helt underbar! Mycket gott att baka också fanns det också.  

Idag har jag varit och köpt den omtalade hjärtljusstaken på Åhléns, den är så fin! Faktiskt idag när jag gick på Åhléns och tittade på alla julsaker så längtade tom. jag lite till julen, hi hi... Jag har verkligen inte längtat till julen en, fast jag älskar julen men inte VINTERN, man ska inte bo som stockholmare i Norrland, ha ha... Ni kanske tycker jag är knäpp som inte har fått några julkänslor än och jag är kanske ensammen om det i den här tråden *fniss fniss*  
  • MichaelaW
    Mori: Inte behöver du känna dig som ett pucko, jag kan erkänna en sak... det här var faktiskt första gången jag köpte tidningen och jag lovar jag kommer verkligen att köpa den igen, jag vet inte om alla nr är så bra som detta för i sånna fall är det en rena rama drömtidning!!

Jag köpte min på Coop, nog finns den i vanliga mataffärer som Coop, Kvatum, Ica 
  • MichaelaW

Hi hi... jag var på Coop idag och köpte min tidning, jag lovar er ni kommer inte att bli besvikna. Jag funderar på att köpa en liten julklapp åt mig själv en prenumeration. Nu längtar jag bara så mycket efter nya Allt i hemmet ska komma i butiken.

• MichaelaW

Vill ni se en liten suddig bild på min nya hjärtljusstake?

• MichaelaW

Få se om det fungerar....
    Men bilden är jätte suddig *skäms*

Hi hi... Elias kom också med på bild.

• MichaelaW

Mori: Hi hi... ja mitt älskade skåp som står inklämd på världens minsta yta mitt vardagsrum är nämligen bara på 11 kvm, någon som slår det? Mitt lilla v-rum är verkligen minnimalt men en flytt är på väg, jag ska bara få en lägenhet först *suckar* men alla bjuder över mig hela tiden.

• MichaelaW
    Mori skrev 2007-11-06 23:48:38 följande:
    Stooort vardagsrum Inte lätt med budgivningar. Du får ta och flytta till Strängnäs, billiga bostäder och bra lokaltrafik. Nära till högskolorna Har du familjen i Sthlm?
    Nu kanske det är jag som är ett pucko men vart ligger Strängnäs? Jag har all min släckt i Stockholm förutom en syster som bor i Boden. Jag är uppvuxen i Stockholm, har bott där i 17 år och ungefär 2 ½ år i Boden. Min syster flyttade hit för 5 år sen för hon träffade stora kärleken som bodde här. Jag har sen ett tag tillbaks bestämt mig för att flytta tillbaks till Stockholm, jag längtar tillbaks och jag längtar efter att bo närmare övriga släkten.
  • MichaelaW

Nu är det dags att sova innan jag somnar i soffan God natt!

• MichaelaW
    God morgon!

Idag när jag vaknade och tittade på termometern visade det sig att det var/är -9 grader ute, urrs kallt!

Tack så mycket för alla kommentarer om hjärtljusstaken och skåpet.  Det värmer!

Idag har jag bara en sak planerat... plugga plugga och plugga! Jag har både en redovisning och matte prov imorgon. Finns det ingen här inne som tycker om matte och har ett mattehuvud som är sugen på att gå och göra mitt prov imorgon i stället för mig?!

mimmamum: Å jag hade hoppats på att ljusslinga skulle gå och beställa från hennes hemsida, jag ska genast maila henne. Visst är den fin! Tack för hjälpen.
Svar på tråden Vita hem del 6