Vita hem del 6
Hej tjejer! Kul med ny tråd!
Hej tjejer! Kul med ny tråd!
Hos oss är det mest morfar och farfar som firas... Små paket med lite typiska fars-presenter: strumpor, duschcreme, snus(!), en liten whiskey-flaska och en bil-tidning. Överlevnadskit för två 50-plussare. Barnen pysslade ihop fina fars-dagkort. (Fick avbryta pysslandet när det blev alldeles för mycket klister och paljetter. )
Kajsa: panelskivan blev jättesnygg *vill ha, vill ha!*
Juliah: Vad fint det blir. Är det din man som snickrar, gillar skåpet very much.
ohj, vad ni skriver! Är tillbaka från semestern, brunbränd och utsövd. Fast jag har saknat inredningsbiten, i Thailand, spec i turisresorter, är det svårt att hitta saker som passar in i min inredningsstil. Tänk er dansk inrednng i Thailändsk valuta...det vore nåt.
Vi måste köpa en ny kaffebryggare. Har ni tips på någon snygg?
mHow: vilket hus...kanonfint. Skulle gärna ha det köket...
Köpte fint vitt qviltat överkast på Åhlens för ett tag sen
Phuu, nu har jag torkat av alla golv i huset. För hand, liggandes på knä! Visst kan det vara fint med öppen planlösning men fy vad svårt att hålla golvet snyggt. Stoora ytor med mkt ljusinsläpp där allt syns. Och lamninatgolv dessutom. Ska ju bara torkas av med lätt fuktad trasa. Och hur mkt dammråttor kan möjligen produceras på ett dygn? Eller är det samma råttor som leker tjuv och polis med min dammsugare? Jaja, nu är det gjort. (VILL ha trägolv jag med!)
Förresten: Någon som har ÅRSTID bordslampa? Tänkte slå till på två stycken nästa gång vi tar vägarna förbi IKEA.
Fluffiga: aha, jag har en sån där avlång mopp annars men nu har jag tagit lister och i alla hörn med. sätter du fiberduken över en golvborste? (åhh, föklarar såå bra)
camilla: Japp, en sådan lampa blir det med, men den passar kanske inte ett fönster.
mimma: Jao, det blir nog två årstider alltså. Fina!
Hej på er!
Har varit på IKEA och köpt mina ÅRSTID-lampor. Blev kanon. Nu åker adventsljusstakarna ut.
Här är en sådan där gammal skolbänk förresten:
www.blocket.se/vi/14652874.htm
Jag vill också ha ett lite snyggt skrivbord! Gärna med lådor.
Svårt det där med förvaring i barnrum. Funderar på att köpa den stora Hemnes-byrån och ösa ner alla grejer där. Mina flickor delar rum så det blir så många olika slags leksaker, både för stora och små tjejer.
Bea: superfint i tjejens rum!
Camilla : snyggt bord, och förvånansvärt billigt.
hej alla!
Så skönt med fredag och Helg! Är det någon som har en fåtölj i Ektorp-serien. Är den i sådant fall bra och prisvärd?
Hemtex reade ut alla julsaker för 10- 20 kr. Hittade en hel del fint. Även små koppar och fat som passar som barnservis. Boilder kommer i bloggen i helgen.
Livet från ljusa sidan: Vad menar du med att ditt namn var totalt fantasilöst? Hahaha
Skoja bara med dej lite. Fast Jezzzika kanske är mer fantasilöst än Jezzika. För att inte tala om Jezzzzika eller Jezzzzzika...Hehe. Jaja, lite förvirrande nu när var och varannan byter nick bara. Jag som precis har lärt mig hålla koll på er.
Tur att det finns fler vakna *gäsp*
Makriagialos var det ja...där var vi sommaren 2006. kanon för barnen- och oss! Bara bada, sola och äta gott! Rekommenderas verkligen. Transfern är väl det enda trista. Ni kommer att få det jättehärligt.
nämen! jag känner igen hennes hem....vem är det?