OT: Maria V: Jag brukar ju mest läsa tråden och inte kommentera så mycket, pga, att jag känner att jag för tillfället inte har så mkt att tillföra själv.. nu kände jag dock att jag ville kommentera!
När jag väntade Tilde läste jag andra året på högskolan. Blev klar med det året i Juni 2006, Tilde kom 2 Sept 2006. Jag var hemma tills i Augusti 2007, sedan blev det dagis för Tilde. Tidigt, men jag hade ett år kvar i skolan och Tilde är precis som din dotter mycket social, vild och bestämd, så dagis fungerade. Att sätta henne någonstans har aldrig funkat, hon började krypa när hon var precis 5 månader, åla en månad tidigare. I November 2007, alltså i samma veva som vi flyttade till hus, fick jag veta att jag var gravid igen. Den lilla nya kommer att komma till oss i mitten av juli, Tilde kommer alltså att vara 20 månader. Mitt sista år i skolan slutar i början av Juni.... Jag har varit rädd, tröööööött, ledsen, men också glad och uppspelt och okoncentrerad=) Skolan har blivit lidande, visst, eftersom jag inte haft 100% att ge. Men jag har klarat allt, för vill man så går det! Glöm inte det! Det är du som bestämmer om det funkar. Och funkar det inte; då tar du det senare. Gör som jag och försök att tänka på den mysiga lukten av bebis, att gosa in sig i en bebisfilt, både du, din dotter och den nya lilla bebben...:) Platsbrist löser sig, vi har precis flyttat från en liten tvåa till hus, och Tilde är 1½år. Lycka till och GRATTIS!
Alla ni andra, ni har så fina hem och ger mig så mycket inspiration. Hoppas ni inte tycker att jag bara smyger omkring, men som ni förstår har det varit väldigt mycket det sista.. jag återkommer när krafterna är tillbaka, har både kökssoffa, klaffbord och 1800-talsspegel jag behöver hjälp med
.