Inlägg från: Frida08 |Visa alla inlägg
  • Frida08

Vita hem del 6

Hej alla!
    Kikar in här varje dag för att fånga upp så mycket inspiration som möjligt inför vår flytt till hus och det finns sååååå mycke inspiration här plus mycket annat

MM- Grattis till bebisen, va kul!!
    Jag har nu bestämt mig för att i helgen åka å införskaffa saker för att göra en boklåda

Lisa1981- Va kul att träffa fler sjuksköterskor. Är själv sjuksköterska och har precis sagt upp mig från mitt jobb (är mammaledig men blev rastlös å började söka jobb å fick ett!!!) Vill gärna veta hur du gör, om du tar det nya med lägre lön. Det är ett svårt val du ekonomin spelar in en stor roll samtidigt som man måste gilla att gå till jobbet, jättesvårt!! Hur länge har du jobbat som sjuksköterska? Var bor du?

Som sagt så ska vi flytta nu i decmeber och jag hoppas senare att kankse få flika in lite bilder för att visa hur fint (förhoppningsvis) vi får!!

NU ska jag passa på å vila då min prins å prinsessa sover, samtidigt!! Inte ofta de gör det

//Frida

• Frida08

Lisa1981: Då får man säga Grattis! Är det ett litet sjukhus du kommer jobba på? Och det var starkt gjort att få upp lönen 700 kr och sedan få va me i lönesamtalen till våren. Då har man fått gett och ta!! När börjar du?

• Frida08

Gemelli: Var inne i ditt krypin å kikade runt lite och insåg att ni gifte er i Ingarö kyrka, min absoluta favvokyrka Å så bor ni i Gustavsberg. Vi flyttar dit om en månad!! Kul!!
    Jättefina bilder på alla dina killar och jättefint (såklart) inrett i er lägenhet

//Frida

• Frida08

Gemelli- Vi bor för närvarande i Nacka i en 60 kvm stor bostadsrätt på 2 vuxna å 2 barn (Petter 2 år 3 mån och Maja 9 månader) så en flytt ska bli himla kul å skönt!!
    Min sambo John är uppvuxen i Gustavsberg så det blir liksom tillbaka till rötterna för honom Plus att alla våra kompisar flyttar ut dit å skaffar barn så det ska bli jättekul!

Det här med amningen, jag hoppas verkligen att du lyssnar på din kropp. Jag ammade inte Petter då han var väldigt sjuk i början å låg på neonatalen i 2 månader med sond o dyl och när viu fick Maja tänkte jag att funkar det så funkar det å det gjorde det men i början var hon himla snuttig så då fick jag oxå sår. Jag smörjde in med en kräm som hette bröstvårtskräm på apoteket men jag har oxå hört att Bephanten å Xylocain (som är smärtstillande kräm) funkar så prova dig fram. Jag började även att amma liggande till en början för att hon skulle få ett så bra grepp som möjligt. Vet inte om det tipset hjälper dig nåt!!

//Frida

• Frida08

Kajsa- Prova galltvål. Brukar fungera på de fläckar jag haft

Lycka till

• Frida08

Kajsa-Nu när jag läst typ alla inlägg insåg jag att du redan provat galltvål men jag hoppa du får bort fläcken i varje fall. Om ni undrar varför jag skriver vid denna tidpunkt är det för att jag jobbar inatt.... börjar bli sömnig men nu är det bara 2 timmar kvar å 20 min!!

Ni gör så himla fina pysselsaker, blir lite avis!!

• Frida08

Hej alla!
    Skulle vilja be om lite smakråd. Vi har precis köpt hus å ska nu bygga om köket. Vi har bestämt oss för ett KVIK kök, modell Rimini, se länk

www.kvik.com/se-SE/kitchen/products/

Nu är det såå att vi e lite kluvna vad gäller handtag och vill nu ha era idéer. Hoppas det finns nån som vill hjälpa oss.

Vi har tittat på vanliga enkla handtag, lite längre varianter, den som vissas på bilden eller så kanske vanliga knoppar på överskåpen å www.ikea.com/se/sv/catalog/products/76686784 dessa till underskåpen men jag vet inte!! Hjälp!!!

• Frida08

Gemelli- Såg oxå Efter tio med Leila och blev oxå VÄLDIGT besviken. Hörde henne även på ett morgonprogram för någon vecka sedan på The Voice där hon kändes lika butter..... Synd....

• Frida08

Hallå igen!!
    Vill bara säga att jag är såååå lycklig.... Vi har äntligen fått tag på fina köksmöbler till vårt "nya" fina hem!! Det är i serien Wilma från Mio som vi hittade på blocket å de e sååååå fina. Ville bara säga det till er som förstår hur lycklig man kan vara över detta!!

• Frida08

Malins79- Vill gärna se bilden på sängen men är tyvärr oinbjuden hos dig

• Frida08

Malins79- Tackar för reprisen. Har aldrig sett sängen "alla" talar om så de vore kul!! Men jag kommer fortfarande inte in "hos dig".....

• Frida08

missade att du lagt till mig.....soryy, var för snabb

• Frida08

Go Morron.
    Tänkte bara slänga ut en liten fråga. Vad har ni för taklampa i era barns rum? Tycker det e svårt att hitta någon som passar. Vill gärna ha mtips å idéer å affärsförslag.

//Frida

Jättefina bilder allihopa

• Frida08

Tycker oxå de ska bli spännande med aftonbladet idag!! Undrar om de kommer sälja rekordmånga idag??

• Frida08

Halloj!!
    Jag vet.... denna fråga har säkert redan ställts men jag ställer den igen

Vill gärna ha tips på bra å mysiga inredningsbutiker i stockholms innerstad (gamla stan, city, norr, söder mm). HJÄLP!!

Ha för mig att jag läst en blogg där man listat alla sina favvobutiker i olika städer medn hittar inte den längre..

Ha en fortsatt trevlig kväll

Svar på tråden Vita hem del 6