• Guido

Vita hem del 6

Hej vita hem tråden! Läste starttexten och kände så genast igen meig att jag var tvungen att skriva. Vårt hem är inte helt vitt men närainpå. Gillar äggskalsfärgen bäst. Har försökt tillföra lite färger men blev nästan fysiskt illamående efter några dagar så det fick åka bort! Har mycket gröna växter och en hel del olika träslag på möbler osv. Tror en del som ser mitt vita att jag är minimalistisk (vilket inte är alls är fel!)men jag mår helt enkelt inte bra av att komma hem till ett hus fullt med plock och färger - så enkelt är det! Ingen modenyck alltså.

• Guido

Hej igen, det här gick snabbt...jag är ju väldigt ny här så om ni undrar vem jag är får ni bläddra tillbaka lite. Undrar i vilket fall om någon vet var man kan köpa, ja just det, vita julgranskulor o liknande?

• Guido

Ska kolla på Åhléns o Granit efter kulorna....undrar om någon kan ge ett bra tips angående storlek på matta inför mattköp. Vi har siktat in oss på mattan Helsingör på IKEA men velar lite med storleken. Har en krämfärgad soffa från Mio som är 2 m bred i basen och 10 cm mer på vardera sida vid armstöden. Området framför soffan är nästan kvadratiskt med 3,5 m vardera. Storlek på mattan Helsingör är antingen 170x240 el. 200x300. Ska försöka lägga in en bild på soffan o utrymmet framför i galleriet.

• Guido

Hej igen! här är det aktivitet minsann! Har varit inne och tjuvkikat lite på de bildgalleri som jag blir insläppt på - så fint många har det! Nu har jag själv lagt in bilder - som tyvärr är lite halvtaskiga eftersom de är tagna med mobilkamera, men välkommen in å kika. Idag ska jag kolla efter min efterlängtade vita kulor på Åhléns...hoppas.

• Guido

tänkte jag skulle ge ett tips till er som bor i stockholmsområdet - vi var på julmarknad på Steninge slott igår - det är gratis och en massa kuligt på övervåningen, o mysigt också! Vet att en del härinne gillar kuddar med stjärnor på och de hade jättefina, även filtar o så...;)

• Guido

kommer just nu bara på en som ligger i gamla stan utåt slussen till: Lavender Fields (om den nu ligger kvar för först låg den i vasastan). Rätt mycket gulliga saker kanske men väldigt kul att titta i.

Svar på tråden Vita hem del 6