Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita hem del 6

mimmamum skrev 2007-11-06 13:58:06 följande:
    Swappaket inslagna! Idag blir det många bilder från min sida!
    Spännande! :-P Tycker mig se att det underbara guuuuuldiga är till mig. Hihi
  • Beatrize74
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-06 16:38:14 följande:
    Kan ni hjälpa mig tjejer. Vi har fått upp små hyllor i hallen, tanken är att det ska stå ljuslyktor på dem och det gör det nu med, men vilken slags ska jag ha? *Tips och råd mottages tacksamt*
    Båda är lika fina tycker jag, men jag tycker absolut du ska ta glaslyktorna. Jag har varit inuti ett brinnande hus och det var inte skojsigt. Skulle vara rädd att det skulle fladdra förbi när jag gick förbi av de andra och ta eld i tapeten eller något.
  • Beatrize74
    musli skrev 2007-11-06 17:15:55 följande:
    Här kommer bilder på mina fantastiska lamm-skinn som kom tillbaks med posten idag från Tranås!!!! Saknar mina lammisar men nu får de värma oss i soffor och sängar istället!!! 5 härliga lamm-skinn!!!!Och så fick vi vår sovrums-tv också idag men den smäller inte lika högt som mina lammisar!!!
    Men ååhhhh..jag vill också haaaa....blev superkär i ettan, trean och fyran...och What the heck..även lite betuttad i ettan och femman också. Det ska ju vara rättvist.
  • Beatrize74

Tjejer...jag står inför TRE inredningsproblem av värsta I-landskaraktär nu.

1. Jag kom på att maken har två fårskinnsfällar i förrådet som han haft läääänge, men dels vågar jag inte gå ut och hämta dem, för tänk om det är möss där NU. Och dels så vågar jag inte skicka maken att hämta dem, för tänk om det varit möss i dem. Gulp! *råttfobiker av den högra graden*

2. Vi måste välja kulör snart på huset, eller typ NYSS. Maken målar dem inomhus och ska spika upp dem innan den värsta kylan kommer. Men vi har blandat TRE gånger nu och vi är aldrig nöjda. S-0500-n kändes för grå, nu ville vi ha lite mer gult i den, men bara ett uns, så nu var vi och blandade IGEN. Fast den här såg lite väl gul ut på färgprovet, men återstår att se hur den blir när den målas. Vi pratar alltså vita nyanser förstås då.

3. Maken ska åka på mässa i Stockholm. (Kommer ni ihåg när han åkte till Göteborg för en tid sedan och kom hem med trilliarders inredningstidningar och den franskinspirerade durkslaget från Villeroy & Boch??)
    Nu frågar älsklingen: "Nå, vad vill du att jag ska köpa till dig i Stockholm imorgon, jag far in till stan. Bara att du säger vad du vill ha inköpt!"

Och vet ni...jag kommer inte på en SAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-O
    Panik...här har jag min chans och så har min hjärna tagit semester totalt.

Vad är det jag vill ha? Några förslag på saker som diskuterats här i tråden, men som är inköpt i de större städerna???

Medan ni knåpar ihop en inköpslista till mig går jag och äter middag, ok?

• Beatrize74
    Kajsa M skrev 2007-11-08 17:07:54 följande:
    Vad limmade ni med för lim?Gud så smidigt det låter! Har ni ända upp till taket eller bara halvvägs?Ska åka till K-rauta nu och kolla in deras sortiment. Hittade på COOP i veckan för 139 kr st. 240*60 cm. Är det billigt?
    Det är billigt, det är det vi har i dotterns blivande rum som jag visat bilder på tidigare. Helt suveränt att måla också!
  • Beatrize74

Blir gaaaaaaaaaalen!
    Allt är klart på utsidan utom att sätta på målade fasadbrädor innan riktigt smällkalla vintern. Vi måste bara bestämma färg.

Bara???
    Hjälp...vi blir galna....både på att gå och köpa nya färgprover och på att aldrig känna oss nöjda.

Svårt att återge färger, men ni kanske får ett hum om hur färgerna ser ut här. Den är uppställd mot väggen som idag har en brytning av ett mellanting av den allra vitaste och den till höger om den.

Den allra vitaste ska vi ha på snickerier...men frågan är vilken vi ska ha på övriga huset? Maken eller jag kan inte enas.

Vilken skulle ni ha valt som huvudfärg på huset?
    Färgrand 1 från vänster?
    eller
    Färgrand 3 från vänster?

(Färgrand 1 och 4 är samma nyans, men ni ser hur de skiljer sig åt på högersidan där)
  • Beatrize74

Tack tjejer för era röster.

Och som vanligt håller ni på mig och inte på min stackars make.

Han ville prova att bryta av trean lite mot det gula hållet. Vet ni vad det är för nyans...den "nikotingula"?...det är gamla hederliga 0502-y fast med det lite tråkiga "S"-et framför. Så skoj är alltså det gamla pålitliga numret nuförtiden.

Stackarn...han visste redan på förväg att han var besegrad när jag sade att jag skulle fota och fråga "experterna" om råd.

• Beatrize74
    Ewis skrev 2007-11-10 13:29:57 följande:
    bea:hahaha stackars män.att dom inte ger sig direkt istället för att bli överbevisade Jag Tyckte som alla andra när det gällde färgen

Fast jag hade gärna haft den grå nååågot varmare i tonen, men nu börjar till och med hon som blandar till färgen bli lite otålig på mig, erslar inte med att be henne om ytterligare ett färgprov, jag inser ju själv att jag inte kommer bli helt nöjd hur jag än gör faktiskt. Har hittills inte sett en färgnyans på hus som hundra känts "Wow". Borde jag söka hjälp för det "syndromet" tro?
  • Beatrize74
    LinaoMatilda skrev 2007-11-10 13:31:36 följande:
    Här är lite bilder på vad jag shoppat:
    Hus hus...åååååhhhh..jag älskar hus. Var har du köpt det? (De andra sakern vara söta de med förstås...men mitt hjärta slår en volt var gång jag ser saker med hus på)
    Kanske också något jag borde söka för?Fundersam 
Svar på tråden Vita hem del 6