Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

Hej på er! Cool

Kommer ni ihåg mig? Får man vara med här igen?

Nu har vi äntligen både flyttat och fått internet igen. En månad tog det att få internet och då hade vi beställt det redan långt innan flytten... Klarade mig faktiskt förvånansvärt bra utan fl. Men så fort vi fick det att fungera (idag) så är man ju här igen

Lade in några (ganska många bilder). INGET är ju piffat än. Gardiner och gardinstänger, fönsterlampor (eller stjärnor) saknas osv. Vi har fått upp EN stjärna (idag) Inga tavlor är uppstatta osv. men det kommer väl... Och kollar man riktigt noga på bilderna så märker man kanske att någon knopp här och där saknas, ev någon liten list osv. Men vi har tak över huvudet och det räcker!

Vi fick en ordentlig chock samma kväll vi flyttade in. Vattenläckage. Vår rörmokare hade glömt en propp till det "flerröriga" stanklås vi har så när vi hade diskat på kvällen (orkade inte läsa bruksanvisning till diskmaskinen ) och tog ur propparna till våra stora baljor så forsade ALLt ut på golvet. Första buden vi fick var att vi skulle bli tvungen att riva ut både golv och kök, men nu tror vi att vi inte behöver göra det. Behöver jag säga att jag satte mig ner och bara tjöt?Gråter Jag var så trött så jag bokstavligen såg stjärnor och då det. Om rörmokaren skulle ha varitpå plats hade han nacke varit vriden som en disktrasa...

Men men. Trots det och en månads  ordentlig förkylning som nu börjat om igen  andra varvet så lever viRäcka ut tungan.

Det var lite från mig. Är sprängfull av iver att få se och höra vad ni pysslat med!!!

Kram, Fluffis
  • Daggdroppen
    Kajsa M skrev 2007-11-25 17:36:46 följande:
    Fluffiga molnSkönt att du är tillbaka! Vi pratade just om dig häromdagen och undrade lite vart du tagit vägen.Trist med vattenläckan, men skönt om ni inte behöver riva upp allt.Ska in och kika i ditt galleri nu! Kram!
    Kajsa M skrev 2007-11-25 17:40:13 följande:
    Fluffiga moln igenÅHHHH ÅHHHH ÅHHHH!!!!!Så fint ni har fått det! Är särskilt förälskad i ert kök och tvättstugan!!! Där kommer ni stortrivas eller hur!
    Tack

Jo det är just de rummen jag trivs bäst i Bra planerat eller hur
  • Daggdroppen
    Gullfina skrev 2007-11-25 17:48:16 följande:
    Får jag titta in till dig?
     Men det borde du kunna Gör du inte det?
  • Daggdroppen
    numberone skrev 2007-11-25 17:53:58 följande:
    fluffiga:Är med nyfiken på ert nya bo!!
    Fixat!
    Gullfina skrev 2007-11-25 17:54:54 följande:
    Helt underbart ju...
     tack Generad
  • Daggdroppen
    Längtar efter bäbis skrev 2007-11-25 17:56:15 följande:
    Fluffiga moln:Vore kul o få kolla in hos dig och se ert nya hem!! ;)/Sandra.
    fridamin skrev 2007-11-25 17:56:32 följande:
    fluffiga:Är oxå nyfiken på ert nya hem!!/f
    Klart!
  • Daggdroppen

mimmi: tack för kommentaren i min gb. Tyvärr kan jag inte svara för jag kommer inte in på din sida Gråter

• Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2007-11-25 18:04:32 följande:
    FLuffiga: Underbart vackert hem! Är avundsjuk på er groventré, perfekt till leriga barnstövlar (och vuxen också såklart )
    Hihi. Ja men det är först då skobänken och hatthyllan kommer dit som jag blir helnöjd
    versan skrev 2007-11-25 18:02:49 följande:
    Får jag titta in till dig? oxå...
    Jepp!
  • Daggdroppen
    mimmi006 skrev 2007-11-25 18:10:42 följande:
    Torka tårarna! Klart jag lägger till dig, känns som man halkar ur gästboken efter ett tag eller har jag fel?
     Nu är jag glad igen
  • Daggdroppen
    numberone skrev 2007-11-25 18:17:20 följande:
    fluffiga:Guuuu vilken underbart hus!!!!
    numberone skrev 2007-11-25 18:29:20 följande:
    Vad tycker ni, skall jag ha nåt grönt mellan ljusen eller har ni nåt annat förslag??
    Tack Generad

Jag skulle nog ha något grönt. Om inte gran, så kanske enris eller blåbärsris kanske??
  • Daggdroppen
    Kajsa M skrev 2007-11-25 18:34:21 följande:
    Kolla min. Jag har snott på eucalykpusblad.
    Åh så fin! Var hittar man det? Är det riktigt???
Svar på tråden Vita hem del 6