Inlägg från: CeciliaBa |Visa alla inlägg
  • CeciliaBa

Vita hem del 6

Juliah: Jag saknar att kunna gå in och inspireras hemma hos dig...är det möjligt att kunna bli inbjuden måntro? Jag har ingen "ren" vita hem inredning för maken protesterar och det passar inte riktigt vårt hus men blir ändå glad av att kika in hos er alla! Ni är så duktiga och jag förundas över hur Nyfiken Rosas lilla tråd blev till en sån enorm följetong!

BF 080206
  • CeciliaBa

Hej! Lånar er tråd lite...hoppas det är ok. Följer den ofta och tycker ni har superidéer och bra smak! Själv har jag det inte helvitt hemma hos mig men uppskattar ändå stilen. Nu till frågan! Jag behöver ett väggfast tidningsställ på gästtoaletten...sambon...hmmm...läser ofta där och så hamnar tidningarna/boken på golvet. Inte så kul. Den enda jag kan komma på är Brukas silverställ men jag undrar om ni vet någon annan som kan passa kanske? Bilden är inte perfekt men kanske kan ge en vägledning. Tack på förhand!

BF 080206
  • CeciliaBa

LinaoMatilda: Jag vet vilka du menar men jag undrar om de inte är för låga? Sist jag var där så var de ställen helt slut och tjejen visste inte när de skulle komma in igen. Men jag ska ha lite koll för de borde ju få in dom till slut. Har för mig att jag sett några trådaktiga väggställ...men vet inte hos vem eller i vilken nätbutik.

BF 080206
  • CeciliaBa
    LinaoMatilda skrev 2008-01-29 10:20:54 följande:
    House doctor har sådana. Ska kolla om jag hittar dem i någon butik.
    Vad snällt!
    BF 080206
  • CeciliaBa
    LinaoMatilda skrev 2008-01-29 10:23:46 följande:
    www.meandmyhome.se/group.asp&sub=12
    Tack igen! Jag tror att ett sådant blir bra faktiskt...ska sätta en vit hylla över med lite ljus etc...förhoppningsvis blir det finemang och kanske kanske hittar sambon korgen att lägga tidningarna iFlört!
    BF 080206
  • CeciliaBa
    snuffsis skrev 2008-01-31 10:12:20 följande:
    Jaha, då har jag köpt en leander vagga på blocket som är sparsamtanvänd och fräsch för 1000:- + 75:- i frakt. Dock ingen sänghimmel eller benstativ! Nån annan som har eller haft leandervaggan, som kan skriva om vad ni tyckte?
    Vi har också en Leandervagga men bebisen har inte kommit ännu så jag vet inte hur den kommer fungera. Vi satte en krok i sovrummet men även i vårt matrum som är i mitten av huset kan man säga...då ser vi den både från v-rum och kök när vi är där. En tjej i vår gravtråd har den också och hennes dotter verkas stormtrivas! Det enda negativa jag hört om vaggan är att den är dyr och att man inte använder så länge...men lite vardagslyx är ju aldrig fel...
    BF 080206
  • CeciliaBa
    snuffsis skrev 2008-01-31 10:43:25 följande:
    Just därför jag köpte en beg. kände inte riktigt att det var värt 1700:-, till sonen använde vi bara spjälisen och han är ju normal. Så vardagslyx är det nog, vi ska ha en krok i sovrummet och en i vardagsrummet och sen får spjälsängen stå i babyrummet hela tiden.
    Det är toppen med fräscha begagnade grejer! Man kan verkligen spara. Vi köpte vår på Blocket från ett par som hade haft barnaffär men lagt ner pga sjukdom i familjen. Minns inte riktigt vad vi betalade för det var ett tag sedan...men helt klart betydligt mindre. Om vi lyckas hålla den fräsch så få vi säkert tillbaks pengarna när vi säljer den. Designtorget har ju en likande med röda blommor på. Den är söt men så liten...
    BF 080206
  • CeciliaBa
    juliah skrev 2008-02-04 15:21:09 följande:
    Välkomna in!juliasvitadrommar.blogspot.com/
    Gudomligt vackert! Vilken duktig make du har! Vart finner man sådana...min höll inte i en hammare förrän vi köpte vårt hus...och han fattar fortfarande inte hur man använder denFlört!
    BF 080206
  • CeciliaBa
    juliah skrev 2008-02-04 15:37:41 följande:
    Cecilia, tack snälla söta! Du kan få låna honom, eller nej du kan få honom, så lånar jag honom när det ska renoveras  OBS! Skämt!Han höll inte heller i en hammare för tre år sedan, många tabbar har vi gjort men han har blivit fantastiskt duktig med tiden!
    Oj, det kan man inte tro! Kunde han kakla/lägga golv innan? Han måste ha en "hantverksådra" i sig någonstans? Ja, jag lånar honom gärna, du kan få låna min när du vill ha middag...han är jätteduktig på matlagning! Egentligen tror jag att det man behöver mest när det gäller renovering är tålamod och noggranhet...då klarar man det mesta. Det är väl det min sambo inte besitterFlört...
    BF 080206
Svar på tråden Vita hem del 6