Inlägg från: syster ruffa |Visa alla inlägg
  • syster ruffa

Vita hem del 6

Hej alla goa mammor/kvinnor!
    Har följt med er härliga tråd en tid nu, och inspirerats och förvånats över hur många duktiga mammor/kvinnor här finns. Ni inreder, bakar, kokar, handarbetar och hinner ha både blogg och vara aktiva här på familjeliv! Superduktiga allihop! Ni ska veta att ni är för mig en stor inspirationskälla!
    Kikar in här på fl [främst vita hem och bloggtråden] när tid finns, och ska i fortsättningen försöka lämna lite fler spår efter mig [smyläsare] ;)
    Jag för oxå en enkel inredningsblogg, så om ni vill kan ni kika in där oxå. www.systerruffa.blogspot.com [Har valt att lösenskydda, så ifall ni vill in så maila mig.]
    Önskar alla en riktigt mysig dag! kram/ruffa

ps.
    värsta supermamman: tackar för backup ;)

• syster ruffa

Tack alla, vad gulliga ni är! Här känner man sig genast välkommen. Verkar vara samma goda stämning här som bland inredningsbloggarna :) Härligt!

Lcroft: vårt garage?? Mina assosiationer till vårt garage är främst ett rum fullt av byggskräp och annat onödigt. Kaos, med andra ord ;)

• syster ruffa

Lcroft: ids int visa vårt köksfönster. Fönstret är ännu tan gardin och på fönsterbrädan står en halvt uttorkad pelargon från sommarn ;) Julfeelis...nope not!

Nu ska vi smita iväg till förskolans julfest. Storebror iklädd i ROSA skjorta som han valt alldeles själv. Han tycker den e supesnygg och det är väl huvudsaken :)

• syster ruffa

...ops ett U föll bort,  tan=utan ;)

• syster ruffa

fluffiga moln: Måste börja med att säga att jag är ingen målare, utan prövar mig fram :)
    Slipade och målade iallafall två pulpeter i somras och då valde jag att fuska ;)= bara slipa upp ytan, och sen har jag målat på 3 lager halvblank möbelfärg. Pulpeterna var annars ganska nötta redan från förr, så på vissa ställen var den knappt nån gammal färg kvar, vilket säkert oxå gjorde att den nya färgen tog rätt bra. Ser riktigt ok ut oxå så här ett halv år efter.
    Gjorde likadant med vår kökssoffa, men där var underlaget ännu rätt blankt vilket gjorde att den nya färgen inte sitter lika bra. Borde måla den ett varv till, eller ta bort all färg och börja om från början ;) Det blir nog först nästa sommar isåfall...
    Visst tar det lite tid att värma bort gammal färg, men möbler som jag först tagit bort tidigare mål med värmeblås, tycker jag personligen har ett bättre slutresultat.
    Sen har ju underlaget oxå en viss skillnad om man vill ha möbeln shabby, då är det ju viktigt att det inte finns en massa gammal färg under.
    Angående hackor och revor på gamla möbler, så det tycker jag sånt är bara fint och brukar för det mesta undvika att spackla. Tycker det är halva möblens charm när den syns att den varit använd.
    LYCKA TILL, ser framemot efter bilder sen. Det blir säkert super hur du än gör! En ljuvlig möbel är det allt :)

• syster ruffa

gomoron allihopaGlad

lasseliten: Ni kommer att få en superfin veranda...låter så mysigt när du beskriver hur du tänkt ha det på insidan! Tycker helt klart verandan, ska ha träfasad, kanske stående lockpanel? Verandan blir vad jag kan se en utstickare på huset och samtidigt ett nybygge och då tycker jag det är helt rätt att köra med annat material. Sen bryter trä fint av mot putsen. ...ja det var lite tankar av mig ;)

Själv har jag just nu två vita russin i vardagsrummet. Suck! Har tvättat bomullsöverdragen till klippan sofforna och får inte dom släta igen. Har testat både att stryka och att dra på dom våta [tips från nilla] Blev slätare men ser ändå inte roliga ut... Har ni tips så dela gärna med er!

• syster ruffa

Lcroft: ja, jag kan tillägga att jag stått och strykit de våta överdragen när dom varit på sofforna oxå... hjälpte kanske lite, men men. Stör mig såå, skruttsoffor är inte snyggt alls ;)

nublu: ja om det vore såå, men tyvärr har jag inte märkt av nåt sånt...

• syster ruffa

Lcroft: Tack för tips, och spray låter ju som en bra ide´. Måste se om jag hittar nåt sånt... vill mer än gärna ha släta fina soffor igen.

• syster ruffa

jerka 79: Har köpt fina vita quiltade överkast på pentik. Kostar dock en rejäl hacka...

• syster ruffa

gokväll alla tjejer!

Lcroft: Snyggt snyggt och riktigt skön ser den ut oxå! Och ert soffbord är så härligt! Gammalt ? ... eller finns det att köpa nånstans månntro ;)

• syster ruffa

Lynn 84:
    Vet inte på vilken nätsida den finns, men min trappkorg är av märket bloomingville by trendkompaniet ... kanske en ledtråd?

• syster ruffa

Gokväll tjejer!

Fluffiga moln: Underbar gungstol, och ser ut att passa såå fint bredvid soffan. Snygg kombination!

Måste fråga er duktiga tjejer, vad har ni för taklampor? Här är vi utan taklampor i sovrum, hall och vardagsrum. Nu sen julbelysning plockats bort känns det minst sagt akut. Mörkret gör mig nästan tokig ;) Tänker nåt rätt enkelt och prisvärt. Tips någon, och jag blir superglad!

• syster ruffa

jea jea: Vi har oxå ikeas rist i matrummet, men funderar på att flytta den till sovrummet om jag hittar nåt annat till matrummet då...
    Tycker det är jättesvårt med lampor. Vill ha nåt enkelt som ej tar över rummet, men ändå nåt tilltalande. Lätt kombination? ;) Nej jag vet... Att dom lyser borde väl vara viktigaste ;)

• syster ruffa

Tusen tack tjejer för helt underbara lamp tips!

Mimmamum: lampan från lantlig romatik är såå fin, skulle va riktigt mysig i sovrumstaket.

mimmi och Lcroft: helläckra lampor som skulle passa köket. Coola! Skapar helt klart ha begär ;) Undrar om jag inte borde ta en trip till den omtalade zinna nån dag ;)

Svar på tråden Vita hem del 6