Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita hem del 6

Har så svårt att läsa ikapp, bredbandsuppkopplingen är konstig... Jättesöt stol fluffiga moln. Blir jättefint med överdragen sen tror jag. 
    Här kommer lite utlovad bildbomb :

• FruPuffen
    juliah skrev 2007-12-06 16:57:23 följande:
    lasse, ni är såå välkomna, nu börjar det sprida sig en doft av scones i huset *frestas*mimmi, hoppas du får det skojigt ikväll, vill höra alla detaljer sen!Ja juuust det, kvarteret var underbart, kände för övrigt ett av paren som var med. Det var verkligen en stor favorit, underbart hus och såå roligt att se på!
    Mums! Här lagas det lax med teriyakisås o ris!
  • FruPuffen

Tack sötisar för alla kommentarer om bilderna ! Nu har vi ätit klart, nu är det läggdags för småkillarna. När de somnat blir det MÅLARRACE!! Nu ska vårt APRIKOSA matrum äntligen bli VITT!! Och den numera beige pärlsponten i köket ska bli detsamma. Visar bilder sen när all är piffat och klart!

• FruPuffen
    Camilla R skrev 2007-12-07 10:35:33 följande:
    Kajsa M skrev 2007-12-07 10:27:14 följande: Skall försöka, det är bara så svårt för jag vill ju så gärna prova lite av allt -åtminstone vad det gäller det kalla bordet och fisken Men det skall bli jättekul och mysigt att komma iväg och barnen ser också fram emot det.
    Vad mysigt med julbord!
    Kajsa M skrev 2007-12-07 10:08:54 följande:
    Sitter på jobbet i klassrummet. Barnen har fått terminens belöning och tittar på Polarexpressen och äter popcorn. Ni skulle höra hur tysta de är! som små ljus!Om två timmar ska jag upp till rektron och få veta min framtid här på skolan. fpr jag vara kvar efter jul eller inte? *lite nervös*I kväll ska vi på julbord med jobbet på Hamnkrogen i gränna. supermysigt ska det bli!

En lärare till (jag med)! Håller tummarna för dig inför framtiden. Kram.

Karamell: Jätteöta julgranspynt från Tilda-serien! Din dotter måste vara jättestolt!

Värsta Supermamman skrev 2007-12-07 10:11:53 följande:
    Kanske ska göra det. Det känns som i riktiga livet är det lite tabu att ha en stor del av sitt sociala liv på nätet. Man ska liksom hinna med allt och orka med att ha ett rikt socialt liv med middagar, fester och annat. Så har inte vi det, träffar mest släkt och ibland goda vänner. På vardagskvällarna är vi så trötta att allt vi orkar och vill hinna med är att slappa lite framför datorn eller tvn. En och annan pysselkväll slinker väl ner med. Jag orkar verkligen inte med att ta mig ut och träffa vänner efter barnen har somnat..Kajsa: Tack! jag tycker också att hyllorna är fina men stör mig på att de är så djupa, man kan inte ställa något längst in, för då syns det inte..
    Nä man ska inte känna att man måste vara social hela tiden . Vilka småbarnsföräldrar orkar vara sociala på vardagskvällar egentligen? Skaffa barnvakt eller ta med sig barn som sen blir trötta på dagis dagen efter för att rutinerna bryts. Jag tycker att sen jag blev förälder så är man sååå glad åt det lilla. Det räcker med en liten social kväll någon gång ibland för att man ska leva på det länge.
  • FruPuffen

Igår kväll gjorde vi första strykningen på vår snart helt vita matrum, sån härlig skillnad redan nu!! Ska ta andra stykningen i kväll! Låter kanske som ett tråkigt fredagsnöje men vi har jättetrevligt faktiskt ! Igår spelade vi massa bra musik och drack glögg och goda mackor mellan strykningarna. Ikväll blir det nog lite målargodis !

Såg att ni pratade matbord tidigare i tråden. Vi ska föröka oss på att BYGGA ett.. OM det finns kvar av breda fina tallplankor i stugan... Ska kolla i helgen! I så fall blir det ett bord med korsade ben och tvärslå och tre breda blankor till skiva (Martin Timell har gjort ett sånt). Sen ska det vitlaseras. Det blir ett stort fint släktbord hoppas vi, hoppas hinna klart till jul...

• FruPuffen
    knyttis skrev 2007-12-08 08:49:03 följande:
    Godmorgon!Vi är fortfarande lite krassilga hos oss. Maken och jag har rasat i vikt ca 10kg ska ni veta, men de kommer väl till pass nu i juletider Idag hoppas jag på städa igenom här hemma, baka lite lussebak och mysa av julstämmningen inomhus! Kanske pyssla lite och paketera julklappshögen som väntar i mitt tillfälliga pysselrum. Vi får troligen besök av min mans moster och morbror med familj i helgen så lite ordning måste vi få till! Mimmi - Hoppas regnet hålls borta så du kan gå ut i skogen lite! De skulle jag vilja med, lte mossa, kottar och lingonris skulle behövas.emmasa - Hoppas ni får de roligt och att sonens ögon glimmar!

God morgon!
    Oj, oj  stackars arma maken...  Lycka till med städningen.

Emmasa: Det låter jättekul med Lattjo lajban!

Malins79: Det går säkert jättebra med köttbullarna!

Här ska det bli en tur på stan hela familjen, ska köpa en present åt mitt 7-åriga syskonbarn. Hon har önskat sig en klistermärkesmaskin... Ikväll är det kalas hos dem med mat!

Själv har jag en tanke som jag inte kan släppa.... Är SÅ sugen på att öppna en gårdsbutik med inredning i vårat gästhus... Lite läskigt, men jag tänker på det nästan hela tiden! Hjälp!

Svar på tråden Vita hem del 6