Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M
    MiaMariah skrev 2008-01-25 09:55:57 följande:
    Jo, jag har också haft det. Vet inte vad det kan bero på men skulle rekommendera dig till att vila och ta det lugnt idag. Kan vara en sträckning.
    Slutar vid 13 idag sen ska jag hem och vila. Tack för svaret! *kram*
  • Kajsa M
    Camilla R skrev 2008-01-25 10:04:44 följande:
    Kajsa M skrev 2008-01-25 09:54:55 följande: Jag har vid några tillfällen haft värk i hjärtat som känts som 'hugg' eller hur man nu skall uttrycka det. Riktigt obehagligt, men jag tror att det är kroppens sätt att protestera mot något och det är nog klokt att ta och varva ner då.
    Ja precis så känns det!
    Det är nog ännu ett tecken på min stress tror jag. Men man blir ju lite rädd när det handlar om hjärtat. vill ju inte dö i hjärtinfarkt 30 år gammal...
    Peak skrev 2008-01-25 10:05:53 följande:
    Kajsa M skrev 2008-01-25 09:54:55 följande: Mamma fick ont i hjärttrakten och trodde det var en hjärtinfarkt, det var inflammation i bröstet tror jag och det liknar värken vid infakt så de tyckte det var bra att hon åkte in eftersom kvinnor ofta har en diffus smärta. Nu har du säkert ingen infakt på väg, menade mest att det nog kan vara inflammation som värker. Hoppas det går över snart!
    TAck för svaret. Det är tur att det är helg snart, så man får vila! Och göra roliga saker.
  • Kajsa M

Mina underbara elver sitter knäpptysta och tittar på en spännande dinosauriefilm. Och jag sitter bredvid på FL. Underbar klass. 11 elever idag resten sjuka. Magsjuka som härjar. Blää!

• Kajsa M
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-01-25 14:16:30 följande:
    Har du lyft något konstigt? Det sitter ett muskelfäste i närheten av hjärtat som kan spöka till det. Eller galopperar hjärtat. I vilket fall som helst råder jag dig att vila och kontakta läkaren ifall pulsen är alltför ojämn.
    Nej jag har inte lyft ett finger!
    Pulsen är normal. Det är säkert ngt muskelfäste. fast det gör liksom bara ont ibland. Det höll på flera ggr på förmiddagen, kändes helt bra under flera timmar runt lunch och nu håller det på mest hela tiden. Det gör inte ont av att ta ett djupt andetag.
    Jag ska kolla upp det om det inte blir bra imorgon eller om det börjar sticka i armen eller så.
    TAr det lugnt nu.

Har varit och köpt en massa tulpaner idag. Och jag har köpt poppelblad som jag virat runt en ljuskrona. Blev riktigt fint. OCh så har jag köpt vadd till M:s överkast så jag kan kvilta det idag. Eller imorgon! Tänkte fota lite så fort kamerabatteriet är laddat.

Mimmamum
    Håller tummarna för huset!

Schnuckums
    Kul att se dig! Det var ett tag sedan! Har ni också +1 hårda vindar och snöblandat regnrusk?
  • Kajsa M
    juliah skrev 2008-01-25 16:14:29 följande:
    Kajsa, mår du dåligt?
    juliah skrev 2008-01-25 16:15:33 följande:
    Kajsa, nu har jag läst, usch, låter inge vidare. VILA för guds skull och uppsök vård, jag vet att du ska men jag ville bara skriva det!
    Tack för att du frågar! Jo jag mår ok men det hugger i hjärtat. Just nu håller det på hela tiden. Har en make som sitter som på nålar på jobbet. Han msn:ar en gång i minuten och kollar så jag lever!
    Jag vilar! *lovar*
    Schnuckums skrev 2008-01-25 16:17:46 följande:
    Så är det ibland! Nej, som sagt riktigt fin vinter är det här. Du är banne mig bland de mest produktiva människor jag ''känner''.Du måste verkligen använda din tid bra.
    Låter härligt med snö! Vi ska på skidresa till Sälen om två veckor. Ska bli kul att se det där vita pudriga som påminner m barndomens vintrar igen!
    Ja jag är väl ganska effektiv, men du ser, det sliter på kroppen...
    mimmamum skrev 2008-01-25 16:19:56 följande:
    juliah, hihi ovanligt att vi kollar på samma! Men du, din lilla docksäng är ju också för söt!Kajsa, hur mår du nu?
    Läs vad ag skrev till juliah.

Förlåt om jag tjatar om mina bekymmer! Ska snart visa lite bilder på lite inredning istället! För att uppväga lite!
  • Kajsa M
    Schnuckums skrev 2008-01-25 16:24:29 följande:
    Snälla ni kan kanske hjälpa mig. Eftersom vi nu ska göra av med våra kattnerkissade soffor, så har maken sagt till mig, ja men då köper vi vita soffor då!!!!! (Trött på mitt tjat!)Problemet är att vi har ju djur och de får ej vara i sofforna men vår svarta hund fäller kopiösa mängder hår. Ni som har vita soffor och djur hur fungerar det. Det blir soffor med slip covers så vi kan ta av och tvätta. Funderar på Ektorps soffor.Tacksam för råd!
    Vi har två kladdiga barn och vita ektorp både i vardagsrum och allrum. Det funkar. Barnens egen soffa täcker jag till vardags med ett vitt LENDA tyg som är identiskt i färgen och dessutom lite kraftigare. Smidigt att tvätta.
    Men har man hund så blir det väl att rolla också.
Svar på tråden Vita hem del 6