Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Truffles skrev 2008-01-28 09:24:02 följande:
    Vad är det för "Ektorp-tråd"? Säg inte att det är dåliga soffor för jag har nu väntat flera år på att få köpa sådana, alla papper och huset ska bara bli klart först har jag tänkt... God morgon förresten!
    IKEA har ju gjort om Ektorpsoffan (tror att det är ny tillverkare). De första Ektorp var lite sämre i kvaliteten och blev fort "nedsuttna". Men de som säljs nu är jättebra soffor!
  • Himmelbit
    Kajsa M skrev 2008-01-28 09:31:28 följande:
    Åh å lyxigt! Kostar det inte mer? Hur många fönster har du? *räknar mina*Det borde inte blir mer än en femhundring ungefär. Är det samma pris på små och stora fönster?
    Vi tar ju bara här nere nu (uppe är ju byggarbetsplats) så här har vi fjorton fönster = 420 kronor!
    Vi har bara "vanlig" storlek på våra fönster, så jag vet inte. Detta var priset för 3-glas och för 2-glas tar han 40 kronor (inte illa det heller). Jag frågade först på jobbet vad det skulle kosta (med min personalrabatt). Med rabatten skulle jag få ge cirka 650 kronor, så det var ju ändå långt ifrån den firman jag nu valde istället.
    juliah skrev 2008-01-28 09:32:48 följande:
    Himmelbit, jag putsar inte heller fönster längre, värt varje krona!Frupuffen, låter så spännande, kan du inte ge en liiiten hint?Syster lycklig har nog ett stort sortiment. Men de har kanske inte hunnit få in allt nytt.lillafuluva, har du hittat till leksaksförmedlingen ännu?
    Verkligen!! Vet du om man måste ta bort spröjs innan han kommer eller om han rengör och fixar med dem också? *nybörjare*.
    Att man dessutom får dra av halva kostnaden (om man köpt för 1000 kr under året) är ju inte helt fel!
  • Himmelbit

Godkväll!

Hoppar brutalt in mitt ibland er..

Fluffis: Den tårtan BÖR vara minst ett dygn för att den ska bli riktigt riktigt god! Marängen med rice krisp blir "saftigare" (konstigt uttryckt kanske) om den får stå ett tag. Den är ganska spröd och torr precis när man gjort den.

Ps. Såg du bilden jag la in till dig när du behövde muntras upp häromdagen?

Kajsa: Är du lite på kanelen?! Mysigt med restaurangbesök!!
    Vad blev billig och enkel styling? *nyfiken*

• Himmelbit
    malins79 skrev 2008-01-29 20:45:02 följande:
    Kajsa, det blev fint i tvättstugan!Mori, vad duktig du är på att virka!Fluffiga, säger som Kajsa, sänk kraven och köp något färdigt, kanske frysta kanelbullar, lägg dom på bakplåtspapper innan du sätter in dom i ugnen så ser dom egengräddade ut när gästerna kommer.Idag vid lunch ringde den läkaren som Saga var hos igår, hon hade fått hennes provsvar och det visade sig att hon hade Lunginflammation! Vi fick tid för återbesök på torsdag. Idag har hon iallafall varit uppe och lekt och inte sovit något extra. Febern är nog borta men hon är så blek, när hon sitter i vår vita soffa syns hon knappt.
    Stackars liten!!
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-01-29 21:11:30 följande:
    Kajsa: Ja grattis på 11-års dagen!Hej Himmelbit! Trevligt att se dig också. Hur har du det?
    Hej! Tack detsamma!  Jag har det bra tack! Han precis satt min sambo på "gör om, gör rätt-arbete" på övervåningen.. Hur är det med dig?
    Vaniljdröm skrev 2008-01-29 21:15:26 följande:
    Hej alla vänner!Tittar in lite hastigt och upptäcker att det börjar bli lite pastellig vårkänsla i de vita hemmen.Jättemysigt!
    Aha, det har jag missat. Måste kanske läsa ikapp iallafall då *puh - mkt att ta igen*
    Det är väl bara hos mig då som det inte finns pasteller .

Kajsa: Vad trevligt det låter med bowlingen! Men du svarade ju inte på min fråga när jag var nyfiken!! *fortfarande nyfiken*
    Imorgon ska jag och Melker till din "hemstad" förresten (alltså din "födelsestad" eller vad man ska kalla den).
    miniGrynet skrev 2008-01-29 21:17:13 följande:
    Har många av er bilder på era hem här på FL? Skulle vara roligt att se och inspireras! Har kikat en del på sidan mininredning.se, lite roligt men svårt att se just det man vill se.
    Kolla bloggarna är ett hett tips. Jag tror att de flesta (av de som har blogg iallafall) har flest och mest uppdaterade bilder där. Här har du dem samlade:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m27731498.html
  • Himmelbit
    Peak skrev 2008-01-29 21:16:35 följande:
    Kajsa M skrev 2008-01-29 20:09:42 följande: Grattis till era 11 år Trist med träningen dock Vi firar också 11 år i år! Jag som trodde vi skulle gifta oss på 10-årsjubiléet! Men det glömde vi!!!
    Vi är inte gifta. Om folk frågar när vi tänkt gifta oss så svarar jag att jag är "friad till" och sa faktiskt ja... Vi förlovade oss 2002 - han friade och överraskade mig med ringar, men sen har inget "hänt".  
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-01-29 21:28:25 följande:
    Himmelbit: Hihi det är bra du har koll på honom. Här är det lite stiltje för tillfället. Måste bestämma vad nästa projekt ska vara
    Ditt nästa projekt trodde jag var klart - ny karriär inom skåpimport!! 
    Kajsa M skrev 2008-01-29 21:28:51 följande:
    Himmelbitkollamin blogg.Har fixat lite i tvättstugan.Jas å ska du till den bonnhålan! VAd ska du hitta på där?
    Ska genast kolla! Bonnhålan *asg*. Ja, du är nog lite på kanelen ändå .
    Jag ska hälsa på en gammal arbetskompis. En tjej från Huskvarna kommer också så vi ska sammanstråla i metropolen.
    Kajsa M skrev 2008-01-29 21:33:04 följande:
    Det är inte så stor skillnad på att vara gift eller sambo. Det är bara ett nytt efternamn att vänja sig vid.
    Nej, det är sant (förutom det juridiska då). Vi prioriterar att lägga tid och pengar på övervåningen istället *o-romantiskt*
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-01-29 21:34:52 följande:
    Jag behöll mitt efternamn Maken fick ta mitt. Så största skillnaden var en ring till på fingret
    Kajsa M skrev 2008-01-29 21:35:48 följande:
    Jag bytte mer än gärna bort mitt hemska namn! Ja man går ju omkring lite dyrbara med diamanterna på ringfingret nu också!
    Eftersom jag heter Karlsson och han Hansson så kan jag lova att det inte kommer att vara efternamnet som "drar" den dagen vi gifter oss
    Kajsa M skrev 2008-01-29 21:45:33 följande:
    Låter utmärkt! Fast bröllop är mysigt det också! Vi gjorde en snålvariant. Bjöd in till dop och överraskade med bröllop. Låter kul med träffen! Ngn shopping finns ju inte att tala om där! SKulle vara Textilhuset då. De har ju lite lexington och Nyblom o kollen
    Textilhuset brukar ju vara mysigt! Men jag har inte ekonomi till ngn shopping, så det är bara bra!!
    Kajsa M skrev 2008-01-29 21:47:56 följande:
    Mira hittade sin present som hon ska få imorgon. Den stod oinslagen i tvättstugan. Skulle precis ut och gömma den i garaget när telefonen ringde. Plötsligt kommer mira utrsuande med en gunghäst i famnen och ropar överlycklig:-Titta mamma, en häst! Mamma tar snabbt hästen ifrån henne och gömmer den och hoppas att hon glömmer den fort. Sen säger hon vid nattningen- Mamma, imorgon ska jag få en häst!
    SÖT!!!!
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-01-29 21:51:29 följande:
    Nu ska jag sova.Natti natti!
    Natti natti!
    Peak skrev 2008-01-29 21:55:59 följande:
    Camilla R skrev 2008-01-29 21:21:54 följande: Tycker det är värt att tänka på om man har barn, om man inte skriver ett särskilt testamente, men barnet ärver väl ändå isf en del? Vi gifter oss såklart av kärlek den dagen det sker, men mycket av juridiska skäl också.
    Ja, det som känns skrämmande är ju ifall den ene föräldern dör och barnet/barnen ärver innan de är myndiga. Då får de en förmyndare som enbart ska se till barnets bästa. Vill det sig riktigt illa så kan ju förmyndaren kräva att barnet får ut t.ex. sin del av hus osv. vilket sätter mamman i en svår ekonomisk sits.

Vi har försäkringar som skriver av halva huslånet bland annat, men man vill ju inte sälja huset man bor i kanske. Så rent juridiskt så är det ju också en stor trygghet att man är gifta.
Svar på tråden Vita hem del 6