• juliah

Vita hem del 6

IMG_5407.jpg

Lovade ju en bild på brädan jag gjort till emmasas lilla tjej, det blev en virkad boll också!
    Tar bort bilden om en stund!

Mori, ok, jag har också en bit att åka tyvärr.

versan, Tack! Jag har inte fått veta lönen ännu men jag har svårt att tänka mig att den är lika bra som en lärarlön. I sthlm är lärarlönerna helt ok.
  • juliah

Tack snälla ni!
    Vet inte när jag ska få träffa henne, ligger lite lågt med telefonsamtal. De har nog fullt upp just nu.

Mori, jag har beställt de allra ljuvligaste garnerna från Stoff och stil! Billiga och fina, virkar med dubbelt garn.

lillafruluva, jag vet inte riktig hurdan lön hon kan erbjuda. Och visst klarar vi oss just nu, men vi har ju hela tiden längtat till den dagen jag får ut en ordentlig lön som innebär att mekn slipper jobba extra så som han gör just nu.
    Men just det faktum att trivas till 1005 på sitt arbete och slippa ångestklumpen i magen på söndagarna är ju värt enormt mkt.

• juliah

Tack snälla ni!
    Vet inte när jag ska få träffa henne, ligger lite lågt med telefonsamtal. De har nog fullt upp just nu.

Mori, jag har beställt de allra ljuvligaste garnerna från Stoff och stil! Billiga och fina, virkar med dubbelt garn.

lillafruluva, jag vet inte riktig hurdan lön hon kan erbjuda. Och visst klarar vi oss just nu, men vi har ju hela tiden längtat till den dagen jag får ut en ordentlig lön som innebär att mekn slipper jobba extra så som han gör just nu.
    Men just det faktum att trivas till 100% på sitt arbete och slippa ångestklumpen i magen på söndagarna är ju värt enormt mkt.

• juliah

Vicka, den andra!

Mori, jag försökte få fram beskrivningen men det gick inte, återkommer.

• juliah

Vicka, jag beställde ett i vitt linne från La redoute, so home. De är på rea just nu.

Mori, det står bara Cotton på garnet. 12kr nystanet, går väldigt smidigt att ringa in en beställning. Du kan se alla färgerna på deras hemsida.

• juliah

Godmorgon!

Grattis grattis till 3-åringen!
    Att gå upp 5 tillhör min vardag så jag har inga särskilda uppvakningstips tyvärr, man vaknar och piggnar till helt enkelt Skrattande

mimma, ska bli skoj att få se skärmen.

Jag ska inte göra ngt speciellt, bära lite ved och ris ute i trädgården, vi har fällt alla stackars gamla vackra syrener som knäcktes av den första snön *snyft*.
    Tvätthögarna måste tas itu med också. Inget spännande som ska hända idag med andra ord.

• juliah

Lynn, vi hade blandat vitt och syrenfärgat. Har väl ngt litet träd kvar men det mesta gick inte att rädda. De växer nog relativt snabbt tror jag.

lillafruluva, hmm ja du. Jag är liksom likadan. Men jag brukar inte städa såå noga ändå, skönare att städa efter gästerna nästan.

Nu har vi börjat planera kök för fullt. Vi kommer att riva en vägg vilket innebär att vi får ett stort och trivsamt kök med plats för många! Vårt vardagsrum är stort och härligt men ett större kök är mer värt i vår familj.
    Vi har inte riktigt bestämt hur stort det blir men en rolig idé är att göra så att öppna spisen tillhör köket, och det vpre ju toppenmysigt med både vedspis och öppen spis i köket.

lasse, hur mycket kostar ett Elviras bord? *smider planer*

• juliah

mimma, i vårt första kök hade vi porslinsho och jag tycker att det är bökigt att behöva vara försiktig hela tiden. Det är så fint men efter en tid blir det repigt hur försiktig man än är. (Hos oss iallafall).
    Jag är väldans sugen på porslin till det nya köket men jag tror att jag får tänka praktiskt denna gången.

Svar på tråden Vita hem del 6