• juliah

Vita hem del 6

http://juliasvitadrommar.blogspot.com/

Lite nytt!

miah, har strul med mailen just nu.

enji, jag skulle nog haft pojken hemma. Tack, det känns verkligen roligt.
    Ha en mysig dag, lät så lyxigt och skönt!
  • juliah

Mia, tack ska kika i lugn och ro lite senare.

mimma, ett stort matbord med stolar, soffa och en bänk kanske. Det ska vara mysigt och skönt att sitta i köket.

Svart granitskiva, samma luckor (ädel) och beslag (nacka byggnadsvård). Det blir öppna hyllor (vitmålade). Om det blir kakel så blir det likadant som det i tvättstugan. Någon slags plank eller spont. Golven blir plank, behandlig vet jag inte men vitmålade vore inte så tokigt.
    Hoppas på ett skafferi. Hissgardiner i linne. Fläkt vet jag inte riktigt. Kran vet jag inte heller.
    Hursomhelst så vill jag ha det vitt vitt vitt med få svarta detaljer som bänkskivan, vedspisen. Jag vill kunna gå loss med pasteller på våren, rött till julen osv utan att känna att färgerna skär sig. Om det får plats med ett vitrinskåp är det ett plus men vi får se.
    En liten "köksö" som inte sitter fast, finns fina på Ikea som man kan måla och fixa till.

Praktiskt, vitt, lantligt möter modernt med en "kvinnlig" touch typ Skrattande

• juliah
    Skrattande
    Alla välkomna, jag ska baka maränger alá Leila till er, Lynn du kan få polera granitskivan Flört

Jag är lite fundersam, mitt hjärta säger faktiskt vitmålat plankgolv. Jag tror inte att makens hjärta säger detsamma. Han vill nog ha såpat, lutat typ. men det är verkligen rackarns opraktiskt. Det är vitt också visserligen men man slipper iallafall fettfläckar osv.
  • juliah

mimmi, drömstadiet än så länge, men drömmar är till för att förverkligas!

lynn, har du kikat på beslag hos Nacka byggnadsvård. De har toppenfina. Jag tycker om skålhandtag.

Hur mkt kostar det med lackering, någon som vet ca pris per lucka?

• juliah

Hanna, det tycker jag absolut att man kan. Sittplatser lite här och där är bara trevligt och mysigt.

mimmi, jag känner verkligen i hela kroppen att vitmålade golv skulle vara så otroligt snyggt! C brukar ge med sig efter lite övertalning, och jag ska påminna honom om att han får bestämma rubbet i gästhuset.

Lynn, vågar inte gissa alls. Ikea är ju billigt.

www.nackabyggnadsvard.se

Där finns även tapeten, kostade 500 pix rullen tror jag.

• juliah

Hanna, hvita sinnen har en jättesöt bänk i sin hall.

lillafruluva, ja men det vore snällt.

Lina, ljusgrått är också superfint tycker jag. Nu har jag verkligen bestämt mig, vitmålat plank blir det! Jisses så jobbigt, roligt, spännande och tufft det här ska bli. Har ju varit med om tre köksrenoveringar i mitt liv...det här blir den nästsista det kan jag nästan svära på Skrattande

• juliah

Truffler, *asg* det där kommer att vara mitt argument, att det blir mkt billigare att lägga in ett obehandlat plankgolv. Har inte tagit reda på fakta men det är vad jag tänker påstå iallafall Skrattande och hoppas på att han nappar. Han är i och för sig inte emot vitmålade golv men jag har hört mummel om att det inte ska vara det i köket.

Tack snälla lilalfruluva! Vet du var de lämnat in luckorna?

• juliah

Jippiii, ringde maken och berättade om min plan och det gick igenom utan problem. behövde inte hala fram ett endaste argument *NÖJD*

• juliah

Härligt att ni tror på mina köksplaner!
    Och ja, maken sa JA till vita plankgolv. En man i min smak Skrattande

Mia, stolen blev jättefin!

peak, grattis till nya jobbet

mimma, granit är nog svindyrt. Men aldrig mer trä för min del hur fint det än är. Vi lyckas bara sabba det och jag som tycker att jag är försiktig.

Lynn, Vi har morgondimmasn vita i hall och farstu, den drar åt grått och passar det svarta golvet utmärkt. Annars har vi råvitt i tex allrummet men det är ju en snickerifärg.

• juliah

Surfturf, självklart!

Håller dessutom med dig ang. matchat!

Svar på tråden Vita hem del 6