Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Ninizen skrev 2008-02-02 12:09:47 följande:
    Goddagens!Är bara inne en snabb sväng idag. Har 1000 grejer att göra. Minst...Nu sover sonen middag så jag passade på att smyga in här. Egentligen borde jag fila på mitt CV för ett jobb jag ska söka som Butikschef i en inspirationsbutik för HSB:s medlemmar. Hur låter det?Himmelbit: Hur är det bara möjligt att sy ett så fint lapptäcke?? Det är helt sjuuuukt snyggt (som Grynet skulle sagt) Jag är så himla impad så det är inte klokt. Vilken tur din familj har som har en sådan händig mamma.
    Mori skrev 2008-02-02 13:01:24 följande:
    Himmelbit: WOW så snyggt lappäcke! Kanonfint!!Någon som har lust att länka till sidan om affischer igen, missade det och hittar inte tillbaka till den!
    Kajsa M skrev 2008-02-02 13:02:28 följande:
    HimmelbitImponerad av lapptäcket! Du är bra på att välja färger. Allt verka stämma i ditt hem. Måste få komma hem till dig och uppleva det live.
    MiaMariah skrev 2008-02-02 15:48:19 följande:
    LinaoMatilda - tack söta du för erbjudandet men jag avvaktar nog lite..Himmelbit - åå, riktigt impad blir jag! vad fint!smultron och glass - hihi, vad gullig kisse du har!
    Tack! Vad gulliga ni är!! GeneradKyss Vad glad jag blir!! Skrattande

Kajsa - Självklart, du är varmt välkommen!!
  • Himmelbit
    miniGrynet skrev 2008-02-02 16:41:31 följande:
    Bara ingen snor det, då blir jag riktigt ledsen! Försöker nu leta runt efter någon/något som kan frakta det till mig till en rimlig penning... Ska kolla med min bror som kör budbilar ibland runtom i Sverige också. Han och resten av familjen kommer tycka att jag är galen!
    Åhhh vilket underbart skåp!!! Det kommer att bli sååå snyggt!! *avundssjuk*
  • Himmelbit
    LCroft skrev 2008-02-02 19:22:39 följande:
    Glömde allt annat när jag såg Himmelbits helt underbara lapptäcke! Jag är !!!!
    Gulliga du!!
  • Himmelbit
    LCroft skrev 2008-02-02 19:30:00 följande:
    Det skulle du inte säga om du visste hur hjärnan går på högvarv för att komma på nåt bra så jag skulle kunna övertala dig om att sy ett till mig med  *kollar kontot*
    Ska du lägga ett skambud?!
    Jag är lite knäpp... Jag kan sälja smycken som jag gör, för de blir ganska bra tycker jag (om jag får säga det själv..) *ödmjuk* Oskyldig
    Men mina saker som jag målar, keramiken och det jag syr blir jag aldrig riktigt nöjd med. Jag är sååå självkritisk så jag vet inte om jag skulle klara av att sälja ngt som jag sytt. Har redan lessat på kuddarna som jag sydde (med broderierna, som jag visat i bloggen). Första tanken var att sälja dem men sen kom självkritiken.. Är nog inte lika petnoga när jag syr som jag egentligen vill vara..
    lillafruluva skrev 2008-02-02 19:39:29 följande:
    Ja, det var redigt vackert!! Önskar jag var mer intresserad och aktiv på syslöjden i  skolan!
    TACK!
  • Himmelbit
    lillafruluva skrev 2008-02-02 19:47:41 följande:
    Det pratas om att göra om lägenheterna här till bostadsrätter. Jag och sambon pratade om vad man skulle ändra i lägenheten då och det var ju inte lite!! Ta bort det ena och ändra det andra, köpa helt nytt dit och flytta annat hit! Ibland är det så himla tråkigt att bo i hyres!!!Fast nu har vi å andra sidan torpet att fixa med, jag hoppas vi kan börja snart så jag kan visa fler bilder
    Ja, man vill ju inte satsa en massa pengar på hyresrätt så det förstår jag. Det vore väl jättebra om det blir bostadsrätter eller?

Vart ligger ert torp?
  • Himmelbit
    LCroft skrev 2008-02-02 19:54:44 följande:
    Himmelbit: Är du helt knäpp? Skambud, skulle skämmas ögonen ur mig om jag kom med ett skambud juh Och du ska inte vara så kritisk, har ännu inte sett nåt du visat som inte skulle vara helt ljuvligt, upp med hakan och var stolt över att du är så kreativ och duktig som du är
    Vad gullig du är!! Det är det som är så skönt med både FL och bloggen. Man får så mkt fina komplimanger och kommentarer så att man blir helt rörd. Jag känner mig också modigare så här lite på "håll"..
    LinaoMatilda skrev 2008-02-02 19:55:09 följande:
    Låter så mysigt med ett torp. Himmelbit: Du gör så otroligt fina saker så du skulle gott och väl kunna sälja dem och bli rik på kuppen.
    Tack söta du!!
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-02-02 20:00:34 följande:
    Vi ska köpa nytt soffbord. Ska köpa från Ikea och jag väljer mellan leksvik klaffbordet eller markörwww.ikea.com/fi/fi/catalog/products/10115190www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/20115788Ska vitmålas. Behöver lite tankar och åsikter
    Hmm, svårt! Jag är ju helt såld på att ha låda i bordet. Vi har ett gammalt gammalt ikea-soffbord som jag målat. Jag älskar det och det är nog främst pga lådan där alla fula fjärrkontroller göms (både för det estetiska och för sonen ). Vi har även bruksanvisningarna till "apparaterna" i lådan.
    Jag köpte soffbordet när jag flyttade till min första egna lägenhet och då kan du säkert förstå att det är gammalt. Jag har målat det tre ggr - första två gångerna fick det bli antikvitt och nu senaste gången blev det råvitt.

Slagbordet var verkligen fint men det fanns ju ingen låda..
    Det andra bordet föll jag inte för. Vet inte vad det var, men det kändes lite "högt"?! Fundersam
  • Himmelbit
    lillafruluva skrev 2008-02-02 20:05:08 följande:
    Ja, det vore kul att få ha det som man vill, kasta ut kök och fula garderober och golv osv!Torpet ligger ungefär 30 min från oss med bil, några minuter från Juliah och med havsutsikt!!Det är lite att fixa med, men jag älskar ju att fixa och pyssla så det ska bli så kul!!!Storstugan                         Lillstuganhavsutsikt
    Vilket paradis!!!!!!!
  • Himmelbit
    lillafruluva skrev 2008-02-02 20:22:46 följande:
    På tal om ommålning så ska vi ju få våra köksluckor i torpet lackerade. Jag skulle komma med färgföslag, har ni något förslag på fin vit färg som inte är bruten med gult??
    Råvit? Sen jag fick tipset om den färgen så använder jag BARA den - älskar den!!
Svar på tråden Vita hem del 6