Inlägg från: jezzzica |Visa alla inlägg
  • jezzzica

Vita hem del 6

hahaha precis när man läst ikapp så skall alla gå och sova!! ni verkar ha haft roligt här i kväll
    några har gjort extreme makeover eller bytt nick iaf

ni vet de blommorna från ikea som man kan fästa på väggen, finns i svart eller brons. Jag satte upp dem på min nymålade vita dörr i hallen men nu vet jag inte vad jag tycker (svarta)... har tyvärr inga bilder att visa er. Jag kommer alltid på att jag skall ta bilder på kvällarna och då blir det ju aldrig så charmiga bilder...plus att jag itne är plus medlem... det var mkt som inte stämde ikväll.

jag skall sitta uppe och vänta på min kille med, han har krockat med en älg så bilen har gått åt pipan men han klarade sig utan skador thank god!

• jezzzica

ja verkligen! fast itne för älgen dock!

Vaniljdröm skrev 2008-01-16 22:59:22 följande:
    jezzika,Nämen hu så otäckt!Vilken tur i oturen.
  • jezzzica

vilket underbart foto från er bröllopsdag!! och väldigt bra fototips! skall prova har dock ingen systemkamera men det kanske fungerar ändå

nu kom sambon hem! godnatt..ö

Vaniljdröm skrev 2008-01-16 22:48:51 följande:
    Ok, här är jag och maken vid väl valt tillfälle www.familjeliv.se/hem/vaniljdrom/gallery/phpi...
    [/citat]

ja man blir verkligen skraj!
    versan skrev 2008-01-16 23:35:43 följande:
    [citat]
    Huuua Tur i otur hade mannen din. Otäckt när sådant händer.
  • jezzzica

knyttis: vilket underbart rum han har lillkillen! jag sa från början att jag gillar inte att barn har för mkt leksaker. Gissa vem som har ett berg av leksaker!?? men han har fått ungefär 90% i present eller kanske 80% men vad skall man göra?? man kan ju inte slänga presenter? Jag är sådär feg av mig att jag "vågar" inte säga till att det och det får ni köpa och absolut inte det och det.... känns som de blir sårade då (far och morföräldrar) så E's rum är inte alls som jag har tänkt mig möbler och liknande är ju vad jag bestämt, eller vi bestämmt men sedan är det leksaker högt och lågt...någon som har ngt tips??

malwa: jag håller med, jag är ganska så dålig på att skriva till och från men jag är inne och läser varje dag. Känner att har jag inget att säga har jag lite svårt att slänga in ngt gärna fyndigt men roligt och skönt att ni finns här. Skall nog börja skriva lite oftare!

camillaR: pizzabullar låter onekligen spännande!! kanske man skall försöka sig på, jag har bara en gammal tråkig hushållsassistent som står i ett skåp.. får vänta tills efter jag pluggat klart och vi har "fått" ett hus som man kan ställa saker framme utan att det ser för belammrat ut.

juliah: vilket gästhus! där hade man kännt sig som hemma ju jättefint verkligen..

hmm hoppas jag inte missat ngn nu.

skall iväg till min pappas hus och fixa och måla lite inför hans försäljning. Är faktiskt roligt att han tycker att jag gör ett så bra jobb att han vågar anförtro mig det! han är så otroligt ohändig!!

ha en bra dag allihopa!

• jezzzica

jag tror där ligger mkt mitt problem, är ganska så sentimental! men han leker inte ens med dem och då känns det som om man slänger helt oanvända leksaker..men jag skall försöka ta det pö om pö.. tack för tipset!

juliah skrev 2008-01-17 10:55:51 följande:
    Malwa, håller med! Är så glad åt vår härliga tråd.mimma, det blir ett furuplankgolv som målas vitt. abris, tack snälla! Ska fundera på fler sebra ställen.jezzica, jag rensar ofta bland barnens saker och är väldigt osentimental. Här finns snygga leksaker, och fula. Huvudsaken är ju att barnen får ha sina favoriter kvar. Snygg förvaring löser det mesta!summer, jag tycker om råvitt!
  • jezzzica

lynn: tackar för tipsen!! jag har tänkt i samma banor, vi har en kista som jag köpte på coop för 100kr! som är lite ljsublå/vit med randigt lock. jättesöt verkligen men jag vet inte vad man skall ha i?? jag har ganska mkt förvaring men jag vet inte vad man skall ha i??? känns som man inte kan slänga ner huller om buller heller för då hittar de ju inte....

förlåt att jag tjatar om detta med leksaksförvaring men om man har för mkt korgar och lådor så ser de ju inte vad som är i och då leker de inte med sakerna? eller min 2åring gör inte det iaf, han leker aldrig på sitt rum. Känns som om allting måste synas för att han skall överhuvudtaget ta fram det om han nu skulle göra det. Tar ni fram en sa i taget för de att leka med eller hur gör ni? låter verkligen som jag är helt lost på det här med barn och det är jag kanske *skratt*
    jag är nämligen inte sådan som tycker om att leka direkt mkt och det kanske har gjort att han inte leker?? nu blev det väldigt mycket svammel från min sida men jag kände att ni kanske an hjälpa mig med detta bekymret...

miamariah: det gick bra med sambon, bilen är antagligen skrot men han fick lite skärsår på händerna det var allt kroppsligt som hände. Plus en chock! man börjar tänka lite nu vad som hade kunnat hända och vad man hade gjort då... usch livet är så skört

• jezzzica

lynn: förresten gillade verkligen det lilla fönstret med korten!!

• jezzzica

tack så mkt för tipsen!! skall sätta upp hyllor i helgen tänkte jag faktiskt men de är ju iof inte så himla breda men tänkte ändå i hans höjd det är ju det med hans leksaker de går ju inte sönder för han leker ju aldrig med dem! haha lyxproblem låter det som "leksakerna går aldrig sönder"...

skall rensa ut lite nu och lägga ner i den överfulla källaren så kanske man kan ha lite roterande schema med leksakerna! haha såg det på supernanny ngn gång

• jezzzica

nej det är helt sjukt vad pengar kan göra med människor!!

mimmamum skrev 2008-01-17 16:20:08 följande:
    Tack för att ni håller tummarna för "vårt" hus! Släktingen har inget intresse i huset som är en släktgård utan vill bara åt pengarna, det är så hemskt hur förblindade människor kan bli och dessutom ha mage att gå emot någons sista vilja, det är sorgligt!Nu jäser bulldegen, provade ett recept ur Lantliv som jag fick idag, tyvärr var den inte alls så inspirerande som den brukar, mycket ekologiskt dock!juliah, jag tycker absolut att du kan skriva med enbart små bokstäver, på Albins doptavla från ylva skarp har hon skrivit a:et med liten. Spännande med alla fönster! Min syster har satt ett gammalt fönster på ett skjul utan fönster, hon satte ett rutigt tyg bakom så det ser verkligen ut som ett fönster! Annars låter det fint att bara luta det och ha en ljuslinga runt.
  • jezzzica

åh jag har totalt missat ngt inser jag.... formex vad är det?? antar att det är ngn slags inredningsmässa?? bara i stockholm eller?? låter verkligen som en drömdag att glida runt där med några tjejkompisar!

• jezzzica
    Svar på #17161
    oh vad bara tvungen att prova
  • jezzzica
    Svar på #17163
    hmm hur fungerar det egentligen?
    jezzzica skrev 2008-01-17 18:13:45 följande:
    Svar på #17161oh vad bara tvungen att prova
  • jezzzica

nej jag förstår inte funktionen?? är jag lite körkad kanske

• jezzzica
    Svar på #17188
    kan du inte påminna på sön också! jag har världens sämsta minne..
  • jezzzica
    Svar på #17189
    vad jag har förstått så är det extremt ovanligt med tampongsjuka.. hoppas inte det är det som du drabbats av... mår du bättre nu eller har du ringt sjukhuset?? kram på dig
  • jezzzica

oj oj det är ganska mkt pengar för lite porto..
    Camilla R skrev 2008-01-17 22:00:26 följande:

Kajsa M skrev 2008-01-17 21:58:51 följande:
    199 DKK är ju dessutom ungefär 250 SEK
    jag får sådant ha-begär när man är här inne och ser alla fina saker som alla köper men min budget håller verkligen inte för det.... men jag får drömma och sedan så får jag hänga på er om tre år när jag börjat jobba
  • jezzzica

oh ser jättesköna ut

Mori skrev 2008-01-17 22:09:59 följande:
    Haha! Jag har virkat Det var svårt att fotografera sin egen fot märkte jag, särksilt från sidan.... Hur som haver, det ska vara en lite fluffig kant på dom och garnbollar som prydnad men så långt har jag inte kommit ännu Grymt sköna var dom iallafall, varma och gosiga, inte alls stickiga som jag brukar tycka att ull är..Idag är jag lycklig, glad och ganska avlsappnad. Har just mailat iväg årsboksslutet efter att ha letat diffar i timmar! Underbart!
  • jezzzica

mori: håller med kajsa här, jag har kanske hållt i ett par stickor en gång på syslöjden.... hade dock velat kunna...kanske tar tag i det lite längre fram i vår och då hojtar jag efter beskrivningen! haha kanske de kan bli färdiga lagom tills nästa jul!

• jezzzica
    Svar på #17240
    nej men är det virkat??? vad gulligt med virkade tofflor..ja de måste jag ge mig på en dag
Svar på tråden Vita hem del 6