Inlägg från: miniGrynet |Visa alla inlägg
  • miniGrynet

Vita hem del 6

Någon härinne kanske har tips på vad man ska ha för tyg när man klär om sitsar på stolar och kökssoffa, behöver man ha något speciellt tyg eller går det bra med vanligt bomullstyg?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • miniGrynet
    Himmelbit skrev 2008-02-05 21:18:45 följande:
    Använd tjockare tyg - möbeltyg - så att det håller! God kväll förresten!!
    Tack!
    Det hittar man i vanliga tygaffärer, heter det möbeltyg?
    (behöver jag tillägga att jag inte är så bra på textiler och det som hör till! )

Gokväll!
  • miniGrynet
    Mori skrev 2008-02-05 21:36:09 följande:
    Ja det finns i nästan alla tygaffärer. Det måste inte vara just möbletyg Ett grovt "vanligt" tyg går också bra!
    Ok, tack!
    Ska iväg imorrn så då ska vi smita in i en tygaffär.

Har lite svårt att bestämma färg bara...
    Funderar på att ha olika tyger på de 4 stolarna, men som "hör ihop" via en kulör eller mönster, eller så blir det samma på alla och på soffan.
    En tanke är också att ha enfärgat på soffan och sen mönstrat på stolarna...

Möblerna kommer bli vita, stolarna vill sambon kanske måla svarta eller antracitgrå.
    Soffa, fåtölj o fotpall kommer att bytas tyg på och det lutar åt en antracitgrå på även dom, från Bemz.

Äntligen har det blivit klart, om 2 veckor kommer hantverkare och gör iordning vår hall!
    Vi ska riva en klädkammare så hallen blir mycket större, nu är det bara en smal gång. Och så blir det klinkers (svart/grå) och så vita garderober och hallmöbler till det!

Vilka i-landsproblem man har ibland!
  • miniGrynet

Jag vill ha en fin karmstol, någon som har tips?
    Med klädd sits så jag kan göra den fiiiin!

Är även på jakt efter en stege, som man kan luta mot väggen i sovrummet och hänga kläder på, även där önskar jag tips!

• miniGrynet
    Det ljuva livet skrev 2008-02-05 21:56:50 följande:
    Han är bundis med mina morföräldrar så det var säkert mormor som tipsade honom. Maken målar källartrappan. Så nu slipper jag att få furuchock varje gång jag ska gå ner och tvätta.Minste sonen har bytt namn. Han heter inte lägre Oliver utan svarar glatt att han heter Olle. har varit så här ett par dar nu. Som tur är lyssnar han fortfarande på Oliver, jag har jobbigt nog att hålla reda på alla namn
    Haha! Vad sött!!
  • miniGrynet
    Himmelbit skrev 2008-02-05 22:32:53 följande:
    Jag tror att du hittar både karmstol och stege lättast på en loppis eller på Blocket.
    Ja, jag letar hela tiden!

Vi har en hund som vi inte kan lämna ensamma ens för en liten stund, men i helgen är vi hundfria från torsdag kväll till måndag kväll.
    Så då ska vi ut och röja på loppisar och affärer, ska bli såååå roligt!!

Imorrn ska vi välja klinkers till hallen!
    Och en tripp på Ikea!
  • miniGrynet

Maffiga!
    http://www.blocket.se/vi/14851176.htm?ca=11_s

Sölvesborg:
    http://www.blocket.se/vi/14842070.htm?ca=11_s

Forshaga:
    http://www.blocket.se/vi/14829702.htm?ca=11_s

Bjuv:
    http://www.blocket.se/vi/14801430.htm?ca=11_s

Göteborg:
    http://www.blocket.se/vi/14791938.htm?ca=11_s

En hel möbelgrupp, i Örebro:
    http://www.blocket.se/vi/15006137.htm?ca=11_s

Har inget bättre för mig än att hänga på Blocket, vi två är as-tajta nu!!
    "We´re like this!" *håller ihop fingrarna*

Jaja, lite tips på stolar om någon ville kika!
    Nu ska jag snabbduscha och sen hoppa i säng, imorrn vankas shopping (eller åtminstonde spanande)!

God natt mina vänner!

• miniGrynet
    juliah skrev 2008-02-06 07:18:43 följande:
    Lynn, ja det är HD:s. Hon har ingen nätbutik ännu men kan säkert tänkas skicka när hon får in dem. Inboxar dig butikens namn.Godmorgon!
    Vill jättegärna veta även jag!
  • miniGrynet

Ska läsa ikapp mig i tråden strax!
    Kommer kanske kommenterar lite då och då, så jag ligger lite efter.

Idag har vi varit på Bauhaus och valt klinkers till hallen, Ikea och spanat lite och köpt praktiska (tråkiga!) saker som papperskorgar bla.
    Tog en liten svängom i några antikaffärer i stan (köpte ju boken Fynda i Stockholm som kom i brevlådan igår), men hittade inte något direkt.
    Men det finns mååånga affärer att beta av, ska ta ett par stycken i helgen är tanken!

• miniGrynet

Glömde säga, vi var förbi Asko... men jag tycket inte att dom hade så mycket roligt, kanske jag inte såg det ni pratat om.
    Vi hittade en taklampa dock, men köpte aldrig någon sen ändå.

Fanns fina tvätt-tunnor, men tyvärr bara i rött, annars hade vi köpt en sån till sovrummet.

• miniGrynet

Jag igen... läste nu att det fanns en Asko i Länna också, vi var i den i Barkaby, där var det väldigt urplockat!

• miniGrynet
    Ninizen skrev 2008-02-06 14:14:19 följande:
    www.blocket.se/vi/14981609.htm tycker ni om denna. Värd sitt pris?
    Ja, jag tyckte stolen var fin och hade nog köpt den för 200 kr.
  • miniGrynet
    Juleja skrev 2008-02-06 15:50:39 följande:
    Tack för alla lyckönskningar! =)Vaniljdröm: Jo, hoppas den inte är nersutten och sådär. Jag har velat ha en sån fåtölj men den säljs visst inte längre på ikea. Oroar mig lite för vitt ihop med framtida kladdiga ungar... men det finns ju klädsel att köpa till, och tror att det finns till fåtöljen också, på det där företaget som säljer klädslar till bla ikeas möbler (glömt av namnet nu). Men jag som är så jädra kass på att pruta! Tycker att det är smått obehagligt, känner mig alltid så fånig. Jag ringde så jag ska tvinga med sambon för att titta ikväll.Åh, jag vill ju ha sån. Men hade börjat ställa in mig på att köpa nån begagnad i skinn som går att torka av... Och nästan kunnat vänja mig vid den tanken...
    www.bemz.se heter det!
  • miniGrynet

Jaha, ni hade flyttat....

Svar på tråden Vita hem del 6