Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

Mira hittade sin present som hon ska få imorgon. Den stod oinslagen i tvättstugan. Skulle precis ut och gömma den i garaget när telefonen ringde. Plötsligt kommer mira utrsuande med en gunghäst i famnen och ropar överlycklig:
    -Titta mamma, en häst!
    Mamma tar snabbt hästen ifrån henne och gömmer den och hoppas att hon glömmer den fort.
    Sen säger hon vid nattningen
    - Mamma, imorgon ska jag få en häst!

• Kajsa M
    Fröken Vit skrev 2008-01-30 20:01:37 följande:
    Idag blev det en fransk textad tavlamyshabbychichouse.blogspot.com/Välkommen in i mitt hus!
    Så fint!!
    Septemberpyret skrev 2008-01-30 20:02:14 följande:
    Hej!Kikar in i tråden och säger hej, hoppas att allt är bra med er! Vad kul med en träff, jag ska kolla om jag kan då! Sen lilltjejen började dagis och vi båda jobbar heltid är det svårt att hitta tid att sitta framför datorn, men jag kikar in ibland och "tjuvläser" lite om vad ni gör...! Vi har precis fått de slutgiltiga ritningarna på vår utbyggnad, det blir såååå fint. Så nu är det "bara" byggandet kvar...! Ser att det är fler hästttjejer här i tråden, jag har också börjat igen på äldre dar = jättekul! Ha det gott!
    Hej! Kul att se dig! Det var länge sen! Va spännande med utbyggnaden!! Hur mkt ska ni bygga ut och vad blir det för rum i utbyggnaden? *nyfiken*
  • Kajsa M
    Mufflon skrev 2008-01-30 19:36:47 följande:
    Tjohej!!Kikar in lite!! Vad roligt med ridning men jag rider hellre än bra För övrigt är jag sjuk med halsont och värk i kroppen. Usch jag blir så rastlös av att vara stilla men så fort jag rör mej så inser jag juh att jag eg inte orkar nåttVad roligt att ni planerar en träff, verkar juuh skoj
    Krya på dig! Känner också att jag har en infektion på gång. *Kliar i halsen*

Jaså, en massa hästtjejer i tråden. Själv har jag inte ridit sen högstadiet på en kompis häst, så jag vet knappt hur många ben en häst har!
  • Kajsa M
    Septemberpyret
    Så kul! Vill gärna se ritningar!
    Ja det är ju en hel del val när man bygger, men var glad att du vet vilken stil du gillar. När vi byggde för 4 år sen så var jag vmitt emelllan det lantliga och det moderna. Fegade vid några val. Tänk om jag hade lärt mig min vita stil redan innan....

Hur mår lilla Mira? Min Mira fyller 3 år idag.
  • Kajsa M
    Septemberpyret skrev 2008-01-30 21:15:51 följande:
    Kajsa M skrev 2008-01-30 21:13:05 följande: Jag är glad för att jag bestämt mig för vitt och ljust och för att jag äntligen får mina "gamla", "höga" fönster med korsspröjs längst upp! Min Mira mår bra, hon trivs toppen på dagis! Men det är lite svårt för föräldrarna att få ihop vardagspusslet! 3 år, vilken stor tjej då får du hälsa och gratta! Laddar ni för barnkalas i helgen då...?
    åh såna spröjs är underbara! Det kommer bli så fint!!!
    Ja det är ett evigt pussel du! Efter denna terminen kommer jag be att få arbeta 60 %. 3 dagar i veckan räcker!
    Ja Mira somnade utmattad kl 18 ikväll efter allt ståhej. Det blir kalas på lördag. Ska ha ett litet sött tema. Hoppas på lite fina bilder till bloggen sen.
  • Kajsa M
    mimmi006 skrev 2008-01-30 21:21:05 följande:
    Det går sakta, vi ska slipa golvet däruppe i helgen... hoppas att det inte tar för lång tid att göra allt själva bara!Kajsa- jo, den blir vit bruten mot blått ... kanske, ska provmåla först *fegis*
    Heja mimmi! Har du redan köpt färg? Hittat ngn fin nyans?
  • Kajsa M
    MiaMariah skrev 2008-01-30 21:24:00 följande:
    Krya på er Mufflon och Kajsa samt grattis Kajsas Mira!!
    Tack tack, i dubbel bemärkelse! Ja lite förkylning har ingen dött av. Det gör mig nästan ingenting!
Svar på tråden Vita hem del 6