Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

LCroft skrev 2008-01-15 18:07:45 följande:
    Gör raka rutor! Blir mera rörigt intryck om de är snett speciellt när det inte är så stort Kommer att bli jättefint
    Sant, och lättare för mig

Mimmi: Tack för tipset! Ska leta.
  • LinaoMatilda
    Kajsa M skrev 2008-01-15 18:47:44 följande:
    FluffisHoppas du mår bättre! Själv känner jag mig krasslig nu. Har nog också åkt på ngn magbacill. Det värsta är att maken åker utomlands inatt. Vet inte hur jag ska klara barnen själv...Har bara ströläst igenom tråden sen i helgen. Har förmodligen missat massor, men tänker inte låta mig stressas av att försöka hinna ikapp och kommentera. Det är stressigt nog i mitt liv just nu. Hoppas ni har överseende. Är det ngt viktigtjag missat sen i lördags så kan ni ju alltid upplysa mig!Fick mitt paket från Stoff och stil idag. Jättenöjd med tygerna som ska blir vimplar till Miras rum. Får ta tag i det när jag mår bättre. Har inte målat färdigt miras skolbänk heller. Har helt kommit av mig! Inte alls samma rasande tempo...
    Så tråkigt att du inte mår bra. Hoppas det ger med sig snart. Är barnen på dagis på dagen så du får tid att vila då? Eller känner du att du orkar jobba? Bra att du tar det lugnt och inte stressar.
  • LinaoMatilda
    LCroft skrev 2008-01-15 19:18:43 följande:
    Lina: Hur är vägarna förresten i Helsingfors? Kom på att det är sommardäck på bilen!Kajsa krya på dig!Försökte få mannen att stanna i Helsinfors några timmar för att gå och hämta lite saker åt mig från Ikea, men han vill hem?!?!?! Tänker inte alls stanna och vänta på att de öppnar? Vad är det för sätt egentligen av en som borde vara tacksam att han får shoppa åt mig?
    + grader här. Vägarna i bra skick.
  • LinaoMatilda
    Himmelbit skrev 2008-01-15 19:32:34 följande:
    Godkväll!Här har minsann flitens lampa lyst! Trodde att jag skulle kunna läsa ikapp men det är ju en maaaassa sidor... Kajsa - Krya på dig och hoppas att det vänder snart! Säger som Nublu - vila!!Mimmamum - Skapa med pärlor, fina papper och annat som inte kostar så mycket. Jag såg ett par vackra "lyktor" i en bok. De hade laminerat ett handgjort vackert papper, gjort små tryckknappar och satt runt ett glas med ett värmeljus i. Inte helt lätt att förklara i ord märker jag... Min tanke var att man kunde använda IKEAs ljuskoppar som är lite bredare upptill och klippa pappret efter det (något högre). Istället för att vara så ambitiös och sätta tryckknappar på, så tänkte jag att man kanske kunde göra hål med ett hålslag och knyta med ett fint band. Jag har bara kommit så långt att jag köpt pappret ännu... Lina - Är det dags för golvmålning nu?? Spännnade!!Skulle ge mig på och göra dagens blogginlägg men det går inte att ladda upp bilder.. . Känns som att ett inlägg utan bilder lika gärna kan vara!
    Hej! Ja nu är det dags för golvet! Lite pilligt då det är så trångt, väggarna är snea och mitt i allt står wc-stolen.
    Hur är det med dig?
  • LinaoMatilda
    mimmamum skrev 2008-01-15 19:37:51 följande:
    Tack för era budgettips! Har unnat mig vita tulpaner idag och du har rätt juliah, mormorsfilten borde göras färdig!Det jobbiga är att det är så mycket dyrt jag bara känner att jag vill ha!  En Vipp, en Smeg, en mixer listan, en radio, kan göras lång! Får hålla mig till tåls, kanske gå en runda på loppis, sådana fynd mår man bra av (och plånboken också)!Kajsa, lyssna på din kropp och ta det riktigt lugnt! Vimplarna blir säkert superfina!
    hihi ja det blir en del pållar att skramla ihop till allt det där men den som väntar på något gott...
  • LinaoMatilda
    Sylt skrev 2008-01-15 19:45:12 följande:
    Lina --> Rutor på diagonalen!!! *hukar för ägg* Det är min favvis, grått/vitt.... *letar bild*
    Men hjälp, jag som redan bestämt mig för att ha dem rakt. Blir ju så pilligt att ha dem på diagonalen juuuu.
    Hannnah skrev 2008-01-15 19:45:24 följande:
    Någon som vet vart jag kan få tag i en riktigt stor fin spegel? Sett en stoor vit spegel som jag ville ha men företaget tar inte in dom längre utan hade tagit in mindre bruna =/HJÄÄÄLP håller på att göra om vardagsrummet beställde soffor idag, hade en bild hur jag ville ha men allt kraschar om jag inte får tag i spegeln!
    Hemnes från IKEA då?
Svar på tråden Vita hem del 6