• juliah

Vita hem del 6

mimma, det gick åt två burkar färg. Men det var det värt, jag använder den jättemycket till tvätt fram och tillbaka till gästhus/hus.

syltan, tanken räknas alltid Skrattande Lät suveränt gott med sushi-träff. Hmm, får nog bli sushi i helgen men inte på lördag, det är för nyttigt Skrattande

Tack snälla Lina. Ja jag retar mig på att jag inte får lov att logga in med detsamma utan att behöva krångla en hel dag med nya lösenord osv.

• juliah

Tack mufflon Glad

Här kommer en riktigt hemsk bild på byrån jag släpade hem,den väger bly. Gratis är alltid trevligt.
    Den ska nog få bli ljusrosa. Eller ljusturkos...skulle vara så roligt att få inreda ett rum till Elle men det dröjer nog länge tills vi gör en utbyggnad.

IMG_5458.jpg

• juliah

miniGrynet, där är du ju, skulle precis inboxa dig. Vilken sida av stan tänker du dig? Jag vet om två st antikaffärer söder om stan.

• juliah

Juleja, ja jag tycker den är söt, rätt djup också. Behåller absolut handtagen. Visst är det 50-tal? *gissar hejvilt*

Kanske räcker det med att rengöra korgarna du ska spraya/måla. Fråga i färgbutiken, de vet nog.

• juliah

Tackar för komplimanger!
    Smajla, den är så stor att jag nästan får plats i den *smal som en sparris snart*Flört
    Så fint ägg!

syltan, här släpas inget, jag bar den på huvudet! Och seriöst, den väger osannolikt mycket för att vara så liten.

Jag kan slänga in en bild på gamla fönster som vi fällt in på loftet i en vägg.

• juliah

Fors antik i Nynäshamn, och Aska antik i Sorunda är mina tips.

• juliah
    IMG_5448.jpg

Dörren är in till tvättstugan och ovanför är sovloftet.
  • juliah
    maammas skrev 2008-01-31 21:13:33 följande:
    Ni alla som har den fina taklampan i fattigmanssilver jag har en fråga till er... Ungefär hur lång är själva sladden till lampan? Är den inte ganska så lång? Jag skulle vilja ha lampan i köket ovanför matbordet men uttaget i taket är en bit bort från bordet så jag funderar på om sladden är för kort så att lampan kommer att hänga för högt upp i taket. Det kanske är svårt att uppskatta längden på sladen. När jag tittar på era bider ni som har taklampan så ser sladden ganska så lång ut?!
    Ja sladden var lång, men vi har kortat av den. Hur lång den var från början kan jag tyvärr inte svara på. Mimmi eller mimma kanske vet?
  • juliah

Hej hopp, nu fick jag komma in på fl.

Energikrävande det här, snart lägger jag ner om de inte fixar detta.

Ska skumma ikapp lite.

• juliah

Kajsa, vi funderar på ett tredje barn. Mest maken i och för sig men jag är väl inte helt främmande inför tanken. Det är nog svårt att förutse hur det kan tänkas bli.
    Men en graviditet är väl riskfylld för dig eller minns jag fel?

Svar på tråden Vita hem del 6