-
-
Hej Flickor,
Tänkte bara informera er alla om att jag kommer bli igångsatt IDAG
Var inne på kontroll idag och vi/dom bestämmde att dom sätter igång mig redan idag. Så nu är vi bara hemma och packar lite och äter upp oss inför förlossningen...
Förhoppningsvis så skriver jag här för sista gången med Vide i magen.
Kram kram alla,
från gemelli
ps. skriv inte förmycket nu så jag har en changs att läsa ikapp
-
Hej flickor,
Tänkte bara skriva en snabbis och berätta att Vide är här nu, och fort gick det.
Kom in på förlossningen vid 14.00 dom tog hål på hinnorna vid 15.00 tiden,
men då hände det inte så mkt.
Sen satte dom dropp kl. 17.00, värkarna kom vid 17.30 och vid 18.00 tiden
tilltog dom ganska mkt.
Började krysta vid 20.50 och Vide var ute till världen 21.01.
Det blev en stor kille, 54 cm lång och vägde 4640 g, som sagt allt gick jättebra och fort...
Kommer skriv en förlossningsberättelse i bloggen senare!
Kram gemelli och Vide! -
Tack alla
Ja han var lååång. Han har ju en lång mamma (176 cm) och pappa (190 cm) oxå så han har lite att brås på.
Sen fick han ju några extra dagar där inne i magen att gotta till sig på. -
Hallå alla...
Tack än en gång för alla gratulationer...
Fick igår min STOOORA gris ifrån Maileg och jag kan säga att den är alldeles fööör stor.
Jag kommer skicka tillbaka min tyvärr, men ur söt var den!
precis som min underbart snälla son. Inatt har jag sovit mellan 21.15 och 04.30 hur skönt som helst.
Så nu känner man sig lite piggare efter förlossningen.
-
MM,
Underbart att höra att hjärtat pickade. Kommer själv ihåg känslan -
Sen vill jag än en gång tacka för alla gratulationer.
Min GB är full varje gång jag kommer in på FL nu.
Så jag tackar alla här istället.
Här är nått man inte riktigt kan få nog av nu förtiden!
-
lasseliten,
Vad är det som hänt?
(ber om ursäkt att jag inte hunnit läsa ikapp de senaste dagarna)
-
Ååå när kan man köpa en sån där fin bilVärsta Supermamman skrev 2007-11-17 18:56:47 följande:Hej!Tog en stund att läsa ikapp. Vilka fina badrum ni visat!Bea: Svårt det där med julklapparna. Gillar inte heller grälliga leksaker *har fortfarande ångest för bilmattan sönerna fick för två år sen* Har ni bilar? Typ Bobbycars eller en sån fin som Mimmi har? ( www.babyland.se/images/articles/700/PZ50050.j...) Orkar du med ljudet så är det en klockren leksak (iaf i vår familj). Eller kanske nån snöleksak? En Snowracer?Vi har tjuvstartat julen idag. Pojkarna åt risgrynsgröt, alla drack glögg samtidigt som vi lyssnade på julmusik. Sååå mysigt!
Kanske till nästa jul? -
VSM,
Vide mår som en prins.
Har nog fått världens underbaraste lille son. Han är såå nöjd med livet hela tiden. Gråter "nästan" aldrig, sover i stort sätt hela tiden och när han är vaken så är han såååååå lugn. Nästan så man blir lite orolig. Men man ska väl bara njuta
Själv har jag väl mått sådär, har grymt ont efter förlossningen. Amningen funkade bra till och med igårkväll då tårarna kom.
Jag sa till mig själv att nu måste jag vila bröten ett tag. Var otroligt tungt att ta det bestlutet att ge ersättning.
VARFÖR ÄR DET SÅ MED OSS SVENSKA KVINNOR?Blir nästan arg på mig själv för att man känner sig misslyckad.
Men idag har dom fått vila, så imorgon ska jag försöka igen, med amningsnapp. Börjar kännsa lite bätte i brösten nu...
Hahaha ja du IQ vet jag inte om den varit på topp de senaste månaderna i alla fall.
Menar du att det kommer bli ändå värre?