• Lynn84

Vita hem del 6

En fråga...

läste igår på aftonbaldet om "en grön jul"
    Ädelgranen besprutas och är inte alls miljövänlig.

Vad är det för skillnad på kungsgran och ädelgran? Eller är det samma sak?
    Kände bara att jag INTE vill ha en gran till nästa år som är så pass miljö- ovänlig, så att säga....

• Lynn84

Hej igen!

Colin går på jullov från dagis på fredag. Vad tycker ni man ska ge?
    Det borde ju inte vara så svårt för en annan att komma på, men det är alltid kul med tips o ideér från andra.

Saffransskorpor vet jag redan att ni kommer säga!
    Nått annat????

• Lynn84

Huhuuu Pärla som du säger Gråter
    Så säger många i min omgivning med...att man bara byter pengar med varran.
    Visst på sätt och vis kanske man kan se det så...men tänk endå att få nått alldeles speciellt av någon man tycker om! 

Vi har faktiskt också vart på vippen att inte ge varran julklappar jag och sambon...men jag ångrade mig och önskade mig massa mys julklappar, inte så dyra, men myiga.
    Pyjamas byxor, raggisar, Cocoa butter för magen, god choklad, en stickad kofta, en kärleksgåva....nått extra speciellt - om nu min tråkiga sambo kan komma på vad det skulle kunna va! *fniss* ja...alltså ett smycke eller så, som man kan bära med sig..inget annat!!!

• Lynn84
    Agnes72 skrev 2007-12-18 09:57:21 följande:
    Tack så mycket för peppningen och tipsen! Så gulligt av er Har beställt "Julealfabetet" och "Stilrent och Romantiskt". Min systerdotter (som bor i Köpenhamn) har lovat att kolla i bokaffärerna där. Kanske kan jag komma tillbaka med tips till er.God Jul till er alla / Tack för all fin inspiration
    God Jul till dig med Agnes!
    Hoppas böckerna hjälper dig att fördriva tiden!
  • Lynn84
    Lisa1981 skrev 2007-12-18 10:02:54 följande:
    Här kommer lite bilder från vardagsrummet
    Lisa....är det lekandstolar?? Var det du som precis köpt de + ett bord från Engelssons?
    *grymt dåligt minne*

Jätte fint!!!
  • Lynn84
    Pärla1 skrev 2007-12-18 10:45:19 följande:
    Ja, det var ju en kanon bra idé, hade hängt på om man inte kände att det var så mkt annat nu innan jul...
    Åh, fel citat...jag skulle svar på det du skrev om att du tycker bättre om att ge bort presenter än att få. Jag ÄLSKAR att ge bort paket. Men jag har kommit på att jag mest tycker om att pynta dem fint och lite dyrare till människor som även uppskattar inslagningen och inte bara struntar i det.

Så...även om jag skulle vilja göra alla julklappar speciella iår så gör jag det inte endå...Vill inte lägga massa pengar på de människor i omgivningen som bara öppnar och sen glömmer bort resten. Hänger ni med?

Hur gör ni andra? Och, vad tycker ni andra?
    Slår ni in paketen och pyntar dem efter personen eller er egen tycke och smak?
    T ex, ett barn kan få paket med fina pepparkaksgubbar och kanske en riktig pepparkaka som etikett, mamma får ett paket inslaget i bruntpapper och fina vita pärlband...osv...
  • Lynn84

Ingen som har förslag på vad som kan ges till fröknarna på dagis???

• Lynn84
    LCroft skrev 2007-12-18 11:41:02 följande:
    mimma: Vackert! Lisa: Så fint det blev! Förstår du är nöjd med bordet nu Äntligen har jag/vi handlat julklapparna klart, bara en liten sak åt Ida kvar. Mannens syster ringde mig på morgonen, hon känner mig så bra att hon visste att min hjärna snurrar på högvarv Och hon litade inte på att hennes bror skulle få mig att inse att vi inte ska köpa nåt till dem. De har allt de behöver och radion är en present åt hela familjen sa hon.... Dessutom ska de åka till Rom så de är inte hemma. De kommer hit i januari/februari nångång och önskade sig istället då en kväll hemma hos oss med middag och trevligt sällskap. Så ska jag göra så att vi bjuder dem på en ordentlig middag här hemma sen när de kommer eller vad tycker ni?
    Vad skönt för dig! Då slipper du vånads över den tänkta julklappen.
    Jag tycker det är en jätte bra ide med middag. En tre rätters kanske med massa goda drinkar osv. Ni kan ju bjuda på maten i olika rum...eller..alltså, tex ost bricka osv efter maten framdukat i soffan...och så lägga lite extra krut på dukningen så den blir glänsande fin!!! *mmmm....*
  • Lynn84
    lillafruluva skrev 2007-12-18 13:04:50 följande:
    Var det Agen du menade? www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10087738jag skulle behöva de största, hyllplanen är ungefär 30x30x30 Skulle bli väldigt bra iförsig
    Det är super bra korgar! Vi har flera stycken av dem, både i badrum och i Colins rum.
    Det blir att köpa en hel drös med sånna när vi flyttar in i huset. Tycker precis som du, att det är ksönt att gömma undan skiten!

Skulle kunna ha det kliniskt rent i alla skåp och på varje låda eller korg skulle det finnas en innehållsförteckning. MEN...sambon är inte riktigt åt det hållet och jag orkar inte gå och städa efter honom jämt så det funkar inte så för mig i verkligheten! *ångestfyllt fniss*
  • Lynn84
    Lisa1981 skrev 2007-12-18 13:18:34 följande:
    Lynn 84: Ja, jag köpte möblerna från englesson i helgen. Det är ok att du inte kommer ihåg allt LCroft, va skönt det måste kännas att hon ringde. En sten som föll....Tycker det låter som en bra idé att bjuda dom på fin middag. Blir ju hur mysigt som helst.Kajsa, usch och fy, hoppas ni klarar er Ska man se det positivt så är ni ju friska till jul ialla fall Ang korgar så har jag de andra vita som fanns på ikea i två pack. Vet inte vad de heter. De är mera raka. Jag har sedan sytt fodral och vikt i....hmm bra beskrivning Nu sitter jag i lugn och ro och dricker kaffe, skönt med lite rast i julstöket. Funderar på om jag ska baka med sonen när han har vaknat eller om jag ska vänta tills ikväll när han ska sova. Vad tror ni??? han är 17 månader. Funkar det eller blir det bara kaos??
    Får man fråga lite försynt vad du gav för hela möblemanget. Om du inte vill skriva här så kan du väl inboxa mig..skulle gärna vilja veta vart du köpte det också? Det går bara att köpa genom Engelssons själva eller?
    *puckad*
Svar på tråden Vita hem del 6