Inlägg från: Lisa1981 |Visa alla inlägg
  • Lisa1981

Vita hem del 6

Kan du inte ge henne riktig saft, alltså med äkta socker i. Det brukar de ycka är gott. Nyponsoppa?? glass??

• Lisa1981

Ang. julkortet så ser ni att även jag har varit en härmapa hoppas detta är OK jag vet inte vem det va som kom på idén men bra är den..

• Lisa1981
    LCroft skrev 2007-12-05 08:09:11 följande:
    Lisa: Underbara bilder! Söt liten tomte Jättefin form du fick på hjärtanen. Har du bundit kransen själv? Vill också ha ett fint skåp
    Melvin tackar för komplimangen
    Jag har bundit kransarna här hemma själv men jag har ju gått en treårig utb till florist så jag har ju fuskat...!!
    juliah skrev 2007-12-05 08:09:38 följande:
    Åå, underbara bilder Lisa! Har du gjort kransen själv?Nej men du, jag ska försöka hitta en lykta här i vår lilla stad idag, i värsta fall får det bli ett par marschaller typ.
    Man tackar man tackar.
  • Lisa1981

Nej, jag vill verkligen inte framkalla ångest nu såhär i juletid

• Lisa1981
    LCroft skrev 2007-12-05 08:20:16 följande:
    Lisa: Eller få en enorm hög med beställningsjobb över dig
    Nej det hoppas jag inte, i ärlighetens namn är det ju bland det tråkigaste man kan göra.. Det räcker med de 4 hittills som jag har bundit här hemma.
  • Lisa1981
    mimmi006 skrev 2007-12-05 08:23:05 följande:
    Lisa- vilka fina bilder! Älskar kransen, vilken sorts gran använder ett proffs?mimmamum- det där var taskigt! Hon blev antagligen sur för att du fick den billigt... har du lämnat omdöme redan?julia- granngården alltså! det var nåt annat jag ville ha därifrån... just det! Markslöjds granslinga , får väl ta en tur dit på fredag!
    Tack, jag använder helt vanlig ärligt stulen gran från skogen här intill
    mimmi006 skrev 2007-12-05 08:26:07 följande:
    Såg du Rappne igår? Brukar han inte göra den kransen varje år? Pampig är den iallafall!
    Jag missade detta, men jag kan tänka mig att det va en stor krans med olika material??
    lasseliten skrev 2007-12-05 08:31:53 följande:
    Lisa - superfin krans!!
    Tack
    nublu skrev 2007-12-05 08:38:11 följande:
    Godmorgon allihop!Lisa: Fina bilder!Juliah: Sitt lugnt i båten, damm syns inte på bilderna. Se till att piffa snyggt istället, det är ju det som syns på bilderna. Läste det i en inredningsbok av Lage Stone så det är tips från ett proffs. Mimma: Trist med koko säljare. Kan trösta dig med at många brukar kolla även den som gett ett negativt omdöme just för att värdera hur mycket "värt" det negativa är. Hoppas att du fattar min virriga förklaring. Fru Luva: Hoppas att lillan kryar på sig!Själv är jag hemma med halvsjuk Gustav. Vi ska ta en tur till Posten (surprise!) och en sväng till ICA och hämta nya gardiner och gardinstänger till köket. Med lite tur kanske jag kan få upp dem tills maken kommer hem också. Och i eftermiddag ska vi försöka baka lite också; lussekatter och bullar.
    Tack

Jag hade tänkt att sätta upp grangirlanger här hemma i valvöppningar. När tror ni man kan sätta in det så att man inte har fullt med barr på golvet och inget på girlangen???  Jga vill ju att de ska vara fina till jul.

Ang. matbord så är vi på jakt efter ett bord och stolar i vitt. Någon som har nåt tips i hyfst prisläge och som man helst kan få tag i innan jul??
    Jag kollade lite på möbelgrossens hemsida och fann detta

http://www.mobelgrossen.se/  det helvita med stolarna utan kryss.

är det någon som har sett det i verkligheten?? det ser jätteblankt ut, åsikter.
  • Lisa1981

Juliah, kan du inte göra en sån saffranskaka, rund vanlig sockerkaka och ta och ströa på florsocker i nåt fint mönster på.  Praliner är ju fint att ha på bordet.

• Lisa1981

malins 79. Åh vad roligt att ni är nöjda. Är det blankt i verkligheten???? Kunde man köpa lösa stolar??? Jag vill nog ha i tilläggssivorna hela tiden och då måste jag ju ha minst två stolar till.

Jag har kikat en del på ikeas slagbord också. Tycker faktisk att det är helt ok. Sambon har gått med på att spraymåla det i så fall...Men då är ju problemet stolarna. !!! några som ar nåt förslag???

Kajsa och Julia, fina kransar lycka till med shoppandet båda två.

Jag har två relativt stora kransa en på var dörr. Jag hr spikat i en spik ovanpå dörrbladet och hängt i band.

• Lisa1981

lillfruluva, det va faktiskt riktigt fint i vitt. Mycket jobb bara att spraya 10 stolar och ett bord men men vad gör man inte för att det sa bli fint

Svar på tråden Vita hem del 6