Inlägg från: gemelli |Visa alla inlägg
  • gemelli

Vita hem del 6

Frida08,

Jaha vad kul. Vart flyttar ni ifrån? Hur kommer det sig att det blir Värmdö?

Adamama,

Ååå tack för tipset, det måste jag kolla upp redan imorgon. Ja BVC har jag inte mkt över för. Usch pratade med en knäppis onsdags och var en riktig moralkärring. Kände bara henna kommer jag inte komma överens med. Hmmm undra om man kan byta?

VSM,

Ajdå, det där lät ju ingen vidare då jag redan under graviditeten kände mig helsnurrig. Liiite jobbit när man är egen företagare, då man måste ha KOLL

Himmelbit,

Ja jag såg framemot att amma denna gång. Då jag fick mina tvillingkillar för 12 år sen blev det ett ända kaos. Gav upp efter 2 veckor tror jag det var. Efter mjölkstockningar och blödande bröstvårtor och många många tårar.
    Fick liksom en flaschback från det igårkväll... Usch får rysningar i hela kroppen.
    Så mina killar är uppfödda på ersättningen och friskare barn kan man leta efter...
    Så jag tror inte ett skvatt på amning och allegier.

Men det jag saknade då var det här mysiga med att amma. Men är det verkligen det? Ja ja jag ska ge det 1 och 2 försök igen, jag vill sååå gärna.

Vad gulliga ni är som orkar lyssna. Jag ska verkligen INTE klaga. Har ju fått som sagt, världens lugnaste lilla kille
  • gemelli
    Guido skrev 2007-11-17 20:00:55 följande:
    Hej igen, det här gick snabbt...jag är ju väldigt ny här så om ni undrar vem jag är får ni bläddra tillbaka lite. Undrar i vilket fall om någon vet var man kan köpa, ja just det, vita julgranskulor o liknande?
    Jag köpte mina förra året på GRANIT, jättefina
  • gemelli

mimmi,

Tack gumman, Ja vi får se hur det går imorgon tänker inte ge upp nu. Men det är ju inte klokt att man aldrig riktigt kan njuta.
    Föst lider man veckor innan förlossningen, sen under förlossningen och NU efter Gråter

• gemelli

Oj tacka ALLA, för alla Goda Råd.
    Finns vissa som har sidor som är stängda som jag inte kan personligen gå in och tacka. Så jag gör det här istället

Blir verkligen rörd av att ni bryr er så och orkade lyssna.
    Har en glädjande nyhet, förökte mig på amningen igen imorse och det fungerade riktigt BRA. Kändes otroligt skönt, att det kanske kommer att fungera i alla fall

Sen var vi på återbesök idag på BB och träffade en underbar BM som hjälpte mig med råd och kollade även då jag ammade.
    Men hon tyckte att jag skulle vila bröten en stund till. För blodet bara ran just då. Men det var ändå ganska skönt att hon just sa det till mig.
    Konstigt tycker jag, att man vill ha bekräftelse på en sånn sak.

Sen var det några som gav mig tipset om lanolin här i tråden. Har en salva med lanolin dock inte den som visades upp, utan en annan.
    Så jag försöker lufta, smörja och vila så mkt som möjligt nu..
    Imorse när jag amnade grät jag för att det gick så bra, för någon dag sen grät jag för att det gjorde såååå ont.

Så det här ska Vide och jag fixa. Tack än en gång till alla Vita Vänner

• gemelli

mimmi,

Ååå vilken fin matta, vill oxå ha Men du EV bordet hade det runda hörn, ja tydligen vilken dum fråga Men finns det med raka linjer oxå, nått du vet.

JohannaJ,

Välkommen tillbaka gumman. Jaaa nu är det inte långt kvar för dig. Det kommer bli EXAKT 1 månad mellan våra söner

• gemelli
    JohannaJ skrev 2007-11-18 20:36:37 följande:
    jag hoppas tiden fram till Lucia går fort! Var på tillväxt i fredags och han ligger på +27%! Vill ha ut klumpungen nu Vad underbar lilla Vide är!
    Tack, Ja han är en riktig drömbebis OCH var en riktig KLUMP när han kom ut 4640 g idag vägde han 4340 ooch mår som en prins...
    Ja smart äter vi lussebullar o papparkakor och du ligger med din son på magen
    mimmi006 skrev 2007-11-18 20:36:43 följande:
    VSM- en mycket bra skillnad... Gemelli- slagbordet har rundade hörn, det vanliga är rektangulärt! Bättre idag?Lisa- Jag har virkat lite hur som, det är inte så noga! Ta in om det blir för sort, öka om du vill ha det större och sen tova ihop det i maskinen... Vi har köpt en vit tapet med breda ränder med pärlemorskimmer, men det var från sandbergs och dyr. Jag är nog lurad ! Vi ska sätta panel under, en slät variant som jag har hittat på. Kan bli hur fint eller fult som helst
    Ja idag är det bättre
    alfas skrev 2007-11-18 20:37:20 följande:
    Ni som har dom fina brun/vit randiga påslakanseten, vart hittar man dom på nätet och finns dom även till större säng, typ juniorsäng?
    Nyblom & Kollén har dom brunrandiga sängkläder...

Finns i stora stl hos bedside.se
  • gemelli
    alfas skrev 2007-11-18 20:52:46 följande:
    gemelli : Tack snälla, ska genast kika Vide är bara sååå söt, hoppas att det löser sig med ammningen nu. När jag ammade min son, hade jag också de svårt och då var vetekudden min bästa vän
    Tack,

Ja det ska nog lösa sig med amningen...

Såg att http://myfirstroom.se/ProductGroupList.asp?ProductGroup=994 oxå hade börjat med vuxenstl. och 5 kr billigare
Svar på tråden Vita hem del 6