Inlägg från: Karamellfabriken |Visa alla inlägg
  • Karamellfabriken

Vita hem del 6

Jag måste fråga hur långt ni kommit i ert "färg-tänk"?
    Jag är noga med att matcha handukarna på toaletten med inredningen. Likaså har vi numera endast snygga lakan i sängarna.
    Men våra badlakan är faktiskt ett riktigt skämsområde. I linneskåpet samsas badlakan från utlandssemestrar med grälla barnhanddukar. En hel del har vi fått i present. En del är till hunden. Allt i en salig blandning. Värsta färg- & mönsterchocken! Ytterst få har jag köpt "med hjärnan". Och att byta ut alla kommer att ta en faslig tid. Vi behöver mängder i den här familjen
    Hur ser der ut hos er?

All you need is love
  • Karamellfabriken
    lillafruluva skrev 2007-11-27 09:59:53 följande:
    Vi har som tur är mest vita badlakan(barnen har ett badlakan var med starka färger), men de som har några år på nacken är inte lika fina och fräscha längre. Vad hette medlet man kunde bleka textilier med som var så bra?(inte klorin)
    Jag tycker att "Remol" brukar funka fint.
    Men ibland kan det räcka att tvätta med vanligt vittvättmedel i 95 grader.
    All you need is love
  • Karamellfabriken
    nublu skrev 2007-11-27 10:05:48 följande:
    Karamell: Här är det lååååångt kvar!Jag kasserar badlakan och handdukar allteftersom de blir sunkiga och slitna så det tar ju ett tag. Påslakan är också svårt, de slits ju inte så hårt. Maken tvärvägrar helvitt också så jag letar vita som är diskret mönstrade. Men man kan ju inte köpa på sig hur mycket som helst heller!
    Skönt att höra att det finns fler som inte är _där_ riktigt än !
    Jag köpte faktiskt helvita lakan när de hade rea på Maxi. Lite bäckebölja-kvalité (heter det så). Maken var skeptisk först men blev faktiskt övertygad. Det är nästan lite hotellkänsla över dem!
    All you need is love
  • Karamellfabriken

Jag måste visa er en bit av ett vackert överkast som jag köpt !
    Fast det kommer inte riktigt till sin rätt på fotot. Tråden som mönstret är sytt med är lite skimrande i verkligheten.

All you need is love
  • Karamellfabriken
    Gullfina skrev 2007-11-27 10:27:45 följande:
    Superfint. Har ett liknande, fast med brun tråd.
    Tack !

Jag ska ha det på den här soffan tänkte jag. Är lite trött på det rosa, plockar kanske fram det till våren istället.
    Hade faktiskt tänkt tillåta mig att pynta med lite guld just i detta rum till allt det vita. Hittade ett så vakert hyacintglas på Indiska i guldtoner.

Ny look på
    All you need is love
  • Karamellfabriken

Slänger in en bild på hyacintglaset också

All you need is love
  • Karamellfabriken
    Gullfina skrev 2007-11-27 10:36:44 följande:
    Ja, det blir väldigt fint det där.Det är ju kul att ha något att byta med också.
    Ja, ombyte förnöjer! Jag är nog väldigt ombytlig förstås !
    Vad har du på gång idag?
    All you need is love
  • Karamellfabriken
    Gullfina skrev 2007-11-27 10:50:16 följande:
    Gulliga du, som frågar.Jag ska stryka bilder på några påsar, jag sytt av gamla lakan.Sedan blir det förberedelse för hjärtdoktorn imorgon.Du då goa?
    Lycka till hos doktorn. Hoppas att allt är ok.

Jag tror att jag ska sätta mig i bilen och leta upp någon mysig pysselaffär. Maken har slagit sönder TRE ljusstakar denna veckan som här behöver fyllas på lite
    All you need is love
  • Karamellfabriken

Måste visa mina nya små ljusstakar.
    Håll till godo med en GUL bild

All you need is love
  • Karamellfabriken

Mia,

Tack, kul att du gillade dem! Vet inte varför men jag kände mig faktiskt lite tveksam när jag bar hem dem men nu när de står härhemma och lyser älskar jag dem helt plötsligt. Vad konstig man kan vara. Ja, det är Cult!

Vill gärna kolla in dina julbilder!

All you need is love
Svar på tråden Vita hem del 6