• Lynn84

Vita hem del 6

Enji skrev 2007-12-20 07:54:39 följande:
    Jodå börjar också bli klar med julklapparna. Åh, måste nog också köpa något till mannen från barnen. Det har jag glömt! Bra att du påminde. Vad ska du handla från dem?Vi åker som sagt iväg imorgon och är borta till julafton. Så allt måste fixas färdig idag. Jag tycker det låter jätteskönt att vara hemma med barnen, juliah. Lugnt o skönt. Här blir det firande med kusiner, morfar, mormor o dyl. Så det blir fullt fräs istället.. men det är ju mysigt på sitt sätt.
    *fnissar*

Colin vill ge sin pappa en Ferrari...så...då får han väl göra det...i mindre skala dock och som passar min plånbok! *skrattar*

Förra året fick jag en traditionell mugg med texten "världens bästa mamma" så nu ska han få en likadan...*missade köpa till honom förra året från C*
    Ooppps!
  • Lynn84
    sofiemalmö skrev 2007-12-20 08:44:55 följande:
    Åh tack för alla fina svar, ska genast tänka ut något av det ni skrivit...
    Jag tar del av dina "fådda" tips också!
    Imorgon går Colin på jullov och jag har inte köpt nått till fröknarna ännu....
    *suck*

Får nog åka ner till vår tråkiga blomsteraffär och knåpa ihop nått bäst det går.
    Det brukar blir bra när jag själv får sätta händerna i arrangemangen, istället för dem.
    *fniss*
  • Lynn84
    juliah skrev 2007-12-20 09:00:18 följande:
    Hihi, nu har jag slagit in ett vedträ och en tändsticksask till maken. Har köpt en stor och tung eldningskorg till honom, lite svårt att slå in
    Fiffigt!!!  Hihihi....han undrar nog säkert vad det är för speciellt med det vedträt! ;0)
  • Lynn84
    juliah skrev 2007-12-20 09:13:36 följande:
    Lynn, ska nog dra ut på det lite och skryta om att det har jag huggit alldeles själv i julklapp till honom
    Hahaha! ja gör det!!! Skulle jag med gjort!!

• Lynn84
    FruPuffen skrev 2007-12-20 09:59:30 följande:
    God morgon!Så genialiskt ang julgranen!! Ja trist med alla sjukdomar och sånt... Själv har jag ingen lust alls att börja jobba och komma in i dagissvängen, tycker det är alldeles för skönt att vara hemma . Vill inte jobba som lärare iallafall om jag inte måste. Du då Julia, är du inne på samma linje eller planerar du att gå tillbaka till läraryrket efter föräldraledigheten?
    Slänger mig in i eran diskussion!

När jag gick hemma med Colin så tyckte jag det skulle bli kul med jobb och att få träffa nya människor - vuxna till på köpet!
    Men natten innan min första arbetsdag grät jag som ett barn och sambon tröstade.
    Satt brevid spjälsängen och tänkte att nu, nu var hela bubblan borta. Graviditet, förlossning, hemma med spädbarn, hemma med en liten kille....
    Usch vad hemskt det var! Men allt gick bra och jag stortrivdes på jobbet. Colin började dagis den hösten, då hade jag redan jobbat sen i april månad.

Men nu....nu ska det bli sååå skönt att få gå hemma och rå om familjen, barnen (!) så spännande med en ny liten person...och nu kan jag känna att, åh! Så vill jag göra hela livet. Vara hemma! Fixa, dona, hinna med. Vara med mina barn osv. Inte gå till jobbet och missa flera timmar varje dag. (vet dock att C älskar sitt dagis och inte skulle kunna vara utan det..inte jag heller faktiskt för han är så energisk och social)

Några tankar och meningar från mig ang dagis och mamma bubblan.....
  • Lynn84
    FruPuffen skrev 2007-12-20 10:09:48 följande:
    Det där låter ungefär som hos oss... Idag är det julklappsjakt på stan och sen bakning i kväll och lite pyntande och iordningsställande i köket eftersom vi nyss målat där. I morgon måste vi storstäda huset som är så smutsigt efter all målning och dyl. Känner att det behöver vara städat eftersom vi får besök av makens bror med familj och föräldrarna. De ska bo här allihop över juldagarna... På lördag kommer mina släktingar hit och fikar och byter julklappar! PÅ söndag är det julbord...Inte alls stressad ...
    Då kan vi pusta ikapp i helgen du och jag!

*pust, stånk, stön!*

Men sen...när allt är klart och vi äntligen kan slå oss till ro i soffan med levande ljus, glögg i ena handen, och nått juligt på tv...då är livet underbart!

• Lynn84
    Beatrize74 skrev 2007-12-20 10:10:33 följande:
    Läser ikapp lite på morgonkvisten. Tack för alla önskningar om tillfrisknande och att vi inte blir dåliga. Vi får se hur det blir. Det har varit jobbig natt...har varit vaken nästan hela tiden. Nu på morgonen har jag fått sova lite då maken tagit över. Han hade blixthuvudvärk, migrän, något som också kan vara symptom på VKS. Han ligger nedbäddad nu och har jättestora plågor. Dottern är jättedålig i magen, men har inte behövt kräkas än igen efter frukosten. *vitpeppar, vitpeppar*Sonen är frisk hittills. Jag har ätit vitpeppar och mådde sämre när jag vaknade än jag gör nu. Svärisarna ska komma över med lite mat och ställa på förstukvisten. Vi har inte laddat med frukostbröd och sånt i och med att ingen av oss äter frukost hemma. Barnen sitter och tittar på teve. Det får bli en sådan förmiddag, sedan får vi se. Gissa om man är lyhörd för varje litet ljud de ger ifrån sig. (Och liiite orolig är man allt också för de fina, nya vita sofforna)
    Usch! Hoppas ni frisknar till snart! Tycker så synd om er stackare som ska behöva blir dåliga så här tätt inpå jul!

Du kan inte lägga ut massa gamla lakan eller påslakan (om du har) och lägga i soffan?
    Vore ju förajligt om det blev fläckigt vid eventuell olycka!
    *tips tips*

Krya på er nu!!!!  
  • Lynn84
    Malwa skrev 2007-12-20 12:50:00 följande:
    Hej tjejer, skriver här för här vet jag att vi bryr oss om varandra och här kan man få tröst!Vet inte vart jag ska börja, ser knappt att skriva mellan tårarna som trillar! igår kunde det gått riktigt illa för en av mina allra bästa vänner och hennes familj.De hade varit i sthlm och hälsat på goda vänner och vid halv ett tiden på kvällen ska de gå till bilen och åka hem.Och vad händer? jo värsta tänkbara såklart, en bil kommer och kör rätt in i familjen, så vännen min flyger in i ett skyltfönster, sambon får upp sonen ur barnvagnen men är så chockad att han senare inte kan berätta om vagnen vält, eller om han tagit upp bebisen ur vagnen eller från marken, nu slutade historien hyfsat lyckligt i allafall med ett avslitet ledband i ena knät på min vännina. Jag bara ryser och gråter när jag tänker på vad som egentligen kunde hänt!Förlåt att det inte handlar om inredning idag, men finns inte ork!
    Herregud!!!!

Klart du ska komma hit och få tröst också!
    vad skönt att era vänner klarade sig! Hur mår mannen och barnet??

KRAM
  • Lynn84
    Malwa skrev 2007-12-20 12:55:31 följande:
    Dessutom var det en smitningsolycka, man har hittat bilen men han som äger den sitter redan inne!? så man kan ju gissa på ngn av hans knarkkompisar kanske! eller inte, är bara sååå fruktansvärt arg så jag drar alla över en kam!
    Var de det som stod i Aftonbladet igår morse????
    Känner igen det där! På bilden ser man en blå barnvagn! usch..!
    Rös i hela kroppen när jag läste artikeln!
  • Lynn84

Hej gemelli!
    Får jag kika in hos dig? Jag kan inte nu.

Svar på tråden Vita hem del 6