• Sylt

Vita hem del 6

FruPuffen skrev 2007-12-09 10:13:43 följande:
    Titta vad jag fick av min mamma igår! Hon hade varit i Stockholm och besökt Syster lycklig. Jag fick dem med kommentaren: "Jag kunde inte låta bli!" . Är man bortskämd eller, så här två veckor före jul??
    Åååh, det mönstret är såå fint! Grattis!
  • Sylt

Jag har bilagan framför mig. Det är en raffig dam på utsidan (inte Julia, fast hon också är raffig...). Reportaget var jättefint, men tre sidor går ju såå fort. Hade velat ha mer

• Sylt

... nu ska vi se vad jag kommer ihåg.....

Mia --> Man kan visst ha en gris själv

Julkort --> Har själv kämpat med våra, försökte ett tag göra ett collage av alla huvud men det blev inte heller bra (alltså inget bra tips). Jag klädde om/ut killarna ytterligare en gång o fotade maassor. Det är helt omöjligt att båda skall bli bra..... Det slutade med att jag beställde lite blandat . Det allvarliga fräcka kortet får åka t kompisar, tindrande-ögon-kortet t mormor & co, fniss-kort till syrrorna osv.

Färger i pojkrum --> Vi har ett rum som är blått/rött och ett som är ljusgrönt. Båda med mkt vitt som bas.

... sen var det tomt i mitt huvud....

Jo, förresten! Vill gärna ha en sådan liiiten gles gran i en kruka. Jea! Hoho, hittar jag det hos dig? Eller jag kanske får ut o hugga en själv (räcker iof med en sax t en sådan liten som jag vill ha)

• Sylt
    alabaster skrev 2007-12-09 22:30:29 följande:
    Sylt har du bilder på pojkrummen i ditt galleri? Äsch du är ju inte online, jag går dit och tittar. Å vilken fin sänghimmel! Något sånt skulle jag vilja ha åt mina killar men det blir svårt att få till när det är så mycket fönster.
    Lite i mitt galleri o lite i bloggen. Det gröna rummet är på gång.....
    JeaJea skrev 2007-12-09 23:09:39 följande:
    japp, innegran på rot isåfall. Eller så köper du en hos granförsäljarna vid kyrkan, jag hittade en jättefin liten kungsgran som hänger i taket i butiken. Den kostade 150.
    Ingen kungsgran, mer en liten gles lite sned o skabbig
    JeaJea skrev 2007-12-09 23:47:48 följande:
    vad är liiiten förresten? jag har ju små (40 cm) Den i taket är kanske 1 m.Hvita din buse, har du svarat i blogg
    Det kanske är lagom...?
  • Sylt
    lasseliten skrev 2007-12-10 22:25:38 följande:
    perfekt Syltan! Lova att du hojtar till när det är dags...för då rusar jag in!  Er ser ju heeelt underbar ut!  
    Tack!
    Jag hojtar *generad*
  • Sylt
    Himmelbit skrev 2007-12-10 22:24:21 följande:
    Är vi på samma sida och läser ifatt eller?!
    Haha, eller så är det jag som är ego o bara kommenterar sådant som rör mig *visslar*
  • Sylt
    lasseliten skrev 2007-12-10 23:23:53 följande:
    Nu känner jag mig helt lost! Vi har ett vitputsat hus från 1928. Planen är att bygga in den sunkiga verandan till en "punschveranda". Dels vill vi få in ljuset men vi vill också få en större hall. Nu till delen där jag är lost... Kan man låta utbyggnaden ha träfasad...eller "skär" det sig? Det finns en balkong över verandan och där har vi tänkt att ha träräcke...Förstår att ni säkert sover nu...Men ni kan väl hjälpa mig imorgon! Please...
    Tjena o godmorgon!
    Vi har ett rött tegelhus med vit veranda (trä). Grunden är puts/gjuten på både hus o veranda (skall målas svart till våren). Putsad trappa (svart) med terass med vitt träräcke.Låter förvirrat.....
  • Sylt

Hej alla o tack för fina ord om verandan. Vet att en del ville se utsidan... letar bilder, idag går inte att ta fina bilder, vädret är uruselt!

Vad mkt otäckt som är på gång! Såg att det ordnat sig med arbetskamraten, skönt. Håller tummar för bebisen!

Enji --> kom du iväg t Blå elefant? Jag tänkte ta en sväng i morgon

Mia --> Underbart zinkhus, jag har längtat efter mimmis en tid

Finfint loppisfynd!

Jag har inte heller så mkt julkänsla men jag jobbar på den. Bakar lussebullar o köpte julklappar som en galning igår. Fast när det är grått o trist ute känns det liksom bara som november.....

Svar på tråden Vita hem del 6