Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

Julia: Så gott det ser ut! Tycker helt klart du kan unna dig en. Kanske du bara äter halva för du känner dig mätt då redan. Brukar väl bli så efter att man varit nyttig ett tag, då klarar man inte av att äta lika mycket onyttigt

• LinaoMatilda
    Lynn84 skrev 2008-02-05 12:13:57 följande:
    Ja det är väl nästan så det ska vara. Massa färg på! Ska lägga ett lager till, blir det inte bra då så vet jag inte vad jag ska ta mig till.kanske ska testa att slipa lite lätt med fint sandpapper för att få bort de värsta ränderna nu innan jag lägger sista lagret? eller vad tror du?Har du målat med vattenbaserd färg eller oljeb?Har du bara matta färger hemma? Inget som är målat med liiiite glans?
    I hallen har vi halvmatt, så vi ska kunna torka av om det kommer smuts på väggarna eftersom de är vita. Vi har bara en ingång så den blir ordentligt använd.
  • LinaoMatilda
    Lynn84 skrev 2008-02-05 12:16:50 följande:
    Ja jag får se hur det blir. Ska måla ett till bord som ska vara till matsalen. Kanske skulle ta oljefärg till det och så kan vi sitta där sen under tiden som jag tar ut köksbordet i säsongsrummet och målar det där. *för luktens skull*Har tusen projekt på gång. Jobbigt bara när man har mkt att måla och man köper dyrare färg. Mina pengar växer tyvärr inte på träd. Särskillt inte nu när man är sjukskriven titt som tätt och snart går på HP förhoppningsvis.
    Jo det luktar riktigt illa, och kräver eget utrymme. Jag har faktiskt gjort så att jag har grundat med vattenbaserad färg och sen målat med oljebaserad utanpå. Vet att man inte får göra så, men det blev hur bra som helst
  • LinaoMatilda
    Lynn84 skrev 2008-02-05 12:20:38 följande:
    Då kanske det är bättre att vi köper en annan färg och går upp i glanstal *eller vad det heter* Nu är det så matt det bara kan bli. Och smuts är inte så kul, om man inte får bort det vill säga. vad har du använt för färg? Är det du som målat med Lady?
    Nej, jag bor i Finland och använt en finsk fär som heter Tikkurila, undrar om den heter Dickursby i sverige? Jag kan kolla vad det är för glanstal på färgen vi har i hallen på väggen.
  • LinaoMatilda

Lynn: Den är halvmatt 4/RT, så står det på burken vet inte vad det där står för. Och den är alltså vattenbaserad. Det är bara till möbler och golv jag använder oljefärg.

• LinaoMatilda
    Lynn84 skrev 2008-02-05 12:21:33 följande:
    Jag igen!  Varför får man inte ha vattenbaserad som grund under oljebaserad?
    Tror att det har att göra med att oljebaserad färg är hårdare och "starkare" inte vet jag om det mjukar upp den vattebaserade kanske? Men jag var lite farlig och prövade och det fungerade bra
  • LinaoMatilda
    lillafruluva skrev 2008-02-05 13:01:44 följande:
    Nu finns cd-skåpet i bloggen förresten. Välkomna in!
    Så fint det blev! Är det markör från Ikea? Jag håller på och målar markör soffbordet för tillfället och tycker de ser ut att passa ihop.
  • LinaoMatilda
    lillafruluva skrev 2008-02-05 13:07:59 följande:
    Japp det är det! Har målat bokhyllan också, nu är det tv-skåpet och skrivbordet kvar ;-=
    Va bra, tycker den serien är snygg. Dumt att den inte finns i vitt...
  • LinaoMatilda
    Sylt skrev 2008-02-05 13:22:36 följande:
    Oj, tack!!!! Vilken service!! Ursnällt!Det är bara för er att sätta igång . Ni får sälja i tråden sen
    hihi precis vad jag tänkte
  • LinaoMatilda
    juliah skrev 2008-02-05 13:26:00 följande:
    Ja exakt den, ska finnas en hink också. Ska väl inte vara så svårt Syltan, är man riktigt snäll så...
    Ja tänk, då är det som att ni får betalt för att gå kursen. Skrattande
Svar på tråden Vita hem del 6