Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem del 6

Beatrize74 skrev 2007-12-08 21:58:45 följande:
    Margarinlådan är helt gudomlig!!!!!! *letar efter något att erbjuda i en byteshandel*
    Jag paxade först...
  • Camilla R
    Daggdroppen skrev 2007-12-08 21:59:34 följande:
     Stackare Hur länge tog op 2? Var ni längepå sjukhus? Jag antar att vi får åka hem följande dag... men man vet ju aldrig...
    Robin och pappa var på sjukhuset ett dygn. Därefter följde "hemvård" i en vecka -något som fungerade fantastiskt bra.
    Katetern var dock ingen riktig hit -men det kanske er pojke slipper?
  • Camilla R
    Daggdroppen skrev 2007-12-08 22:00:33 följande:
    Kanske vi ska ta det privat och inte här?
    men jag borde gå och sova...
    Ja, det kanske inte har så mycket med 'Vita hem' att göra.
  • Camilla R
    lillvilda skrev 2007-12-08 22:04:05 följande:
    ser att ni pratar om hypospadi..det har min lillkille oxå.
    Hur gammal är han, har han opererats??
    Vet du att det finns en mailinglista hos Kanalen.org för just hypospadi?
  • Camilla R
    lillvilda skrev 2007-12-08 22:10:59 följande:
    ni får ursäkta om jag tar inredningstråden här och berättar...Han är 7 månader. Nej han har inte operats vi var på kontroll när han var 5 månader och det konstaterades att hans hypospadi var så mild att ingen operation krävs så det var en total lycka. Han har kluven förhud men inget annat visade sig var påverkat. Så det är en skönhetsgrej och vi fick välja att göra ett ingrepp eller inte och isåfall sy ihop förhuden. Vi valde att lämna det upp till honom när han blir äldre eftersom ingreppen inte alltid lyckas och det inte var nödvändigt för honom utan en skönhetsoperation. Vi hade en nervös tid innan vi fick besked om det och vi visste ju inget heller om hypospadi och det vi läste gjorde oss bara mer nervösa.Camilla R skrev 2007-12-08 22:06:05 följande:
    Åh, så skönt för er! Men visst är det ändå lite "skrämmande" att en så relativt vanligt "missbildning" aldrig nämnts tidigare?
    DET tyckte jag var jättejobbigt på BB, att man skulle bekräfta missbildningsrapporten. Mitt fantastiska underverk!!
    Ja, ursäkta om tråden tas upp av någonting helt annat än vit inreding, men det föll sig naturligt just nu....
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2007-12-08 22:12:06 följande:

Snacka om att vi har kort minne i vår familj!Har varit och hyrt en film som vi skulle se ikväll. Det räcker att se 20 sek så märker vi att de har vi ju nyligen hyrt. och inte ens bra var den!
    Attans osis, om den ändå hade varit bra!
    Själva så har vi varit på julbord idag och barnen och pappan har nyss somnat, jag funderar på att gå och väcka sambon och vara lite social...
  • Camilla R

Fast just nu är jag mest så nöjd över lugnet som lagt sig, jag har en ny (dvs bättre begagnad) dator som jobbar snabbt så jag sitter nog här en liten stund till och bara myser...

• Camilla R
    lillvilda skrev 2007-12-08 22:18:12 följande:
    ja det var hemskt. ordet missbildning är oxå så stark ord som väcker sånna känslor. Där står man med ett helt perfekt litet underverk och så säger nån att han är missbildad. Det dröjde oxå så länge för oss innan vi fick nått ytterligare besked. vi lämnades där efter bb med ordet hypospadi och sen inget mer på 5 månader. Tankarna snurrade ju verkligen i huvudet, vad skulle det innebära för honom i framtiden osv. Men nu känns det ju som en sten lättat å vi fick mer information och att det dessutom visade sig vara så milt var ju oxå väldigt skönt. Men visst finns tankarna där att om vi får en son till komemr han oxå drabbas osv.Camilla R skrev 2007-12-08 22:14:09 följande:
    Då är det rätt skönt (för mig var det så i alla fall) att upptäcka ett forum där alla har barn med samma åkomma i olika åldrar och varit med om olika operationer etc och att man i slutändan ändå ser ett gott resultat, DET var skönt och gott!
    Vi (eller sonen) är färdiga med operationer, men kommer ändå att fortsätta att gå på kontroller på ALS för att se att allt är OK, det känns jätteskönt och läkaren är helt toppen!
Svar på tråden Vita hem del 6