lillvilda skrev 2007-12-08 22:10:59 följande:
ni får ursäkta om jag tar inredningstråden här och berättar...Han är 7 månader. Nej han har inte operats vi var på kontroll när han var 5 månader och det konstaterades att hans hypospadi var så mild att ingen operation krävs så det var en total lycka. Han har kluven förhud men inget annat visade sig var påverkat. Så det är en skönhetsgrej och vi fick välja att göra ett ingrepp eller inte och isåfall sy ihop förhuden. Vi valde att lämna det upp till honom när han blir äldre eftersom ingreppen inte alltid lyckas och det inte var nödvändigt för honom utan en skönhetsoperation. Vi hade en nervös tid innan vi fick besked om det och vi visste ju inget heller om hypospadi och det vi läste gjorde oss bara mer nervösa.Camilla R skrev 2007-12-08 22:06:05 följande:
Åh, så skönt för er! Men visst är det ändå lite "skrämmande" att en så relativt vanligt "missbildning" aldrig nämnts tidigare?
DET tyckte jag var jättejobbigt på BB, att man skulle bekräfta missbildningsrapporten. Mitt fantastiska underverk!!
Ja, ursäkta om tråden tas upp av någonting helt annat än vit inreding, men det föll sig naturligt just nu....