Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

juliah skrev 2007-12-09 13:22:42 följande:
    Syltan, iiih, jag som trodde att du skulle tro att det var JAG på framsidan Inte min dag idag, trött, ingen make i sikt ännu. Griniga barn, jag for igenom en fönsterruta med handen, ja det är sant så nu är det kallt hemma och ett fönster i spillror.Stökigt, smutsigt ja jag skulle kunna klaga lääänge...Mia, så skojigt med zinkhuset, de är ljuvliga!Jag ska ta mig tusan fota hela veckan lång som kompensation för det pluttiga reportaget.
    OJ! Hur bar du dig åt? Vilket fönster var det?

Du får starta en ny trend-Trasigt fönster- inför fotograferingen
  • Daggdroppen
    Bandykillar skrev 2007-12-10 12:34:19 följande:
    Ngn som har ett gott middagtips med kyckling att bjuda vännninan på ikväll.
     googla på limekyckling!!!

Själv är jag hemma. Sonen är sjuk. IGEN! Samma visa. Hög feber och blöder ur munnen. F*n Jag blir snart galen på dettaGråter. Nåja, nu har jag äntligen fått till mig gnälld en tandläkartid imorgon. Hittills har läkare bara fnyst åt mig och sagt att de aldrig hört om något liknande.

Hur vi ska bära oss åt att få upp munnen på sonen vet gudarna, men det känns bra att äntligen få någon som tittar på blåsorna och tänderna.

Det var ju tänkt att kollegorna skulle komma hit idag, men det är inhiberat. Och operationen som jag trodde skulle bli på torsdag blir inte av, men vi ska till läkare för bedömning då.

Så, det var lite News från mig...
  • Daggdroppen
    Peak skrev 2007-12-10 13:02:11 följande:
    Sonen är sjuk. IGEN! Samma visa. Hög feber och blöder ur munnen. F*n Jag blir snart galen på detta. Nåja, nu har jag äntligen fått till mig gnälld en tandläkartid imorgon. Hittills har läkare bara fnyst åt mig och sagt att de aldrig hört om något liknande. Hur vi ska bära oss åt att få upp munnen på sonen vet gudarna, men det känns bra att äntligen få någon som tittar på blåsorna och tänderna.kramen!! Vad jobbigt, stackars honom!! Men vadå är det ingen som vill ta reda på varför han blöder ur munnen?
     Nej. Inte hittills. De har bara sagt att "Nä, de har de då aldrig hört att någon skulle ha gjort förut..."

Först trodde jag att det var från själva tandsprickningen, men grejen är att det inte ÄR någon tandsprickning. Bara symptom. Han har alla andra symptom som då han fick sina 16 andra tänder, bara det att det är värre nu och tar så ont i hans stackars mun så han tuggar sönder kinderna. Därför blir det blåsor och därför börjar det blöda.
  • Daggdroppen
    Beatrize74 skrev 2007-12-10 13:05:37 följande:
    Fluffiga moln - har han blåsor i munnen som det blöder ur, eller på vilket sätt blöder han? Från tänder som är på väg upp? Låter ju allvarligt att det kommer igen och igen.
     Se mitt svar ovan...

Ja, det återkommer med jämna mellanrum. Ungefär var 3-4 vecka. Ibland lite längre emellan. Och så håller det på i kanske 2-3 dagar.
  • Daggdroppen
    lasseliten skrev 2007-12-10 13:15:13 följande:
    Men åh, fluffis...stackars sonen! Så ska det ju inte behöva vara! Hoppas att det kan lista ut varför han får så ont i munnen. KRAM!Abris -åh, tack!
    Mufflon skrev 2007-12-10 13:17:23 följande:
    Yes!! Nu har jag äntligen precis skickat in en beställning hos Nublu; spännande, bara att vänta på posten!!
    Vad har du beställt?
    lillafruluva skrev 2007-12-10 13:18:56 följande:
    Japp, ska ordna med det.. Ska bara se vilket piff som ska bosätta sig på bordet!
     Blir spännande att se!!!
  • Daggdroppen
    MiaMariah skrev 2007-12-10 16:56:25 följande:
    Oj, inte meningen att skrämma bort er!
     Mig skrämmer du inte
    LinaoMatilda skrev 2007-12-10 17:06:05 följande:
    Hej på er!Har variot borta hela helgen, jösses vad mycket att läsa ikapp Det jag minns:Fluffis: Skönt att ni hittade katten!MiaMariah: Klart du ska ha en gris! Och stolen var superfin där med lådan!Juliah: Grattis till reportaget, tänjk att ert hem är med i Aftobladet!! försökte få tag i tidningen jag också, men där jag hittade den som fanns inte bilgan med tyvärr. Någon som vill ta bilder så jag också får se reportaget?Bea: Grattis till shoppingen! Kan jag få titta in till dig också?Himmelbit och VSM: Vilka söta killar!MiaMariah: Hoppas medicinen inte är för jobbig nu i början. Och att den har bra effekt sen *kram*
    Hihi, tack! Vill du se rymlingen så kika in i galleriet
    woow skrev 2007-12-10 17:11:36 följande:
    Var kan jag köpa ett vitt soffbord? Gärna i "lantlig" stil ?
     Vi har köpt från Ikea. Är det månne leksvik? Det borde synas på bild i galleriet. Tror jag. Annars får du kika på ikea
    LCroft skrev 2007-12-10 17:25:58 följande:
    God kväll! Mia du skrämmer inte mig heller Usch nu håller jag på att bli förkyld och ordentligt, känner mig lite som han i reklamen som sitter med en handduk över huvudet och flämtar fram nåt  om kvinnor som föder barn vet inte hur det känns när en man är riktigt förkyld Tycker faktiskt riktigt synd om Ida för mår/mådde hon så här är det inte kul om man dessutom inte kan säga att man har ont i hela kroppen.
    Stackare!!! Krya på er
    Karamellfabriken skrev 2007-12-10 17:46:37 följande:
    Hej alla vänner!Idag är jag glad för jag har varit och köpt golv till vardagsrummet. Så nu blir det samma golv i kök, vardagsrum och hall som ligger i fil.Tycker egentligen inte så mycket om att köra med släp själv men det gick bra. Sonen skötte sig exemplariskt och jag slapp backa !Dessutom lyckades jag pruta så jag känner mig riktigt nöjd och glad !Nu ska jag försöka läsa ifatt lite..........
    Grattis!!!!

Själv är jag också nöjd. Har beställt lite nytt matrial till jobbet. Första året jag jobbade gjorde jag massvis med eget material då det inte fanns att ta till. Plus att jag som ny i kommunen inte vågade beställa då ekonomin inte är (och var) den bästa. Men nu vågar jag lite mer och om jag ska kunna göra ett riktigt bra jobb så måste jag få beställa lite nytt material. Tjoho! Väntar som ett lutet barn väntar på julen tills jag får det

Och som om jag skulle ha lite att göra så ställde jag till med pepparkaksbak. Sonen har fortfarande hög feber, så jag är hemma imorgon också. Ska passa på att baka då han sover. Och vill ni veta en hemlis? Det är mitt livs första egna pepparkaksbak
  • Daggdroppen
    woow skrev 2007-12-10 17:11:36 följande:
    Var kan jag köpa ett vitt soffbord? Gärna i "lantlig" stil ?
     Det heter ju Liatorp och inte leksvik kom jag på....
  • Daggdroppen
    Karamellfabriken skrev 2007-12-10 18:22:46 följande:
    Lina,Man får ju så mycket hjälp när man kommer som ensam tjej till byggbutikerna. Har man sen dessutom ett släp med sig är lyckan gjord. Killar som lastar och fixar. Varför slita på maken i onödan liksom !Köket ja, tackar som frågar!Nja, inget kul att se än men vänta bara...........
     Ja, ha ha, varför slita på maken
    LinaoMatilda skrev 2007-12-10 18:22:18 följande:
    Fuffiga: Vilken härlig bild på katten och er pojke Och vad mysigt det låter med pepparkaksbak, måste väl kanske ändå säga att det är på tiden att du gör det om du aldrig gjort det förr
     Tack! Hihi, jo, alltså jag har nog bakat nförut, men då med mamma. Och en gång med färdig deg, men aldrig från början ensam Vi har inte haft rum!!! Eller ordentlig spis osv...
  • Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2007-12-10 19:02:38 följande:
    Jo det krävs utrymme för ett ordentligt bak. Någon gång skulle jag vilja göra ett pepparkaksbak som Pippi gjorde.
     Det skulle vara något
Svar på tråden Vita hem del 6