Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita hem del 6

Juliah - hihi..du hann först förstås. Har du två stycken två-sits på den nedre bilden?

Hur många kan man sitta i en tvåsits? Två vuxna och ett barn eller är det bara två personer, en per sits?

Fler som har bilder?

• Beatrize74

Kajsa - dig kan man lita på!!!

(Försöker med lite kvinnlig list få maken att köpa soffgruppen som julklapp till oss båda, men det behövs nog lite övertalning i form av tjusiga bilder från er tror jag, därav efterfrågningen)

• Beatrize74
    juliah skrev 2007-12-08 17:37:48 följande:
    Bea, ja två tvåsits på den nedre, numera är det dock två fåtöljer där...Två vuxna och ett litet barn kan funka. Vi har bäddsoffan också och den är lite större. Men visst är ni ganska långa? Elle du iallafall...Jag är kortis nämligen. Ska ni åka och provsitta?
    Har ni två fåtöljer istället för tvåsitsen alltså? Ja, vi är långa båda två och maken är ganska stor och grov, så man får nog räkna på mig och våra två barn, eller så bara maken och jag...eller maken och ett barn.... *räknar*

Ja, vi har tänkt åka och provsitta imorgon. Just nu har de drive och man får valfri extra klädsel med på köpet. Det nappar maken lite på och det gäller att smida medan järnet är varmt som du förstår!
  • Beatrize74

Vet ni...nu har grannen sin årliga glöggfest för alla grannar....utom oss....som inte är inbjudna för första gången på de tre år vi bott här.

Gissa om vi undrar varför!?

• Beatrize74
    Kajsa M skrev 2007-12-08 17:40:48 följande:
    På kuddarna och dynorna är det superenkelt!Själva överdraget på soffan är lite svårare. Jag hade ett som jag reklamerade, för det var helt omöjligt att få på efter tvätt. Men nu med det nya är det superenkelt. Måste varit felsytt det första.
    Ok...vad bra...är dynorna sådana att man kan vända på dem om de skulle bli lite solkiga på ena sidan? Många frågor här som ni märker (men maken sitter och klickar runt på andra datorn nu på IKEAS hemsida)
  • Beatrize74
    juliah skrev 2007-12-08 17:42:40 följande:
    Bea, hmm, jag har aldrig haft problem förr men senaste gången fick jag riktiga vallningar av projektet, men det gick fint till slut ändå!Jag har extra klädsel att byta med och ett vitt lakan som man knappt tänker på så att man slipper byta så ofta.
    Hihi...riktiga vallningar...så häftigt beskriver, förstår precis hur du menar då ju. Smart med lakan

"...så den går ju in i bilen..." mumlar maken halvhögt här bakom. LYCKA!
  • Beatrize74
    juliah skrev 2007-12-08 17:45:26 följande:
    Bea, ahaaa ja absolut!Soofan är inte så djup så jag vet inte hur man upplever den som lite längre. Men jag och maken får ledigt plats i den.Ja vi flyttade upp ena tvåsitsen till allrummet och lät bäddsoffan vara kvar, med två fåtöljer i vardagsrummet.
    Nu kikar vi på djupet och han går och jämför med de vi har nu här mellan varven med ungarna.

Ja, det här med grannarna vet jag inte vad det beror på. De började bli restriktiva när vi började bygga ut i somras, undvika oss i trädgården osv.  Tror att det har att göra med att de dels inte har bygglov på sin egen del som de byggde ut strax före vi började bygga...och att jag blev rätt arg på honom när han kom och klagade på några jordkokor vid tomtgränsen precis samma dag vi precis bara börjat (och de var borta och allt utjämnat inom tretton timmar efter att vi fyllt igen för ledningarna dagen efter...så onödigt att vara förbannad innan man hör sig för vilka planerna är)

(Att de sedan bygger en markplatta för sin stora utomhuspool precis vid tomtgränsen och då så den skymmer vårt jordgubbsland och stänker klorvatten över vårt körsbärsträd som står där har vi inte sagt något om.

Jag struntar i dem...faktiskt...det som gör mig ledsen är att jag inte vet VAD de säger till alla våra grannar som sitter där om orsaken till varför de inte bjudit oss.
  • Beatrize74
    Kajsa M skrev 2007-12-08 17:43:32 följande:
    Och jag köpte vitt LENDA tyg på IKEA som är identiskt med klädseln. Perfekt som skydd i barnens soffa!
    Ja, Lenda är toppen...har det mörkblå och vita i flera detaljer.
  • Beatrize74

alabaster - gulle dig...maken fick se bilden och kommenterade "Snyggt med vit-och svartrandiga kuddar...kan inte vi ha något liknande?"
    Gott betyg och hjälpte till lite att övertyga. Tack!

Svar på tråden Vita hem del 6