Inlägg från: Hjorthan |Visa alla inlägg
  • Hjorthan

Vita hem del 6

numberone skrev 2007-11-09 20:11:28 följande:
    BACK från gekås! fyndade ett gäng ljuslyktor att ha vid nya entrén...super fina!! Men det blåser storm ute så jag kunde inte testa dem.... *muttrar*
    Var där mycket skoj? Jag ska dit om 2 veckor.
  • Hjorthan
    LinaoMatilda skrev 2007-11-15 20:45:46 följande:
    Ja det är verkligen härligt jobb! En fråga till er som sytt julgransmattor: Vad har ni för storlek på dem?
    Mina är mellan 90 och 100 cm i diameter.
  • Hjorthan
    Lisa1981 skrev 2007-12-06 14:11:09 följande:
    Juliah, du har stått för dagens tips  ursmart att sprayaJag har en bock som jag funderar på att spraya.... ja julbock alltså tror ni det funkar??Fluffiga moln. Jag vet inte vad jag ska skriva...kan man få se vart stängerna ska hänga???Det kanske inte alls syns när de kommer upp.. jag tyckte inte de va så hemska som jag hade förberett mig på..
    Det går alldeles utmärkt! Men det går åt rätt mycket färg. Nu är min bock jättestor dock.

• Hjorthan
    Lisa1981 skrev 2007-12-06 14:25:19 följande:
    Åh tack för den fina bilden på bocken Då får nog min ha sig en omgång också.Hur gör man med banden. Kanm man ta bort dom när man sprayar eller sprayar man på dom och trär nya på?? undra ifall nån föstår??
    Jag plockade bort de band som satt där innan. Sen hade jag ett enda långt band som jag snurrade runt lite där jag kände för det, och sista biten flätade jag in mellan några strån. Ja och så sparade jag två bitar, en till svansen, och en till magen, så att jag kunde knyta rosetter.
  • Hjorthan
    juliah skrev 2007-12-06 17:35:42 följande:
    Kika i knyttis blogg, hon har gjort superfint runt julgranen!Jag ska prova en liten idé jag har, ni får se om det blir fint.Hjortan, glömde säga vilken fin bock du har fixat i ordning.Fluffis, finfint! Stolen är ljuvlig.
    Tackar!
  • Hjorthan
    Beatrize74 skrev 2007-12-30 13:32:03 följande:
    Åhhh...vet ni, vet ni, vet ni...LYCKA! Vi har ställt in dotterns säng i hennes rum nu och börjat pula och piffa lite. Än är det mycket kvar, ni vet ju hur det är - en list där, en sockel där, spackla igen några sprickor som blev vid uppmonteringen. Fönstret ska målas ännu mer vid vårkanten, fönsterbrädan ska upp, elementskydd och sedan ska han kapa dörren lite i nederkant så vi kan måla den också. Men vi har ändå kommit så långt så att hon kan sova där inne. I sin EGEN säng. Jag har bäddat med Gripsholms rödvitrutiga sängset, så underbart. Det virkade överkastet. Tvättpåsen. Fåtöljen och lilla röda pallen och rödvitrandiga pallen osv. Känns helt overkligt, även fast man får ångest när man vill få klart ALLT på en gång och inte kan göra det för vi inte har alla lister eller strykningarna inte är klart på allt.Hon älskar taklampan...det gör jag med. Ni ska få se den sedan. SÅ underbart söt, fattar inte att jag hade sådan tur så jag hittade den. Nu fattas det gardiner, så när maken har skruvat upp sänglampan hennes så ska han få skruva upp gardinstången så jag kan börja mäta och klippa till tyg! Till blir nog en rullis tror jag, för att få in så mycket ljus som möjligt! Glad! Gladare! Isabelle!
    Det låter helt underbart! Förstår att du är lyckligt!
  • Hjorthan

Jag har sytt klart en docka idag. Det är en beställning som fått ligga och vänta på att min nacke skulle bli bättre.

Jag tänkte att dockan kanske passade att visa här inne hos er vitingar! De andra jag sytt har varit lite mer färgglada nämligen.

• Hjorthan
    juliah skrev 2008-01-15 17:12:35 följande:
    Hjorthan, så duktig du är, vilket pilljobb!Förklädet var ju bara för sött!
    LinaoMatilda skrev 2008-01-15 17:21:03 följande:
    Hjortan: Så söt hon är och va duktig du är!
    Tackar! Jag tycker det är så himla skoj! Började sy dockor i höstas och har blivit helt tokig i det. Förklädet till denna docka är en bit av ett gammalt örngott. Där var inget monogram på örngottet utan ett blomsterbroderi istället, och det passade ju perfekt på förklädet tyckte jag.
  • Hjorthan
    mimmamum skrev 2008-01-15 18:44:58 följande:
    Hjortan, vad duktig du är! Är det en Tilda-docka?FruPuffen, grattis! Hur roligt det än är med badrumsrenovering så är det rätt påfrestande att inte få gå på toaletten eller duscha när man vill!Knyttis, jag väntar med spänning på barnrumsbilder!Nu har jag tråkigt köpstopp! Blir så frestad när jag kikar på olika sidor men får stoppa mig själv! Väntar dock med spänning på Brukas förbandslåda som Birks och Kalles mamma har skickat!Någon som har ett trevligt budgettips på lager? Känner att mina inköp blir allt mer exklusiva!
    Tackar!
    Ja, det är efter Tildamönstret. Jag gör mina lite annorlunda. Målar större ögon och en hjärtmun. Den riktiga Tilda har ju bara ögon. Och sen gör jag lite annorlunda hår också.
Svar på tråden Vita hem del 6