Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

Men nu bor ju jag i Finland, så det kanske skiljer sig här. Iaf sa gubben i färgaffären så. Och den ser ut att gå mot lite grått också.

• LinaoMatilda
    Sylt skrev 2007-11-17 09:11:22 följande:
    Gillar när det går åt grått!
    Jag också Iom att våra golv är ljusgråa så vill jag inte blanda in andra nyanser på de stora ytorna.

Fråga om panelen: Måste man alltid kvistlacka?
  • LinaoMatilda

Ewis: Vilken skillnad! Fint blev det.

Ja, jag får väl kvistlacka. Hade hoppats att ni hade något mirakelmedel mot det

Himmelbit: Har tyvärr inga förslag till tapeter, men håller med om att det är kul men svår uppgift!

• LinaoMatilda
    Himmelbit skrev 2007-11-17 10:56:58 följande:
    Nu skulle ni se mig.... Halvligger i stolen (gömmer mig). Personer med tidningar typ Vakttornet vill komma in hos mig....Slänger in en bild på ytterligare en klar tomte:
    hehe stackare Jag fick besök av dem för ett tag sen, jag frågade på svenska om de hade något material på svenska eller om de pratade på svenska. Det gjorde de inte så de vände Jag pratar ju finska, men det "glömde" jag nämna.

Jättefin tomte! Vilka underbara detaljer på mössan!
  • LinaoMatilda
    malins79 skrev 2007-11-17 11:32:52 följande:
    Eller som Marcus gjorde för ett antal år sedan. Vi var hemma hos mina föräldrar och jag se att dom ska ringa på. Säger till M att han ska öppna.Dom räcker fram Vakttornet och vill börja prata.Marcus ser bara ett stort V på tidningen och säger;-I detta huset är alla moderater! och stänger dörren.Han trodde dom kom från Vänsterpartiet, detta var innan valet -02 eller -98. Mamma och pappa har inte haft fler besök från Jehovas
    Skrattande
  • LinaoMatilda

Kajsa: Hoppas ni får en underbar kväll!

Bea: Svårt det där, har faktiskt också tänkt att vi ska önska oss barnvakt till julklapp, gillar idén. Sen måste du nog bara vara ärlig och säga att du inte vill att era barn ska ha disney prylar eller liknande. Kolla i nätaffärerna efter något ni vill ha. Och så ger du länken till dem, då kan det inte bli fel Lycka till!

• LinaoMatilda

God morgon. Här är vi uppe med tuppen.

Har skummat igenom det ni skrivit och här är vad jag minns att kommentera:

Pärla: En stor kram till dig!

Kajsa: Vad tråkigt med färgen, din mamma tänker sig nog för nästa gång

Juliah: Va kul att ert hem ska komma i tidningen! Ni har ju så härligt hemma så det kommer att bli ett jättefint repportage.

JohannaJ: Hej, jag är ny här i tråden Välkommen tillbaka! Fint sovrum ni har, jag tittar också gära på fler bilder från ert hem.

Gemelli: Va skönt att det fungerar bättre med amningen. Som så många andra hade jag också problem med första barnet. Jag grät och spände mig vilket gjorde att det inte kom tillräckligt med mjölk vilket gjorde att Matilda grät och så grät jag mer. Hon gick inte upp i vikt och sen sa sköterskan på BVC att vi skulle ge tillägg också och Matilda blev lugnare och nöjd.

Mimmi: Vilken fin julgransmatta. Man kan göra riktiga fynd på Rusta. I senaste Lantliv finns en röd pläd med vita mönster, perfekt till julen. Också den från rusta.

Ha en bra vecka alla! (hoppas jag inte glömt något nu)

• LinaoMatilda

GRATTIS SUPERMAMMAN!

Stackars er Knyttis. Man tror man ska dö när man har den hemska magsjukan. Eller det trodde jag iaf. Blää vad hemskt det är.

• LinaoMatilda

Nu ska jag åka till en väninna som har köpt ett nytt gammalt vitt skåp
    Hej så länge

• LinaoMatilda

Hej hej!

FY vad jobbigt för dig Snowgirl. Kram från mig också.

Bea: Låter otäckt, bäst att kolla upp om det inte går över.

Fotograf: Den som väntar på något gott...

JohannaJ: Hej, skrev ett inlägg längre bak i tråden men den försvann säkert i mängden. Fint sovrum ni har, jag tittar gärna in till dig också

Som sagt var jag och kolla på min kompis nyköpta skåp. Jättefint var det. Vitrin upptill och skåp nertill och vitt, såklart

Svar på tråden Vita hem del 6