Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2007-12-12 12:16:54 följande:
    fluffiga: Ingen grädde heller?
    Nope!
    LCroft skrev 2007-12-12 12:17:26 följande:
    Kanske jag måste prova göra den och se om de andra här hemma äter.
     Gör det! Nyfiken på att höra om de äter den
  • Daggdroppen
    juliah skrev 2007-12-12 17:25:45 följande:
     Fluffis,vet inte om du svarade på min fråga, hur mkt är ett glas exakt och kan mjölken bytas ut mot grädde?
     Har inte sett den! Skumläser mellan varven.

Jo det går säkert!!! Ni ska bara ta det här receptetpå ett ungefär. Det gör jag med... Ett glas, tja... 1.5 -2 dl kanske. Tänk att det ska bli som potatismos ungefär, men inte så jättelöst heller.

Nu var jag till butiken och handlade 3 kg kålrötter TILL. MUMS!!!

Det viktigaste är att ni tar 2/3 kålrötter och 1/3 potatis (på ett ungefär - inte på grammen...) Men potatisen gör att det inte blir så starkt utan bara lent och behagligt.

Julia: Kul att fotograferingen gick bra Impad över vilket lugn du hade idag då du tog dig tid att  fl:a, leka osv
  • Daggdroppen
    lillafruluva skrev 2007-12-12 16:59:23 följande:
    Här slutar aldrig det tråkiga! Min mamma krockade idag..Eller rättare sagt så körde någon in i hennes bil bakifrån. Hon fick en rejäl smäll så nu har hon ont i nacken stackarn.. Tur att det inte gick värre ändå!
     Tråkigt Hoppas hon kryar på sig snabbt
  • Daggdroppen
    juliah skrev 2007-12-12 17:49:08 följande:
    fluffis, tackar tackar! Kål skall inhandlas imorn.Japp, jag höll mig verkligen lugn idag, de skötte allt på bästa möjliga sätt!lcroft, ja jag ska få kopior, det blir garanterat en förstoring på barnen Så skönt för dig, jag är likadan, ostädat och jag mår pest.
    Inte kål utan kålrötter!
  • Daggdroppen
    juliah skrev 2007-12-12 18:51:56 följande:
    fluffis, hihi, jag vet! Bara jag som är uppe i det blå idag. Givetvis kålrötter.Mina lådor blev sisådär förra året, goda men inte fantastiska, hoppas på detta receptet och ett till jag fått.
     Hur ser det andra ut?

Vet ni vad, jag är faktsikt så galen i dessa lådor... så nu håller jag på att koka mera. 4.5 kg kålrötter.... Idag gjorde jag på 1 kg.... Generad Men om jag ska vara riktigt ärlig så klarar jag inte en jul utan detta
  • Daggdroppen

Hoppar in en snabb sväng.

Är hemma med sonen ännu idag. Nu börjar han bli bättre så jag hoppas jag kan åka till jobbet imorgon!

Var till läkaren med honom på förmiddagen, men fick ännu ingen operationstid. Det blir antagligen i januari. Det skulle ju ändå inte ha gått att operera idag, då han har öroninflammation.

Förresten, smittar inte öroninflammation? Läkaren sa att han kan åka till dagis så fort febern är borta. Det är nu tredje dagen med penicilin. Nu orde det ju inte smitta mera, men smittar det alltså överhuvudtaget? Som jag fattade så gör det inte det.. Märkligt...

Nu sover sonen och jag har passat på att göra skolarbete. Men pust! Det finns ingen ända på det, så jag var tvungen att ta en paus. Ögonen går snart i kors. Håller på att utvärdera individuella planer...

Är det förresten någon som prövat på kålrotslådorna idag? Nyfiken ju

• Daggdroppen
    Malwa skrev 2007-12-13 12:18:07 följande:
    Måste bara dela med mig lite av min glädjeyra, igår kl 13,00 gick jag nämligen från att vara fröken till att vara fru!hade en borgelig vigsel i vårat nybyggda hus med endast våra barn och mammor som vittnen, allt blev så lyckat och alldeles lagom! är sååå lycklig
     Grattis
  • Daggdroppen
    LCroft skrev 2007-12-13 14:16:28 följande:
    Grattis Malwa knyttis: Lider med dig! Hoppas du får bort det på nåt sätt! Har precis bakat lite pepparkakor med Rebecca, doftar så gott i hela huset  Eldar både i vedspisen och i allrummet så mysigt! Finns inget som går upp mot värmen när man eldar,så jag eldar ofta *pyroman*
     Det låter härligt!!! Oj vad jag skulle vilja vara en fluga hemma hos er och bara njuta av värmen och allt fint
  • Daggdroppen
    Lisa1981 skrev 2007-12-13 14:28:07 följande:
    Tack så mycket. Jag jag gör kuddarna, busenkelt. Försöker komma på mer ideér så det inte blir likadana i hela huset Roligt att baka. Jag hade gärna gjort det om det inte hade varit för att jag fortfarande är jätteförkyld och bara tar det lugnt för att orka med att leka med sonen. Han sover nu å då ligger jag i soffan.
     ja, jättefin kudde! Tänkte ju skriva det igår också...

Hur gör du dem? Stryker du på ett papper med text eller hur gör du? Kanske man får lägga in en beställning???
  • Daggdroppen
    Lisa1981 skrev 2007-12-13 14:30:06 följande:
    Fluffis, öroninflammation smittar inte.
     ok
Svar på tråden Vita hem del 6