• Mori

Vita hem del 6

Hej tjejer!
    Jag skriver dagbok till Moa emellanåt, och tänkte dela med mig lite av det jag skriver. Lite OT i tråden men iallafall

"En sak till bara som jag inte får glömma. Minns inte riktigt när det var. Men en dag tittade du mig rakt in i ögonen och strök min kind med din mjuka lilla hand. Sen sade du "Äcka te" Då brast något inom mig. Jag grät för att jag älskar dig så, jag grät för att jag insåg att mitt liv startade på nytt den dagen du föddes. Jag grät för att hur tufft livet än har varit mot mig och din far skänker du lycka i varje sekund av våra liv. Du ger oss orken att orka kämpa när det känns tungt. Du är vår sol och vår luft. Utan dig stannar livet. Du satt tätt intill mig i mitt knä, helt lugnt, som om du förstod att mina tårar inte var av sorg. Du bara satt där, tills jag stillat mig! Underbara, vackra lilla du! Tack för att du finns...

Älskar dig.
    Kram från mamma"

• Mori
    juliah skrev 2008-01-05 16:21:43 följande:
    Mori, Jahopp, kom inget, tänkte skriva ett par rader men här kom det inget vettigt (gråter givetvis en skvätt) Jag kan inte annat än hålla med, barnen är mitt allt, utan dem finns inget kvar. Din dotter kommer att hålla den dagboken väldigt kär det vet jag, en väldigt fin idé att skriva dagbok! Det kom visst några rader ändå trots allt
    Snäll du är! Hm, ja jag hoppas att Moa kommer uppskatta det! Min mamma skrev dagbok till mig, sex böcker som jag fick för ett par år sedan. Underbart att läsa och minnas
    Jag skriver i "bloggen" här på fl. Men jag blir tokig på att inte kunna redigera min stavfel i efterhand. (Jag har ju så fasansfullt bråttom när jag skriver) Så jag använder den till "kladd" och sen renskriver jag och klistrar in sidorna i ett vackert album!
  • Mori
    Himmelbit skrev 2008-01-05 16:28:16 följande:
    Vad vackert! Håller med Julia - det finns inte ord! Så mkt värme du förmedlar till din dotter!Jag håller också med - min son är mitt allt!! Har känts jättejobbigt nu när jag började jobba heltid när han bara var 7 månader.. Men nu - när han precis fyllt 1 år - går jag hem igen och umgås med honom i 2,5 månad. Det ska bli sååå mysigt!!
    Tack för dina fina ord!
  • Mori

MiaMariah: Tack! Jag är så imponerad av det du och din man skapar tillsammans! Du grejar ihop allt så vackert och han återspeglar det vackra i fotografierna!

Himmelbit: Bättre än så blir det knappast

• Mori

Såhär ser fösntet i datarummet ut....

Miamariah: Så duktig du är! Jag misslyckas jämt med mina bilder. Har försökt fota kakformsänglarna i två månader, men det går inget vidare....

Himmelbit. Kanonfina pryttlar!
  • Mori
    moimukulatt skrev 2008-01-06 11:53:58 följande:
    någon som kan hjälpa?I Lantliv nr 11 2007 finns ett recept på vanilj-cotrinkakor.Någon som kan skriva det till mej.Jag har lånat ut tidningen till min mamma som ligger på lasarettet..... och är sååå sugen på kakorna.Tack på förhande
    Apelsin och vaniljkakor

150 g rumsvarmt smör
    2 1/2 dl floursocker
    1 msk rivet apelsinskal
    2 msk pressad apelsinsaft
    3 1/2 dl vetemjöl
    1 tsk vaniljsocker
    1 krm salt
    Ugn på 200 grader

Kör socker och smör i matberedaren med rivet apelsinskal och saft.

Blanda de torra ingr. och tillsätt det i smörblandningen. Kör till smidig deg.

Dela degen i två delar, rulla till rullar , 4-5 cm i diameter. Vira in i smörpapper/plastfolie och vila i kyl minst en timme. Skär i skivor, en halv centimeter tjocka.

Grädda mitt i ugnen cirka 10 minuter. Pudra med floursocker när de svalna.

Jag har i mer apelsinsaft, dubblet ungefär. Och jag fryser in rullarna innan jag skär så att skivorna blir snygga när man skär.

Lycka till!
  • Mori

MiaMariah: ÅH! Såg fotot nu! Tusen och åter tusen tack!!! Är det okej om jag sparar fotot?

LCroft och Busan: Tack!

Bea: Underbar sång! *ASG*

VSM: Så mysig det ser ut!

KajsaM Så fina hjärtana blev Ser gulligt och hemtrevligt ut!

Ni som pratade om Elsas hem. Jag beställde dockservisen innan jul till dottern och det var inga problem där. Tog ett par dagar efter att de fått betalningen bara.

• Mori
    mimmi006 skrev 2008-01-06 20:06:52 följande:
    Fl strular igen... jag mejlade Elsas och mitt paket är tydligen på väg! Skönt!
    Det är fasen under all kritik. Det har ju strulat i veckor nu. Börjar bli rätt tröttsamt
  • Mori
    moimukulatt skrev 2008-01-06 20:58:11 följande:
    Åh, tusen tack för hjälpen!!!!!
    Så lite så Smaskiga kakor har alla rätt till
Svar på tråden Vita hem del 6